🐰17🐰

161 10 0
                                    

Dengan kasar tangan ramping itu ditarik masuk ke dalam ruangan rumah.xioa zhan sendri tidak mengerti kenapa wang yibo berkelakuan sangat kasar padanya.

Yibo menolak xuao zhan sehingga tubuh itu terduduk di sofa.

"Yibo,bethenti berkelakuan kasar padaku!apa mau mu?!"

"Diam!"

Yibo berusaha mengambil oksigen yg secukupnya untuk bernafas kerana ingin menyelamatkan diri dari gelodak kemarahan.

"Apa semua ini tentang wanita tadi?pasal ziyi?!"

"Siapa wanita itu?dan bagaimana kau mengenalnya?!"

Xiao zhan mrngangkat keningnya.dia menyunggingkan senyuman manis sambil membetulkan bajunya.

"Oh,selama ini kau hanya ingin informasi mengenai ziyi?huh...aku tidak sangka..tidak salah kau terlalu baik padaku..hanya kerna ini..."

Yibo hilang sabar lantas membaling gelas yg tertelak di meja ke dinding.

Namun xioa zhan sama srkali tidak gementar.apakan tidak,dia merasa seperti dipermainkan oleh yibo.

"Siapa ziyi bagimu?terus terang denganku.apa kaitan kalian berdua."

Xiao zhan menghela nafas.dia menggelengkan kepala.

"Huh..ziyi teman wanita ku."

Yibo diam.dia mengamati setiap inci wajah xiao zhan.dia benar benar frustasi.apa tidak,dengan matanya sendiri,dia melihat xiao zhan dan ziyi saling bersapa tadi dan mesra.ini amat menyakitkan bagi yibo.

"Oh yah..satu lagi..kau kata kau tidak mengenal ziyi.tapi mengapa kau menyebut namanya tadi?dan mengapa kau kerasukan menanyakan tentang ziiyi padaku?"

Yibo diam.xiao zhan benar.yibo merutuki dirinya kerana tersalah langkah dalam hal ini.ini perkara sensitif.

Yibo melepaskan tali lehernya dan terus duduk di sofa.dia mengacak acakkan rambutnya.bingung.frustasi.marah.kecewa..segalanya bercampur..

"Yibo..tolong katakan yg sebenarnya kepadaku..memangnya ada apa denganku dan ziyi sehingga kau bertindak jauh seperti ini?"

Wang yibo masih diam.dia membiarkan soalan xiao zhan itu.

"Baiklah.jika kau berkeras tidak ingin memberitahu..."

Xioa zhan berdiri lalu naik ke lantai atas.setelah 20 minit,xiao zhan turun kembali sambil menarik bagasi dan sedang menelefon seseorang.

Yibo agak terkejut dengan tingkah xiao zhan.yibo terus meluru menuju ke arah yibo dan terus merampas ponsel yg masih dalam keadaan onncall..

"Kembalikan!"

Xiao zhan berusaha mengambil kembali ponselnya,namun yibo menjatuhkan ponsel itu lalu memijaknya sehingga rosak tanpa ampun.

Xioa zhan tidak tahan dengan semua ini.dia merasa ini semua sudah keterlaluan.

"WANG YIBOOOOO!!!!!"

Xiao zhan teriak dengan sekuat hati melepaskan kegeramannya dengan sekuat hati dan tenaga.penumbuk xiao zhan sudah mengepal erat.matanya yg bulat kini menjadi mata elang.nafasnya semakin menaik turun menahan marah.

Yibo terdiam seketika akibat teriakan xiao zhan yg pertama kali dia dengar.suara itu bergema ke seluruh ruangan.

"Berhenti melakukan diriku seperti sampah sarap dan tolong jangan campuri urusan diriku!dari mula aku memang berprasangka buruk padamu.bahkan kau mrlakukan apa apa saja mengikut hatimu.aku tidak membantah,tapi dalam hatiku....sakit!!"

Xiao zhan menumbuk bahu yibo sehingga yibo terundur beberapa langkah ke belakang.namun yibo membiarkan.

"Sekarang..buka pintu itu..!"

Mate Card[YIZHAN]Where stories live. Discover now