CHAPTER 9 -DD-

1.5K 72 2
                                    

5 tahun pon berlalu , selepas banyak dugaan yang menimpa satu per satu , hanya dia seorang sahaja yang menghadapinya , dengan perasaan sedih. Kini Mayra bangkit , dia tidak layan perasaan tersebut , hanyak berfikiran positive. Mayra nekad untuk mencapai matlamat , sentiasa berpegang pada kata kata ayah nya untuk menjadi inspirasi yang berjaya. Ya , semangat yang Mayra bawa , kini dia dapat berkerja di satu syarikat besar yang terletak di tengah tengah bandar Kampung Baru.

sluurpp..

"Sedap nya air ni , sape lah yang buat kan" bodek Mayra.

"Eleh , puji diri sendiri ke tuu" balas Iris.

Iris Natasya , kawan baik Mayra dari mula mula Mayra jejak kaki di syarikat ini. Dia lah yang tegur Mayra , mula tanya itu ini , dari situ mereka menjadi rapat.

"Elehh , sedap kan , haa untung tau sape kahwin dengan aku ni , dah lah cantik , rajin , pandai buat air , haihh memang lucky betul" puji Mayra sendiri.

"Pergh , melebih dah tuu , sape je nak kau , dah lah semua benda kau kata boleh buat sendiri , last last , kena jugak orang tolong , hampeh hahaha" balas Iris.

"Aishh , diam lahh" kata Mayra

"Mayra"

"Hm"

"Kau free tak next week ?" tanya Iris.

"Hm , free kot , kenape?"

"Jom jalan jalan nak tak?"

"WHATT , PERGI MANEE!?" balas Mayra dengan perasaan teruja. Iyelah siapa je tak teruja nak jalan jalan jauh kan dengan kawan , lagi lagi minggu depan memang hari cuti mereka. Tak salah nak celebrate sikit.

"Ish kau ni , pantang betul orang ajak jalan" kata Iris.

"Sapa je weh tak teruja , jarang lah boss kite nak kasi cuti macam ni , alang alang tu , boleh celebrate kan , wahh best nyee!" kata Mayra.

Betul betul excited budak ni , maklumlah bila dah berkerja kat bandar ni , nak minta cuti pon susah.

"Owh btw sapa je pergi nanti" sambung Mayra.

"Emm kite jelah , sebab aku nak bawak kau kat satu tempat ni" kata Iris.

"Satu tempat ? , tempa-"

"Haa , ada member aku sekali , kau okay ke?" tanya Iris.

Mayra mengangguk kan sahaja , walaupun dia tidak kenal kawan kawan Iris , dia turut kan sahaja.

"Okay cun"

"Tapi Iris , satu tempat tu tempat apa , kat mana , macam mana tempat tu , jauh ke , bla bla bla.." tanya Mayra. Banyak pulak di tanya , iyelah , walaupun dia ni suka berjalan tetapi tengok juga pada tempat. Takut nanti terjebak dengan sekeliling.

"Ishh kau ni , banyak tanya pulak , ikut je nanti , kite enjoy yahuuuu" kata Iris sambil menjerit 'yahuuu'.

"Yelahh"

Kini mereka hanya menghabis kan air itu lalu menyambung kerja yang perlu disiapkan.

✧\>o<ノ✧

Pagi yang cerah membuat kan Mayra tersenyum kecil , dengan udara yang segar membuat kan lagi hilang rasa stress dia.

"Haih , bosan nya , malam ni keluar pulak tu , nasib lah ade semangat ni sebab nak berjalan , tapi.. kenapa Iris tak nak bagitahu eh tempat tu" bebel Mayra lalu membuat riak muka sedang berfikir.

"Baik aku chat dia kejap"

Telephone Mayra dikeluarkan lalu nama Iris dicari.

~Iris~
             -Ris , gerak kul berapa malam nii-

OG | DEVIL DAYYAN |Where stories live. Discover now