Pistol yang berada di tangan Dayyan itu diacukan kepada salah seorang mangsa pilihan Dayyan. Lelaki itu telah membuat Dayyan marah , menyampah , jijik akan perangai dia. Lelaki itu sudah banyak berhutang dengan Dayyan tetapi tiada satu wang pon yang di bayarnya balik.
"KAU KAN , KALAU TAK MENYUSAHKAN HIDUP AKU TAK BOLEH KE HAA BODOH ! , DULU BUKAN MAIN KATA NANTI NANTI , SEKARANG MANE BRO ? , KAU NAK TIPU AKU PON AGAK AGAK LAH !!" kata Dayyan sambil menarik rambut lelaki itu dengan kasar sekali.
"Argh , yee a-aku minta m-maaf , sumpa aku takde niat nak t-ttipu kau ke ape , please lepas kan aku kali ni , aa-aku janji , hujung bulan ni aku bayar , please lepas kan aku kali ni jee!" rayuan lelaki itu. Tapi Dayyan langsung tidak tertarik dengan rayuan tersebut.
"APAA? , HUJUNG BULAN ?, KAU GILE KE HAA , DAH 5 BULAN AKU KASI KAU PELUANG , THEN KAU SIA SIA KAN JE , HEYY NO NO NO , AKU TAK KAN LEPAS KAN KAU KALI NI HM !"
"Dayyan tolong kali je , aku susah nak cari duit sekarang , tolong Dayyan aku minta maaf , oke if aku still tak bayar , kau buat lah pape kat aku , kau bole-"
BANG!
Hanya satu das tembakan yang dilepas kan oleh Dayyan membuat kan ayat lelaki itu terputus. Dayyan tidak berasa bersalah kerana dia sudah amat marah terhadap lelaki itu. Dayyan hanya tersenyum kecil sahaja.
"Menyusahkan hidup aku je" pistol ditangan terus dicampak.
"Pergi urus kan sampah ni , semak mata aku je"
"Baik Mr Dayyan" kata semua pembantu itu.
Tok.. tok..
Dayyan tidak hiraukan sahaja ketukan pintu itu.
"Baby , whyy ni , you nampak penat je , what's going on baby ?" kata perempuan itu dengan lenggok gedik nya.
"Kau buat ape kat sini Bella?"
"i datang sini nak jumpa my future husband lah , tak kan tak boleh kot , hehe"
"Huh , aku penat kau tahu ?"
"Alolo sian baby i ni , meh sini i urutkan bahu you" kata Bella lalu tangannya mengurut bahu bidang milik Dayyan.
"Thanks Bella"
"You , nanti kite kahwin nak tak? , i tak nak lah tunggu lama lama , i bosan tau kat rumah tu , kalau you ade mesti best , hmm" kata Bella dengan nada gedik nya.
"Aku banyak keje lah nak kene buat , kau pon tahu kan aku keje ape , nanti lah aku fikir" Dayyan memicit dahinya yang tidak sakit.
"You still kerja dekat hospital tu ke ? haih why tak berhenti je , you dah ada duit banyak dah dengan job you yang sekarang ni , why lagi nak berharap kat hospital tu" kata Bella.
"Apesal pulak , kau nak aku berhenti keje ke ape , eh no oke , aku still keje situ , banyak bende aku kene uruskan kat hospital tu , pesakit lagi , May- eh ramai yang perlu kan aku cane!?" Dayyan cuba untuk mengelak tersebut perkataan itu.
"What ever lah , asal kan dapat kahwin dengan you , you janji tau Dayyan , jangan tipu i okay , i sayang you tau"
"Haih aku jan-" percakapan Dayyan tergantung apabila telephone nya mengeluarkan satu notification.
"Eh aku pergi dulu , anyway thanks , aa btw jangan call aku or message aku selagi aku tak buat benda tu , aku busy sangat kay ?" jejaka itu terus meninggal kan Bella di situ berseorangan.
