(Kenapa aku merasa cerita ini akan panjang🤣sabar yh untuk endnya😅)
Mata yg perlahan lahan terbuka untuk melihat dunia.memproses sesuatu dengan apa yg dilihat dan didengar.kemudian dia baru tersedar kalau ini bukan tempatnya asal dan bukan tempat kebiasaannya.
"Kenapa kau membawa pria ini pulang?!"
"Tidak kah kau lihat dia terluka parah?!"
"Tapi bagaimana jika dia orang jahat lalu membunuh kita?"
"Sudah kukata tadi,10 orang polis telah ku upah menjaga di depan kamar ini sebelum aku membawa dia ke sini."
"Tapi aku tidak ingin pernikahan kita terjadi apa apa hanya kerana dengan pria ini!"
"Aku mengenalnya.jadi semuanya baik baik saja."
"Kau ke ruang bawah dahulu.aku akan mengurusnya sendiri."
Tanpa berkata apa apa,wanita tadi pergi.kemudian terdengar hembusan nafas berat dari pria tadi.
"Hantar aku pulang sekarang."
Wang yibo membiarkan suara itu.dia membetulkan selimut itu lalu mengambil makanan di sisinya.
Xiao zhan yg melihat tingkah manusia di sisinya seperti tiada reaksi,dia lantas duduk.namun dengan cepat yibo menahannya.
"Kau kemana?!"
"Hantar aku pulang!"
"Kau tidak lihat bagaimana keadaan tubuhmu sekarang?!"
"Memangnya kenapa?!jika aku mati juga kenapa?!aku lagi suka!.."
"Xiao zhan,jangan omong seperti itu!"
"Aku berhak mendapatkannya!memang apa ada masalah denganmu mengenaiku?!apa itu irusanmu!"
"Yah,itu memang berkaitan denganku dan memang urusan ku!"
Mereka berdua saling bertatapan mata.dada xiao zhan naik turun akibat bahang api kemarahan.yibo menatap mata xiao zhan sedalam yg mungkin.
Xiao zhan mengalah dan memilih baring semula.dia sedikit merintih apabila luka di belakangnya tertekan.
"Kau makan dulu.kau sudah seharian pengsan.kau perlu tenaga."
Yibo mula menyenduk makanan dan menyuakannya di mukut xioa zhan.namun xiao zhan berisi keras menolaknya.
"Aku bisa makan sendiri!"
"Apa kau tidak lihat kesemua jarinya dibalut kain?"
"Aku tidak ingin makan.kau makan saja.jika kau tidak ingin,beri pada anjing jalanan.mereka lebih membutuhkan dariku!"
Xiao zhan memalingkan wajahnya ke tempat lain.dia merasa sakit hati tiba tiba.
Yibo diam seketika.dia memandang wajah xiao zhan.yah amat menyedihkan rupa xiao zhan di matanya.dengan badan yg berbalut,tubuh bengkak akibat pukulan dan wajah yg menyedihkan.
"Bagaimana kau menemuiku?apa kau juga sebahagian dari rencana wanita jijik itu?apa kau mahu meracuniku juga?membunuhku juga?"
Xiao zhan memandang wajah yibo dengan penuh curiga.yibo meletakkan kembali makanan tadi.pantas saja dia dicurigai oleh xiao zhan kerana tidak memberitahu hal kelmarin.
"Aku menuju ke rumah teman syarikat ku,namun semasa aku pulang,aku berpapasan dengan mobil hitam.stelah itu,aku melihatmu di tengah jalan dengan tubuh yg berlumuran darah dan tidak sedarkan diri.aku ingin membuat laporan polis,namun aku tidak sempat memfoto mobil tersebut dan aku hanya sempat memfoto mu sebagai bukti nanti.aku membawamu ke rumahku agar kau kudapat rawat dengan betul dan ada yg menjagamu.dan satu lagi,aku tidak berniat jahat apapun padamu.aku ikhlas membantumu.".
YOU ARE READING
Mate Card[YIZHAN]
Fantasywang yibo♤xiao zhan wang yibo adalah seorang yg amat setia kepada perempuan,namun dia mnjadi playboy setelah diputusin oleh kekasihnya.setrlah penat memegang gelaran mr playboy,wang yibo berniat pergi ke sebuah toko card yg special untuk mencari kek...