Wang yibo pergi ke sebuah toko untuk membeli sebotol minuman sejuk dan camilan.dia tidak fokus semasa memilih camilan kerana dia terdengar sesuatu yg menarik perhatiannya.
Dua orang wanita sepertinya pelajar sekolah sedang bercerita sambil melihat sesuatu.mereka kelihatan agak teruja dan melompat keriangan.
"Yue,aku tidak sabar ke sana.cepatlah!"
"Apa kau percaya dengan benda mengarut seperti itu?"
"Kau juga lihat sendirikan li'er dan yu'an sudah menjadi sepasang kekasih kelmarin?apa kau masih tidak percaya?"
"Ah,kau terlalu berfantasy dalam hal romantis.sudah kukata dari awal lagi,berhentilah menonton drama cinta."
"Yue!ini benar!kad ini milik yu'an.aku akan mencari kad seperti ini di toko kad itu."
"Jodoh ditentukan oleh TUHAN dan bukannya dengan KAD mengarut ini.kalian hanya dipukau."
"Yue!ini nyata.baiklah,jika kau tidak percaya,biar aku pergi seorang ke toko itu saja!"
"Ah,baiklah.aku akan ikut.jangan marah lagi."
Kedua wanita itu pun berjalan beriringan ke kaunter untuk membayar.
Kad jodoh?wang yibo sangat tertarik dengan hal itu.ini adalah pertama kali dia mendengar hal seperti itu.dalam hidupnya,belum pernah dia mendengar kad jodoh.apa itu benar?
Yibo mengambil keputusan untuk menanyakan sendiri nanti kepada dua orang wanita itu.sebelum itu,dia harus membayar dahulu.
"Maaf,permisi.boleh aku tanya sesuatu dari kalian berdua?"
Kedua dua wanita itu terus menoleh ke belakang dan mendapati wang yibo disana.
"Err..pasal apa?"
"Tentang sebuah kad yang kalian katakan tadi di toko."
"Kad jodoh.."
Wanita berambut pendek itu terus membuka begnya lalu mencari kad itu di sebalik bukunya lalu dia memberikan kepada yibo.
Yibo meneliti kad itu.dihiasi dengan bunga dan bentuk hati.cahaya bersinar di permukaan kad itu seperti bling bling.yibo membuka kad itu dan dia melihat sendiri nama yg tertera di sana sama persis seperti yg dikatakan oleh kedua wanita itu di toko tadi.
"Apa ini benar?"
Tanya yibo lagi.ini seperti kad biasa baginya.dan tiada apa yg special dari segi bentuk kad itu.
"Yah,itu benar.kelmarin temanku sudah pacaran kerana kad ini.dan aku juga ini mengetahui jodoh ku nanti."
"Tokonya dimana?"
"Di toko besar yg menjual pelbagai kad.warna bangunan tersebut ialah ungu pink.terdapat hiasan bunga di sekitarnya."
Wanita itu menghulurkan sebuah kad kepada yibo.yibo mengembalikan kad yg dipegangnya tadi dan mengambil kad yg dihulurkan wanita tadi.kad itu mempunyai nama toko dan gambar bangunan toko tersebut.
"Baiklah,kami pergi dulu.semoga mendapat jodoh yg baik."
Kedua wanita itu pergi dan sempat melambai tangan ke arah yibo.mereka berbisik entah apa yg menarik.
"Pria tadi amat tampan dan spertinya golongan kaya."
"Yah,aku juga melihatnya.seperti type pria kesujaanmu,bukan?"
"Ku harap dia adalah jodohku."
"Berhenti berangan!"
Wang yibo masuk ke dalam mobil sambil melihat kembali kad itu.dia ragu ragu samada ini pergi atau tidak.namun dia penuh dengan panasaran.
YOU ARE READING
Mate Card[YIZHAN]
Fantasywang yibo♤xiao zhan wang yibo adalah seorang yg amat setia kepada perempuan,namun dia mnjadi playboy setelah diputusin oleh kekasihnya.setrlah penat memegang gelaran mr playboy,wang yibo berniat pergi ke sebuah toko card yg special untuk mencari kek...