Hoofdstuk 20 door Aerod12

938 52 31
                                    

Wanhopig bel ik aan. Oom John moet thuis zijn. Het moet, het moet het moet.. Met een glimlach doet hij de deur open. 'Dag meissie van me. Kwam je weer gezellig op bezoek?' vraagt hij met een vriendelijke lach. Ik knik van ja. 'Nou ja, eigenlijk niet per se 'gezellig'.' Hij knikt begrijpend en lijkt de situatie al ingeschat te hebben. 'Kom binnen,' knikt hij.
Hij gaat naar de keuken en pakt een schaal met koekjes. Hij brengt ook een pot met thee mee. 'Vertel maar.'
Ik zucht. 'Nou, ik ben heel kwaad op mama geworden omdat ik vond dat ze er een chaos van maakte. Het is allemaal zo verwarrend en elke keer als ik haar zie irriteer ik me gewoon aan haar! Ze doet niet één keer normaal.' Hij knikt. 'Hmm. Ik zal wel iets voor je proberen te regelen. Zijn er nog meer problemen? Die Jason?' Ik knik. 'Dat is nog steeds niet opgelost.' 'We zullen het wel oplossen,' zegt hij. 'Wat jij moet doen is denk ik gewoon een avondje lekker ontspannen. Met je vrienden en vriendinnen... En vriendje,' hij knipoogt even. Ik glimlach. 'Wat moet ik dan doen?' 'Wat ik dan altijd deed was een avondje gaan stappen. Winkelen, daarna uit, naar de disco.' Ik knik. Dat is wel een goed idee. 'App ze even,' zegt oom John. Ik knik en ik stuur een appje.
Zin om vanavond met zijn allen te gaan stappen?
X Anna.

Ik krijg allemaal enthousiaste berichten terug en die avond ga ik lekker helemaal los. Ik zoen met Lukas, ik heb lol met de anderen, even alles vergeten.

Ik wrijf in mijn ogen. 'Anna!' roept oom John. Ik loop naar beneden. 'Goedemorgen,' zeg ik. 'Goedemorgen. Ik heb een plan uitgedacht. Gister heb ik even met je moeder gesproken aan de telefoon en we hebben besloten dat we het beter vinden als zij alles in haar eentje even afhandelt en de zaken op orde stelt en dat jij zolang bij mij woont.' Hij kijkt me afwachtend aan en ik knik. 'Dat is echt fijn,' zeg ik. 'Bedankt.' 'En met die Jason heb ik al een idee. We hebben eerst keihard bewijsmateriaal nodig, hij kan het namelijk altijd nog ontkennen.' 'Zijn berichtjes!' zeg ik. 'Dat moet genoeg zijn, toch?' Oom John knikt tevreden. 'Dat is goed. Dan kunnen we hem nu aan gaan geven bij de politie...'

---------------

Geschreven door Dorea (Aerod12), omdat ze zo graag nog een hoofdstukje wilde schrijven ;-)

Het leven van AnnaWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu