Sudah beberapa minggu dari kejadian itu berlaku,tiada langsung khabar dari kedua dua pihak...
Wang yibo duduk termenung di hadapan cermin kamarnya.dia melihat wajahnya sendiri di cermin yg yidaklah hodoh itu.ramai wanita menginginkannya.bahkan terdapat juga pria yg menginginkannya.namun beda dengan xiao zhan...dia susah untuk dimiliki.
...
"Zhan,akhir tahun sudah tiba.apa rancanganmu setelah ini?"
Xiao zhan menyandarkan tubuhnya di kerusi sambil memandang langit biru.dia memejamkan matanya.memikirkan masa depan.
"Berkahwin dengan mu."
Satu cubitan manja mengena di lengan xioa zhan.xioa zhan mengadu sakit,sedangkan itu tidaklah seberapa.ziyi tersenyum manja.
"Dasar nakal!"
"Tapi aku memang ingin mengahwini mu.apa salahnya?"
"Iyah salah kerana aku belum punya kerja."
"Aku tidak memaksa."
Xiao zhan menatap wajah ziyi yg bercahaya akibat pantulan matahari yg cerah.
Satu hal yg tidak diketahui oleh ziyi adalah xiao zhan sudah tidak lagi tinggal bersama wang yibo.xiao zhan sengaja merahsiahkan hal itu kerana dia tidak mahu ziyi memperbesarkan hal itu lagi.cukuplah sampai hal itu sahaja.
...
DING!DONG!
Bunyi lonceng pintu utama berbunyi dari tadi yg mmbuatkan telinga wang yibo berdengung.dia membiarkan bunyi itu kerana dia malas ingin menemui sesiapa sekarang.tambahan lagi kerjanya yg menumpuk setiap hari.
Dengan langkah yg malas dan berat,yibo menuju ke pintu lalu membuka.dan betapa terkejutnya bahawa ...
"Ayah!"
Tuan wang berdiri di depan pintu dengan wajah yg masam.bodyguard di sebelah tuan wang hanya menunduk.
"Apa yg kau sembunyikan dariku sehingga lambat membuka pintu?"
Tuan wang terus masuk lalu yibo menutup pintu.
"Tidak ada apa apa.hanya tidak sedar akibat kerja tadi.maaf."
"Kerja atau sesuatu yg kau sembunyikan dari ayah?"
Yibo diam.dia berfikir sejenak.apa maksud ayahnya.tuan wang tidak pernah mengatakan seperti itu.
Yibo malas bermain kata dengan ayahnya,lantas dia berkata."Apa yg aku sembunyikan?"
Tuan wang ketawa sambil menatap wajah anaknya.yibo tetap bermuka datar.dan kini mereka contect eye.
"Kau berwajah seperti tiada apa apa yg berlaku antara kau dengan lelaki itu di hadapan ayah..."
Tuan wang menjeling ke arah yibo.yibo menunduk.
"Siapa xiap zhan?"
Yibo terus mengangkat wajahnya lalu ditatap tajam wajah ayahnya itu.yibo tidak dapat berkata apa apa lagi.nampaknya segala rahsiahnya telah diketahui oleh ayahnya.
Yibo tetap diam."Siapa xiao zhan?kekasihmu?"
Wang yibo seakan ingin menangis apabila nama xiao zhan kerap kali diulang.
"Ingat yibo,ayah tidak lama lagi akan meninggal,jadi ayah aturkan segala galanya yg trbaik untukmu.tapi,jika kau masih dengan kemahuanmu,terserah.harta ini akan menjadi hak kerajaan.dan satu lagi..mengenai xiao zhan.."
"Ayah,cukup.kami sudah tidak ada apa apa.dan aku tidak ingin mendengar semua mengenai xiao zhan."
Yibo berdiri untuk pergi,namun tuan wang menyuruhnya duduk semula.
"Apa kau tidak tertarik dengan siapa ayah mengetahui semua ini?"
Yibo memandang ke arah lain.
"Tidak sama sekali..."
Yibo pun nekad pergi lalu masuk ke kamarnya..
'Kerana dia bukan milikku selamanya..'
...
"TADANNNGGG!!!"
Satu senyuman manis terukir di bibir pria comel itu sambil menayangkan patung putih yg agak besar bersama dengan sebuah kotak hadiah..
"Selamat ulang tahun,sayang!!"
Ziyi melompat lompat keriangan menyambut hadiah dari xiao zhan.dan sempat dahinya dicium dengan penuh kasih sayang oleh xiao zhan
"Ku fikir kau lupa."
"Aku takkan pernah melupakannya sayang."
"Hehe..terima kasih."
Xiao zhan membawa ,ziyi duduk di kerusi besi .ziyi membuka bungkusan hadiah itu.dia tersenyum apabila melihat sebuah baju dan kasut tumit tinggi.
"Apa kau suka?"
"Sangat suka!!"
Ziyi tidak dapat menahan senyumannya.dia pun lantas memeluk xioa zhan.beberapa orang melihat mereka,namun mereka tidak mengendahkannya.yah,biasa udah lupa dunia .
Malam yg indah,dua orang pasangan manis itu berjalan di sepanjang jalan raya dengan pokok yg ditanam indah di sepanjang jalan bertemankan lampu jalan raya.yah,romantis sekali..seperti pemandangan di drama korea.
"Zhanzhan.."
"Hm?"
"Kapan kita akan benar benar hidup bersama?maksud ku...yah,seperti itulah.."
Xiao zhan tersenyum sambil memeluk bahu ziyi.
"Ziyi..apa kata kita kerja setahun,lalu kita mula bina rumah tangga yg bahagia?"
Ziyi ketawa kecil.membayangkan hal yg paling terindah dalam hidup amatlah menyenangkan.
"Baiklah..aku setuju."
Mereka bertatapan bersama.satu senyuman terukir indah di bibir masing masing.yah,cahaya surga akan muncul,kebahagiaan yg tidak dapat dijelaskan dengan kata kata .
....
"Yibo,maafkan aku..aku..seb..."
"Tidak perlu.jangan kata kan apa apa.keluar dari sini sekarang.dan jangan pernah bertemu denganku."
"Yibo..maaf..aku..ak.."
"KELUARRR!!!"
"yibo,aku menagnggapmu sebagai abangku sendiri..apa kau rela seperti ini?..yibo,aku tidak sengaja..lagipula ini untuk kebaikan mu..aku..yibo mengertilah situasi.."
"Aku sudah mengerti segalanya..jadi keluar sekarang."
"Yibo,jangan speerti ini.."
"Atau aku sendiri menarikmu keluar?!"
Tatajam tajam mata helang itu membuatkan sesiapa saja akan takut.dengan tapak tangan yg mengepal siap mengena sasaran.
Dengan sedaya upaya,berdiri dengan tangisan.dengan kesedihan,menunduk hormat.dan dengan langkah kaki yg lemah untuk pergi.
Yibo akhirnya menimbuk meja.melepaskan segala amarahnya.
"Dasar kau haikuan!selama ini kau orang kepercayaan ku,tapi kenapa kau membocorkan segalanya pada ayah?"
Yibo menatap foto di mejanya yg mana mereka berdua tersenyum bersama.yibo mengambil foto itu lalu dihempas di lantai sehingga kaca foto itu pecah.
"Dan kau xiao zhan..aku takkan mencintaimu selama lamanya lagi!kau pembawa malang bagiku!dasar bodoh!"
Yibo segera membuka lacinya lalu mnjumpai kad jodoh itu.dia menatap nama xioa zhan di sana dengan hati penuh amarah.dia mengoyakkan kad itu lalu menuangnya dengan bir lalu merenyukkannya dan dibuang ke dalam tong sampah tanpa belas kasihan.Lantas yibo mencapai ponselnya lalu mendail sebuah nombor.
"Jual apartmen ku,motorku,barangku,jual segala galanya.jual segala hartaku.pesan airport vvip untuk ku dengan segera."
Dengan langkah yg pantas,yibo pun keluar dari office llau menuju ke lif dan berakhir di mobilnya.mobil itu pun meluncur laju lalu pergi..
(Maaf klwlambat updtenya.akhir² ini trllu sibuk dgn krja harian.vote n komen yh..😁💚❤)
YOU ARE READING
Mate Card[YIZHAN]
Fantastikwang yibo♤xiao zhan wang yibo adalah seorang yg amat setia kepada perempuan,namun dia mnjadi playboy setelah diputusin oleh kekasihnya.setrlah penat memegang gelaran mr playboy,wang yibo berniat pergi ke sebuah toko card yg special untuk mencari kek...