🦁4🦁

297 17 0
                                    

"Jadi apa keputusanmu?"

"Aku ingin memutuskan hubungan ini.dan mulai saat ini aku tidak lagi akan mengenalinya!ini keputusanku!"

....

"Wah,kau sangat pandai!"

Satu senyuman manis dihadiahkan untuk wanita comel itu yg sudah menguasai beberapa teknik melukis.

"Ajari aku lagi!"

"Tidak ada masalah.tapi dengan syarat."

"Hm?apa syaratnya?"

"Kita melihat bintang pada malam ini."

"Syarat yg mudah.baiklah!aku menerima syarat itu!"

Ziyi mengeluarkan jari thumbestnya sambil ketawa kecil dan tersenyum riang di hadapan  xiao zhan.

Xiao zhan membelai rambut ziyi yg terurai manja di bahu.

"Baiklah,aku akan mengajari beberapa teknik dalam bidang lukisan lagi.fokus dan santai.baca buku ini kemudian aku akan menerangkan padamu satu persatu.dan setelah kau faham,seperti biasa,aku akan menguji mu dengan cara melukis."

"Baik!"

Ziyi dengan semangat tekun mendengar penjelasan dari xiao zhan tanpa jemu.yah,memang inilah aktiviti mereka apabila cuti.ziyi tertarik dengan lukisan xiao zhan sehingga dia meminta xiao zhan untuk mengajarinya melukis.apabila ada masa terluang,mereka akan menghabiskan hati cuti dengan makan beraneka jenis makanan.

Malam telah tiba dan dua pasangan manusia itu duduk di padang taman yg luas,dihiasi dengan lampu neon yg  indah berkelip tanpa henti dengan warna bergantian.

Ziyi dan xiao zhan saling menyandarkan kepala sambil tersenyum menatap bintang yg indah.
Angin yg sepoi sepoi bahasa amat romantik.

"Ziyi."

"Hm?"

"Jika aku katakan sesuatu,kuharap kau jangan marah padaku."

"Katakan saja,aku takkan marah."

Xiao zhan mencapai tangan ziyi lalu mencantumkan jari mereka berdua.

"Jika suatu hari aku akan pergi,apa yg akan kau lakukan?"

"Memangnya kau akan kemana?"

Ziyi menatap wajah xiao zhan drngan cemas.namun xiao zhan hanya ketawa kecil.

"Aku todak akan kemana mana.tapi jika aku pergi,apa tindakan mu?"

"Aku mungkin akan gila.sedangkan satu hari tidak berhubung denganmu membuatkan aku rindu.apalagi jika kau pergi meninggalkanku."

"Anak baik.aku percaya padamu."

Mereka sama sama ketawa.

"Zhan,berjanji padaku untuk hidup bersama."

"Tanpa janji pun aku akan tetap ingin hidup bersama denganmu,ziyi."

Ziyi menghulurkan jari kelingkingnya lalu disambut oleh jari keliling xiao zhan.mereka ketawa bersama sama lagi,bagaikan dunia mereka punya.

'Aku berterima kasih untuk segalanya..dan aku amat berterima kasih padamu wahai kad jodoh.'

Xiao zhan tersenyum sendiri apabila mengingat kad yg dicabutnya tempoh hari.

.....

"SATU BOTOL LAGI!"

"kau terlalu mabuk tuan.lagipula toko ini ingin tutup.lihatlah jam sudah ingin subuh."

"KU KATA SATU BOTOL LAGI!APA KAU TULI?!!"

botol kaca yg dipegangnya di humban di dinding sehingga pecah terburai.
Pemilik toko itu segera mengambil botol alkohol yg baru lalu memberikan nya pada seorang pria yg mabuk berat.

Botol alkohol itu segera dicapai lalu diteguk dengan rakus.pemilik toko itu segera menutup lampu toko dan mengemas apa yg patut.syukur pria pemabuk itu duduk di ruang meja akhir,di luar toko.

"Wanita ular!"

Perkataan itu yg selalu keluar dari mulutnya secara berulang ulang.beberapa perkataan lagi yg akan keluar dari mulutnya yg menghina wanita.tanpa henti menghina,kenagan dahulu juga akan ikut keluar dari mulutnya.namun tiada sesiapa yg peduli.tiada sesiapa yg ingin mendengarkannya.yah,dia tidak waras,pasti orang menagnggapnya gila hanya kerana ditinggalkan oleh makhluk bernama wanita.