"Ish , kerja kerja kerja , apa yang best sangat hospital tu"
Itulah perangai sebenar Bella yang ingin berkahwin dengan jejaka itu , Bella Keyna , kawan lama Dayyan yang di anggap kan diri sendiri sebagai girlfriend Dayyan , dengan perangai gedik nya. Tapi disebaliknya gadis yang bernama Bella ini , terdapat banyak rahsia dia yang sama seperti jejaka seperti Dayyan itu.
✧\>o<ノ✧
Hanya sunyi sepi sahaja restaurant hari ini , kebiasaannya time macam ini dah ramai pelanggan datang , tak tahu lah kenapa , mungkin mereka busy dengan kerja sekarang hm.
Bisik hati Mayra sambil termenung melihat di luar pintu , ya Mayra sudah pon mendapat kerja restaurant yang berdekatan dengan rumahnya. Dikira okey lah tu , tak delah susah payah nak datang sini.
"Hm , tak de orang ke hari ni , haihh" kata Mayra sambil mengeluh.
"Saba jelah Mayra , time ceni kekadang ade je orang , tapi hari ni tak tahu lah , mungkin busy kot , lagi pon belum nak makan tengah hari lagi" kata seorang perkerja di restaurant itu.
"Eh jap ada orang call"
*Hello*
✧\>o<ノ✧
Pintu bilik Encik Fattah dibuka dengan keadaan kelam kabut sekali. Mayra mencari kelibat ayah nya di dalam bilik itu.
"Huh , ayah , ayahh bangun ayahh , no ayah , jangann tinggal kan Mayra please , ayah dah janji kann , tolong lahh ayahh , Mayra nak ayah sembuh" kata Mayra dalam keadaan cemas dan sedih.
Ya dia telah dapat panggilan dari pihak hospital yang mengatakan Encik Fattah sudah sedar dari koma , tapi malang nya , keadaan Encik Fattah belum cukup 100% lagi pulih , dia dibawa ke bilik icu untuk rawatan yang serious.
"Kami terpaksa bawak Encik Fattah ke bilik icu untuk rawatan ye , saye harap awak dapat bersabar dan redha dengan ape yang jadi sekali pon" kata salah sorang doctor itu.
"Baik lah , terima kasih"
"Sama-sama" kata Adrian.Dia juga akan pergi ke bilik icu itu untuk merawat Encik Fattah kerana itu tugas besar bagi dia.
Doctor dan juga jururawat itu menuju ke bilik icu lalu meninggal kan Mayra berseorangan di luar bilik itu.
"Saye nak awak bersabar ye Mayra" kata Adrian.
Mayra hanya dapat mendoa kan sahaja keadaan Encik Fattah itu , dia kene tolak semua fikiran negative dah befikiran positive. Mayra tidak dapat bayangkan kalau ini kali terakhir dia melihat Encik Fattah.
"No please , ayah kene sembuh , aku kene fikir positive , saba Mayra , kau kene kuat dan redha" kata Mayra pada diri nya sendiri sambil menitis kan air mata nya.
Mayra cuba ingat kata kata semangat dari Adrian dan Danny , kite kena bersabar walaupun ape yang jadi sekali pon.
✧\>o<ノ✧
Di dalam bilik icu itu terlihat doctor dan jururawat sedang berusaha merawat Encik Fattah yang dalam keadaan 50% itu. Mereka juga berdebar dengan keadaan sekarang , lagi lagi Adrian. Dia tidak boleh bayang kan jika dia tidak dapat selamat kan nyawa Encik Fattah dan melihat riak muka Mayra bila dapat tahu khabar itu.Diaa juga menolak berfikiran negative dan hanya focus ape yang sedang belaku sekarang.
Tit Tit Tit .....
to be continued •
YOU ARE READING
OG | DEVIL DAYYAN |
RomanceWhat is forever? A moment with you. Pertemuan tidak dirancang. Hanya sekadar melihat dan mendengar apa yang dibicarakan satu demi satu. "Why Adrian?" • Elesya Mayra. "Will you believe me?" • Dayyan Adrian. We just exist in the moment nothing more. ...