Kapitel 5

1.6K 69 6
                                    

Kapitel 5

| Esse:s perspektiv |

- Wow, det var verkligen mycket att ta in. Men varför just på min 16:onde födelsedag och vad är ett territorium?

- Jo du förstår, när en varg fyller 16 år är tiden inne för honom eller henne att hitta sin Mate. Mate är som en själsfrände. En vargs Mate kan vara både en varg eller en människa. Alla vargar föddes för att hitta sin andra halva. Jag är Jonathans Mate och Stella är Troys. Ett territorium är våran mark. Vi tillhör en flock som heter Light Happiness. Det är flera familjer som tillhör våran flock. Vi är en mäktig flock, på över 500 personer, som du kanske förstod när vi blev kallade till krigsmötet. I varje flock finns det en Alpha och en Luna. I våran flock är jag Lunan och Jonte Alphan. Det är mycket att ta in gumman. Vi ska förklara resten i en bättre och långsammare takt. Åh, juste, Lucas är Beta i flocken, svarade mamma.

- Resten? Finns det mer?! Frågade jag chockat

- Nå, inte om dig. Men om att vara en varg. Vid nästa fullmåne sker din första förvandling.

Va? Jag har precis fått reda på att min familj är en varg eller varulvars-familj, eller vad man nu ska säga, och att jag om mindre än en månad ska förvandlas till en varg! OMG... Alltså Gud vad sjukt! Det här kommer bli helt azum!! Allt det här är så nytt. Men så himla spännande på en och samma gång.

| Luke:s perspektiv |

Hon satt helt stilla. Hon satt och lyssnade på allt som mamma sa. Esse tog in varje ord. Hon såg lite chockad ut. Men vem skulle inte det? Hon har på en dag, fått reda på att hon är adopterad, att hennes familj är varulvar, att det finns häxor och att hon själv ska förvandlas till en gigantisk hund om bara några veckor. Hon var chockad men man kunde se hennes iver.

- Vi vet att du säkert vill smälta allt..., börjar pappa.

- ...men vi har planer för hela släkten imorgon, avslutade mamma.

- Jaså? Vadå för planer? Frågade hon.

- Självklart så vet alla i släkten att du är här hos oss nu. Men imorgon så ska vi döpa den här lilla pojken, svarande mamma och höll upp våran lillebror.

Japp. Vi ska döpa våran lillebror. Mamma och pappa sa att vi skulle vänta till Esse kom till oss innan vi skulle välja ett namn till honom. Det tyckte vi alla var en bra ide. Även hon måste ju få vara med på det.

- Vi är inte bestämt ett namn till honom än, sa Stella. Vi ville att du skulle välja ett som du gillade, fortsatte hon.

- Jag? Sa Esse chockat.

- Ja, vad du tycker har lika stor betydelse som våra åsikter, flickade jag in. Har du någon ide redan nu?

- Nja.

- Du har en ide! Det ser jag minsann syrran.

- Haha ja det kanske jag har, svarade hon och blinkade med sitt högra öga.

- Nå? Låt hos höra, sa pappa.

- Jag tycker att Love är ett väldigt fint killnamn, sa hon tillslut.

Plötsligt började våran lillebror att klappa händer och skratta. Helt utan någon anledning. Alla tittade på honom och skrattade.

- Love blir det, sa mamma. Han vill ju tydligen heta det själv, avslutade hon och alla skrattade.

Vi satt kvar och småpratade en stund. Till Esse frågade om en rundtur i huset. Hon har ju faktiskt aldrig varit här förut. Eller jo, när hon föddes men det räknar man ju inte med. Jag var den som höll i rundturen. Jag gick först in i huset, uppenbarligen. Vi har inte direkt någon hall. Vi har en garderob som sitter till vänster när man kommer in. Sen är det vardagsrummet till höger. Vi har inte några väggar till vardagsrummet. Det är mycket mysigare att ha allt i ett typ. När man står vid ytterdörren ser man in i köket om man kollar rakt fram. Vägen in till köket är genom ett fint valv. Inne i det vita köket har vi en lite köks ö. Vi har ett mycket fint hur om jag får säga det själv. Sen har vi övervåningen oxå. Men den får hon utforska själv. För nu ska jag göra lite mat.

Jag ser Esse titta omkring med full iver. Hon försvinner upp på över våningen och jag känner på mig att hon gapar. Så jag börjar skratta högt.

- Påriktigt Luke? Hur visste du att jag gapade?

- Det får du tänka på, svarade jag.

Jag hörde henne sucka och jag återgick till att äta min mat

----------

Kommentera gärna vad ni tyckte och rösta om ni gillar det :)
/ Kram på er, Tuva

Ps: min berättelse är inspirerad av @98emma , så jag tar inspiration från hennes berättelser.

Is this who i Am?Où les histoires vivent. Découvrez maintenant