Kepalanya seakan akan terkunci. Tidak mahu mengangkat kepala. Suara yang membalas itu suara seorang lelaki. Pelik juga. Macam mana jejaka itu tahu namanya.
"I'm sorry" itu sahaja yang keluar dari mulut.
"No need to sorry Mayra"
Sudah. Macam mana. Ini sudah masuk kali kedua Mayra mendengar namanya disebut.
Pelahan gadis itu mengangkat kepalanya. Masih tidak mahu menoleh ke kanan.
"Do i know you sir ?"
Diam. Jejaka itu tidak membalas.
"Saya rasa kalau tidak kenal , saya minta diri dulu" gadis itu membetulkan kedudukannya untuk beredar.
Tidak sempat untuk dia berpusing , jejaka itu terlebih dahulu menarik tangannya.
"Wait , you nak pergi mana Mayra?"
"Don't touch me!"
"Wow , your fierceness , it scares me" senyuman sinis di bibir.
Mayra masih tidak memandang wajah jejaka itu. Anak matanya masih memandang ke bawah.
"I'm asking you , do i know you?" soalan yang sama masih ditanya.
"Just look at me"
"No"
"Really?"
Berdebar. Mayra masih berfikir , jika dia tidak memandang jejaka itu , dia tidak akan tahu siapa jejaka itu sebenarnya. Tapi jika dia memandang jejaka itu , kemungkinan dia kenal dan akan ada sesuatu perkara yang buruk akan berlaku. Dia buntu.
"Please , lepaskan tangan saya , sebelum saya jerit" Mayra masih bertegas.
"Well , if you want to scream , then scream , no one will listen"
Gila jejaka ini.
Tidak ada siapa yang mendengar?. Memang betul pun. Kawasan luar dewan ini , kawasan yang gelap , walaupun masih ada lampu yang menerangi tempat tersebut. Sunyi sahaja. Biasalah. Event ini dibuat secara tertutup , jadi kawasan luar ini sudah tentu sunyi.
Mayra masih berdiamkan diri. Dicuba untuk lari , tapi jejaka itu menggenggam tangannya dengan kuat sekali.
"Please , lepaskan saya" kali ini Mayra mengalah , dia menoleh pelahan kepalanya ke kanan.
Anak mata mereka bertentangan. Degupan jantung mula aktif. Kenapa sekarang.
"Surprise"
Tidak disangka. Kenapa dan kenapa. Matanya cuba mengesan wajah jejaka itu. Fikirkannya mula bermain.
"I'm back my Pretty Lady"
Jejaka itu menarik senyuman nakal.
"Look , from your eyes, i'm sure you know me" sambung jejaka itu.
Air liur membasahi tekak Mayra. Tidak tahu mahu membalas soalan itu. Seolah olah dirinya sekarang sedang di pukau. Kaki dikunci. Matanya masih tidak lepas memandang jejaka itu.
"M..maaf , saya tidak kenal awak" Mayra bersuara walaupun masih terkedu.
"Hmm , are you sure Mayra? kalau awak tidak kenal saya , macam mana saya boleh tahu nama awak? , pelik kan"
Gadis itu memejam matanya seketika. Iya tidak iya juga. Dia bukan tidak kenal. Tapi sekarang bukan masa yang tepat untuk dia menjawab soalan itu. Jejaka itu seakan akan cuba mengorek jawapan yang telah lama ditanam.
"S..saya rasa a..awak salah o..orang"
"Nope , i'm pretty sure yang awak ialah Mayra , Elesya Mayra"
Bom. Bagai hati disembar petir. Takut. Gelisah. Semua perasaan bercampur aduk. Ibarat situasi mereka di dalam drama television yang ditayangkan pada pukul 3 petang. Bukan itu sahaja. Riak wajah jejaka itu seolah olah mengemiskan sesuatu. Mengemiskan Mayra? , atau mengemiskan perhatian?.
YOU ARE READING
OG | DEVIL DAYYAN |
RomanceWhat is forever? A moment with you. Pertemuan tidak dirancang. Hanya sekadar melihat dan mendengar apa yang dibicarakan satu demi satu. "Why Adrian?" • Elesya Mayra. "Will you believe me?" • Dayyan Adrian. We just exist in the moment nothing more. ...