Hoofdstuk 8 door Jelle

1.3K 88 16
                                    

Pov Sjaak

Ik geef de brief af aan Agmed. Hij is eigenlijk een van de ontvoerders, maar hij was bang voor "De baas" en ik had hem daardoor kunnen ompraten dus nu helpt hij mij.

Ik hoop dat de brief Anna bereikt, want in dit land heb ik geen idee hoe brieven enz. worden bezorgd.

Nu hier weg komen. Ik heb van Agmed gehoord dat hier een vliegveldje is. Ik heb geleerd op de militaire basis hoe ik moet vliegen. Ik begin rond te lopen. En zie een raam. Wauw, dat is te makkelijk. Ik kijk er doorheen of er iemand staat. Niemand.

Ik sla het glas in en spring erdoorheen. Snel naar hun wapenvoorraad, bescherming is altijd handig!

Er ligt alleen een handpistool met een demper*(dan hoor je het schot niet). Ik pak het pistool en bedenk me opeens iets. Ze hebben zoveel dingen met me gedaan, ik kan nu niet zomaar weg en hen lekker door laten gaan met ontvoeren enz.

Ik heb van Achmed gehoord dat er een gastank staat om te kunnen koken. Daar kan ik wel iets mee. Er moet hier nog iets vinden zijn. Na alles omver geschopt en geduwd hebben, vind ik drie flessen benzine en drie granaten.

Ik bedenk een plan. Als ik benzine over de jeeps gooi en dan een spoor verder trek naar de gasfles en daar een granaat bij leg en daar eindigt het spoor. Vanavond gaat het gebeuren.

*00:00 uur*

Het spoor is klaar, heb wel drie mannen neer moeten schieten maar dat ben ik gewend. Ik steek het spoor aan en ren zo hard als ik kan. Binnen zes seconden hoor ik al een mega knal KABOEM. Shit, als het spoor zo snel gaat dan kan het vliegveld zelfs ontploffen! Ik zie het spoor en ren naar een jeep. Hij start niet. Het spoor komt snel dichterbij. Kom op kom op. Opeens schiet de jeep weg en meteen hoor ik een knal.. en geschreeuw. Ik race naar het vliegveld en zie een goed vliegtuig staan. Er moet een BOEM... dat was het vliegtuig. Ik zie in een garage een straaljager staan. Ik spring erin en vlieg niet eens op de startbaan....

************

Jeej Cliffhanger :)

Ik ben Jelle (jelle033) en ben bijna de enigste jongens op WattPad oke idc

Emma jou beurtt

Het leven van AnnaWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu