Blouse labuh berwarna putih dan sedikit corak bunga kecil dipakai oleh Mayra dengan rambutnya tersusun kemas menambahkan lagi kejelitaan si Mayra. Ini kali pertama dia berpakaian seperti ini , sebelum ini dia hanya memakai pakaian yang biasa sahaja.
"Lawa ke aku pakai baju ni?" soal Mayra di hadapan cermin bilik itu.
"Kenapa hati aku rasa lain sangat hari ni , macam-" tiba tiba ada satu notification keluar dari telephone Mayra.
Adrian anak mak
- Already done?.
- Yeah.
- Good.Mayra menyimpan telephone itu , dia mengambil handbagnya lalu turun ke bawah.
✧\>o<ノ✧
"Cantik nya Mayra!" puji Puan Zulaika.
"Yan ajak keluar eh?" soal Encik Iskandar pula.
"Haah , tetapi Mayra tak tahu pergi mana , ikut jelah Adrian tu nanti"
Puan Zulaika datang dekat ke arah Mayra.
"Pakai tak perfume yang mama suruh pakai tu?" bisik Puan Zulaika.
"Yup , wangi sangat mama , pandai mama pilih" balas Mayra.
Mereka saling membalas senyuman.
Pin Pin..
Kedengaran bunyi kereta Adrian dari luar rumah menandakan yang Adrian sudah pon sampai.
"Eh mama , Adrian dah sampai , bye mama , bye papa" kata Mayra lalu dia melambaikan tangannya ke arah kedua orang tua itu.
Mayra melangkah ke arah kereta tersebut , terlihat Adrian sudah pon berada di luar kereta itu , dengan berpakaian t shirt putih di dalam , dan dilapik dengan kemeja berwarna coklat itu menambahkan lagi ketampanan si Adrian walaupun dia baru sahaja balik dari kerja.
"Adrian , do i look okay?"
Adrian berpusing ke arah suara yang bertanya itu , dia melihat gadis itu dengan kelihatan sangat terkejut , matanya tidak berkelip , gadis yang berada di hadapannya itu sangat lah cantik , bukan itu sahaja , bau perfume yang dipakai oleh gadis itu membuatkan Adrian tidak melepaskan pandangannya.
"Adrian?" soal Mayra sekali lagi.
"Haa..owh..haa yee , yee , jom masuk" kata Adrian lalu dia membukakan pintu kereta itu untuk Mayra.
✧\>o<ノ✧
"Awak baru balik dari kerja ke?"
"Haah"
Mayra memandang Adrian , dahinya berkerut. Baru balik kerja tetapi pakaian macam baru balik dating.
"Kenapa awak suka pandang saya macam tu? , kalau suka , lepas kahwin boleh lah pandang saya puas puas" kata Adrian.
Terbeliak mata Mayra selepas sahaja dia mendengar apa yang dikatakan oleh Adrian itu.
"HAHAHA , saya gurau lah , ni kita dah sampai dah" kata Adrian lalu dia meletakkan kenderaannya di tempat yang telah disediakan.
"Wahh! , lawa nya tempat nii!" ujar Mayra teruja.
Terlihat pantai yang sangat cantik , lebih lebih lagi terdapat banyak lampu lampu kecil yang menerangi pantai tersebut , bukan itu sahaja , perkara yang menarik perhatian Mayra ialah ada sekumpulan busking yang sedang menyanyikan lagu lagu yang sudah ditetapkan oleh pelanggan. Sungguh meriah suasana pantai ini.
"Jom Mayra , kita pergi duduk dekat sana" Adrian menarik tangan Mayra menuju ke tempat yang telah disediakan.
✧\>o<ノ✧
YOU ARE READING
OG | DEVIL DAYYAN |
RomanceWhat is forever? A moment with you. Pertemuan tidak dirancang. Hanya sekadar melihat dan mendengar apa yang dibicarakan satu demi satu. "Why Adrian?" • Elesya Mayra. "Will you believe me?" • Dayyan Adrian. We just exist in the moment nothing more. ...