3 tahun kemudian...
Suasana yg dihiasi dengan berkelipan lampu,dentuman bunyi muzik,beratus ratus manusia gila menarik,berteriak di sna sni,bau alkohol yg amat menusuk,serta terdapat pria dan wanita yg begitu menggiurkan...
Di sinilah wang yibo berada.
Wanita di sebelahnya sudah mabuk akibat tidak tahan dengan alkohol.lantas kepalanya terjatuh di bahu yibo.yibo membiarkan kepala wanita itu bersandar di bahunya.
Wang yibo menenguk lagi segelas alkohol.namun dia berhenti seketika apabila satu panggilan masuk.
"Ada apa?..oh,ok."
Dia lantas mematikan talian itu.dia menoleh wanita di sebelahnya ini.dengan rambut bewarna perang,pakaian ketat yg menampakkan bahagian dada dan pahanya ini menyebabkan beberapa pria yg lalu di hadapan mereka terliur.
Yibo mengambil jaketnya lalu menutupi bahagian dada wanita itu.dengan berhati hati,dia berdiri dan mula mengangkat wanita itu diikuti oleh dua orang pengawalnya di belakang.
Mobil yg tidak terletak jauh dari bar itu pun meluncur laju.suasana kota di America begitu cantik dihiasi pelbagai jenis lampu yg tidak hanya di jalanan malahan di bangunan.
...
"Jadi kamu terima dengan syarat tersebut?"
"Yah,."
"Apa kau sudah fikir dua kali?"
"Yah."
"Tapi jangan dengarkan papa perkataan 'menyesal'."
Wanita separu baya di hadapan mereka tersenyum manis lalu membuka bicara.
"Baiklah.jika kalian berdua sudah setuju dengan syarat yg lumayan ini,nanti kami akan uruskan semuanya.kalian hanya perlu menjalankan projek besar ini dengan teliti."
Wang yibo hanya mengangguk,tuan wang tersenyum.
"Terima kasih banyak banyak atas persetujuan tuan wang.jadi,sampai sini saja.saya minta diri dulu."
Wanita separu baya itu berdiri lalu keluar dengan sebuah senyuman malaikat.dia tidak dapat membayangkan betapa bahagianya wajah anak perempuannya nanti apabila mendengar berita bahagia ini.
Tuan wang memerhati wajah anaknya.dia menghela nafas berat.
"Yibo,apa kau serius dengan ini?"
"Yah.lagipula umurku akan meningkat."
"Bukan itu maksud ayah."
"Tentang kebahagiaan mu sendiri."
"Yah,sudah aku fikirkan.lagipula dia sepadan denganku."
Tuan wang tersenyum puas sambil menepuk bahu wang yibo.yibo membalas dengan senyuman.
"Baiklah.ayah serahkan segala galanya untukmu.mari pergi."
Mereka pun sama sama pergi meninggalkan ruangan itu.
...
"kau dari mana saja?kenapa bajumu basah?"
Dengan penuh kerisauan xiao zhan menyambut ziyi.mereka berdua duduk di sofa dan xiao zhan membantu ziyi melepaskan sepatu.
"Kenapa kau basah?apa kau berenang?atau terkena hujan?"
Ziyi menggeleng.dia ketawa sambil tersenyum.
"Aku terjatuh di kolam syarikat ku tadi.memandangkan sudah telat malam,aku memutuskan untuk pulang saja tanpa gantian baju.jangan risau tentangku."
Xiao zhan menghela nafas.dia lantas mengambil handuk lalu memberikannya kepada ziyi.
"Lekaslah mandi jika kau tidak ingin sakit.kau perlu bekerja untuk esok hari."
YOU ARE READING
Mate Card[YIZHAN]
Fantasywang yibo♤xiao zhan wang yibo adalah seorang yg amat setia kepada perempuan,namun dia mnjadi playboy setelah diputusin oleh kekasihnya.setrlah penat memegang gelaran mr playboy,wang yibo berniat pergi ke sebuah toko card yg special untuk mencari kek...