'Mulai saat ini aku tidak akan jatuh cinta lagi.aku tidak ingin sakit lagi.aku tidak ingin lagi dipermainkan.dan aku berjanji kan memutarkan semua ini sehingga hatiku puas mempermainkan kalian!'

Dan hari hari berlalu dengan cepat..

Menjadi seorang pemabuk,tidur di bar bersama para wanita seksi,menghabiskan wang untuk judi dan menjadi seorang palyboy adalah rutin hariannya.

Tidak kira samada hati wanita itu sakit atau bahgia,yg penting dia puas dengan apa yg dia lakukan untuk melupakan seorang wanita yg bernama qi meihi .

Dan tentu saja playboy ini ialah WANG YIBO.

kini wang yibo bukanlah wang yibo yg dulu.dahulu dia seorang pria yg bersopan santun,menghormati orang lain dan penuh kebertanggungjawapan.namun semua itu lenyap apabila dia mendapati bahawa qi meihi sudah mengandung selama 2 bulan oleh seorang lelaki di australia dan paling teruk qi meihi dipenjara kerana tertangkap basah oleh pihak polis di sebuah hotel.
Dan semenjak khabar itu sampai di telinga yibo,dia merasa hatinya semakin dihiris dan ditikam.

Dia berusaha melupakan wanita itu,namun semakin dia ingin melupakannya,semakin itulah kenangan yg dulunya muncul.ini menyebabkan dia ingin gila dan tidak dapat fokus dengan kehidupan barunya tanpa seorang wanita yg dicintainya,bernama QI MEIHI.

Dengan keputusan yg salah,yibo semakin terobses dengan dunianya sendiri.dengan cara melayan berpuluh wanita,itu membuatkan dia semakin melupakan qi meihi.

Kehidupannya sudah menginjak ke alam kegelapan hanya kerna seorang wanita yg amat dicintainya.

Setelah menginjak 6 bulan dia menjadi palyboy dan melayan dunia sendiri,yibo menjadi lelah.dia juga berhenti kerja kerana hartanya disekat oleh ayahnya sendiri semenjak ayahnya mengetahui bahawa yibo gagal mengawal sebuah syarikat di china.

Susah untuk berhenti dari aktivitas sehariannya ,iaitu di dunia sendiri,namun dia juga sedar bahawa semua itu takkan membuat dia bahagia malah akan  mendapat susah suatu hari nanti.

"Ayah takkan memberikan sedikitpun harta padamu jika kau terus bersikap seperti ini!dan kau telah memalukanku di hadapan umum apabila syarikat di china telah gagal kau urus dan akhirnya bankrap!kau amat bodoh!hal yg sudah berlalu lupakan saja dan jadikan pengajaran dalam hidup,bukannya kau yg semakin memburuk!ubah hidupmu mulai saat ini."

Semua pesan ayahnya masih disimpan di kotak fikirannya.semakin hari,semakin yibo berubah.dia berjaya mengubah dirinya menjadi wang yibo yg dahulu.dia juga sudah kurang melayan para wanita dan meninggalkan sisi gelapnya.

Nama seorang wanita iaitu QI MEIHI juga sudah terhapus bersih di ingatannya dan sekarang otak yibo hanya penuh dengan projek dan rancangan syarikat milik ayahnya.hartanya juga sudah dikembalikan pada sedia kala.

Yibo sudah berpindah rumah ke tempat yg baru yg lebih dekat dengan syarikatnya.dia ingin memulai hidup yg baru.ayahnya juga sudah mengizinkan dia berpacaran semula kerana umur yibo yg semakin meningkat.

namun yibo takut dan ragu.dia tidak mahu peristiwa yg dahulu kini muncul semula...

Namun tidak disangka apabila dia menemui sebuah dunia fantasy yg lebih indah..dengan sebuah kad jodoh..

(Maaf typo,malas mw ulang baca.🤣.
Makaseh karna mampir,kuharap kalian sentiasa menyokong yizhan.
Seperti biasa ku pesan...vote.❤💚.)

    ~nantikan sambungan seterusnya~

Mate Card[YIZHAN]Where stories live. Discover now