🦁8🦁

247 18 0
                                    

Sudah 2 minggu yibontidak dapat tidur.apabila dia ingin menutup mata wajah dan nama xiao zhan sentiasa terlintas difikirkannya.bahkan dia sampai terbawa bawa di mimpi.makan minumnya juga terganggu.pekerjaannya tetap sukses atas bantuan liu haikuan.semua hal ini tidak diketahui oleh ayahnya.

Wang yibo sering tertanya tanya dengan mimpinya sendiri dan apa kah arti dari mimpinya itu.

Dia selalu brmimpi bahawa dia sedang brdiri di altar kerana menunggu seorang pengantin pria yg memegang bunga merah berpakaian putih yg sedang menuju ke arahnya.

Namun yibo tidak dapat mengenal pasti siapa manusia itu kerana wajahnya kabur dan tubuhnya seperti bayangan.

Namun yg jelas dan terkesan oleh yibo,tubuh itu ramping seperti tubuh seorang wanita,ramping.

....

Xiao zhan tidak dapat tidur bahkan beart badannya menurun akibat memikirkan hal dia,ziyi dan kad itu.dia takut tidak dapat bersama dengan ziyi selama lamanya kerana dia mencintai dan menyayangi wanita itu.

Xiao zhan juga termimpi mimpi seorang pria yg berada di pelaminan dan dia sedang berjalan di altar.namun wajah pria itu kabur,dan tubuhnya samar di penglihatan xiao zhan.

Xiao zhan semakin gelisah.dia memberitahu hal itu kepada ziyi,namun ziyi hanya menganggap itu mimpi biasa.namun xiao zhan merasa mimpinya ada terkait dengan kad itu kerana corak baju pengantinnya sama dengan corak di kad,bahkan pelaminan mereka dihias dengan warna merah,hitam,ungu.

....

Hari demi hari yibo semakin gelisah.bahkan pembantunya,liu haikuan juga merisaukan keadaan tuannya yg seperti gila.kadang² yibo selalu lupa ada meeting dan perjumpaan rasmi penting.semua hal itu hanya diingatkan oleh haikuan sahaja.kadang kala,haikuan berada di kantor yibo untuk membuat beberapa tugasan atas arahan yibo kerana yibo tidak dapat tidur malam dan dia akan menutup mata apabila siang.

Haikuan memang panasaran dengan tuannya itu,namun dia tidak berani membuka mulut.maklum saja bos nya itu seorang harimau jantan.

...

Xiao zhan mengalami hal seperti ini selama 5 bulan lbih .ziyi risau dengan xiao zhan yg kadang kala mengigau sambil berkata kata romantis,dan paling teruk lagi,ziyi pernah mndengar xioa zhan menyebut nama seorang pria tapi tidak jelas.

Ziyi mula berfikiran negatif,namun dia tidak dapat berbuat apa apa kerana xiao zhan hanya bermimpi.

Xiao zhan periang apabila dengan ziyi,namun itu semua cumalah akting.di belakang ziyi,dia mghabiskan masa hanya untuk memikir dan ingin mengetahui siapa pria di mimpinya.

...

Wang yibo menderita sehingga 6 bulan.
Dia sendiri tidak tahu kenapa dengan dirinya.dia hanya fokus dengan pria itu .bahkan paling menakutkan dan mengerikan...DIA SUDAH MULA JATUH CINTA DENGAN PRIA YG MENJADI JODOHNYA NANTI!apabila melihat foto xioa zhan,yibo merasa jantungnya berdebar.dia dipenuhi panasaran.sehingga suatu hari haikuan tidak sengaja menemukan xiao zhan di media sosial dan langsung memberitahukan hal itu kepada yibo.yibo dengan senang hati terus mengikuti xiao ,han di media sosial.tapi dia menggunakan akaun palsu.

Ponsel yibo berdering tanpa henti.yibo yg baru siap mandi terus melihat siapa pemanggilnya.

"Ayah,ada apa?"

"Ayah akan ke USA hujung minggu ini.jadi ayah ingin kau mnjaga dan mengurus syarikat di sini."

"Baiklah."

"Dan satu lagi.jangan buat perkara yg menyia nyiakan hidup."

"Baik.aku akan melakukan yg terbaik."

"Bagus.jaga diri baik baik."

Mate Card[YIZHAN]Where stories live. Discover now