Xiao zhan bagaikan tidak percaya dengan apa yg dia lihat.ruangan yg baru dia masuki sangat luas dan besar dihiasi dengan bingkai lukisan serta hiasan moden diperbuat daripada emas.ruangan ini bagaikan istana.semua pintu juga mempunyai corak dan diukir dengan bentuk bentuk menarik tapi elegan.xiao zhan ternganga seketika.
Wang yibo membiarkan xiao zhan untuk seketika waktu untuk membiasakan suasana baru.yibo menuju ke sofa yg terletak di tengah tengah ruangan.
Xiao zhan hanya mengikuti yibo lalu duduk di sisi yibo.
"Bukan kah pada waktu itu rumahmu.."
"Itu rumah pembantu ku ,liu haikuan."
"Jadi ini rumahmu yg sebenar?"
"Ya."
Xiao zhan melihat sekeliling.dia merasa rendah diri kerana membandingkan dengan dirinya yg tiada apa apa.
"Apa boleh aku tinggal disini?"
Soalan yg keluar dari mulut xioa zhan membuatkan yibo tersenyum geli hati.
"Aku tidak akan mengundangmu ke sini jika aku tidak membenarkanmu tinggal disini."
Xioa zhan tersenyum sambil menggosok tangannya.
"Terima kasih."
Yibo mengangguk.dalam hatinya ada sedikit rasa bersalah.
"Baiklah.aku akan menunjukkan dimana kamar pun."
Xiao zhan berdiri untuk mengikuti yibo yg sedang menaiki lantai atas.
Setelah sampai di sebuah kamar,xiao zhan amat mengagumi hiasan ruang bilik itu.dia membandingkan rumah sewanya dengan bilik amat sama.xiao zhan meletakkan barangnya di sana.
"Ini kamar mu.dan satu ruang lagi..,"
Yibo keluar dari bilik itu diikuti oleh xiao zhan,mereka ke ruang seterusnya lagi yg bertentangan dengan bilik mereka.
Xioa zhan membuka kunci pintu itu lalu mendahulukan xioa zhan masuk.
"Ini ruang kerjaku.dan ruang belajarmu berhadapan dengan ruang kerjaku."
Xioa zhan amat mengagumi ruangan ini.dengan rak buku yg disusun rapi serta meja belajar yg luas dilengkapi dengan komputer.di depannya pupa adalah ruang kerja yibo.benar benar sebuah desine yg menarik dan modern.
"Baiklah.kau pasti lelah,sila rehat dan aku akan memanggil pun untuk makan malam nanti."
"Baiklah.dan terima kasih untuk segalanya.aku berhutang budi padamu."
"Tidak ada apa apa.aku hanya ingin menolongmu agar kau berjaya."
"Terima kasih.oh tah,panggil aku xiao zhan.apa nama mu yg harus ku panggil?"
"Aku wang yibo.panggil yino saja."
"Baik,yibo."
.....
"Wah...apa benar?!"
"Ya,sangat benar.semua ruangan di sana sangat luas dan besar.bahkan semua hiasan amat rapi dan modern.ruangan bilikku bahkan sama seperti ruangan rumah sewaku."
Ziyi ternganga mendengar semua cerita xioa zhan.dia membayangkan sebetapa jayanya orang yg membantu xiao zhan.bahkan semuanya ditanggung oleh orang itu.
"Wah,kau beruntung zhan."
"Tapi aku amat rasa berslaah kerana tidak membalas apa apa pun kepadanya."
"Kau boleh menurut perintahnya saja sudah cukup untuk membalas segala pertolongannya."
Xiao zhan tersenyum.yah,benar kata ziyi.cukup mendengar perintah dan peraturan dari yibo adalah sudah cukup.tidak usah bermati matian untuk membayar dengan uang.
...
Haikuan tersenyum malaikat memandang CEO wang tercintanya yg sedang termenung memandang langit malam.
"Oh,wow!kau bahagia nampaknya.nah."
Haikuan memberikan kaleng soda kepada yibo.yibo mengambilnya sambil tersenyum.
"Lihatlah betapa terangnya cahaya bintang."
Haijuan menatap langit yg ditunjukkan oleh yibo.namun haikuan mendecih kembali.
"Sepertinya pertama kali kau memuji cahaya bintang.atau kau memuji orang lain namun mentafsirkannya dengan bintang"
Yibo masih diam.dia terus meminum sodanya dengan tenang.
"Bagaimana dengan xiao zhan mu?"
Yibo meletakkan kalengnya lalu mengambil tempat di sofa.
"Dia baik baik saja."
"Kenapa kau meninggalkannya seorang diri di rumah?kenapa kau tidak mengajaknya ke mari?"
"Dia sedang bekerja dengan bukunya.bahkan kadangkala kami tidak bertegur.peperiksaannya akan hampir tiba."
Haikuan hanya menganggukkannya.
Dia hanya menghela nafas berat.Haning...
"Yibo.."
"Hm?"
Haikuan mengambil tempat di sisi tuannya itu lalu meletakkan kalengnya di atas meja.
"Apa yg kau akan lakukan setelah xiao zhan tamat sekolah?"
Yibo diam.dia juga belum memutuskan apa yg harus dia lakukan.
"Sebaiknya kau harus mengatakan perasaan mu dengan apa yg telah berlaku kepadanya.jika kau memperlambatkan hal ini,aku takut..yah,seperti itulah maksudku.lagipula,dia akan bekerja dan akan mula untuk hidup sendiri."
Yibo diam.dia amat risau dengan apa yg dikatakan oleh haikuan tadi.yah,perkara itu akan berlaku tidak lama lagi.
"Tentang wanita itu,kau pedulikan saja.fikir tentang diri mu saja,yibo."
Haikuan menepuk bahu yibo memberi semangat.yibo hanya menghela nafas.dia baru ingat kalau xiao zhannya itu mempunyai seorang kekasih.
....
Xiao zhan dan wang yibo seperti biasa,apabila di rumah,mereka akan bertegur jika berpapasan dan makan bersama di meja dan pergi ke pasar untuk membeli keperluan.
Namun mereka tidak pernah meluahkan perasaan masing masing,terutama sekali yibo.xiao zhan tidak merasakan apa apa hal yg aneh,kerna dia merasa semuanya normal.
Walaupun sebumbung,serumah,tetap sahaja ada halangan untuk mereka berdua kerana xiao zhan sudah bersama ziyi..
(Maaf kan author karna lambat updte..semenjak dua menjak ini,author trlalu bnyk kerja n bnyk mw difikirkn..jdi maaf sgt² untuk para reader..makasih yg mmvote n alwys spport,n yg sdh follow profil author.💜.harap kalian msih brsama dgn dunia indah bersama yizhan.)
~nantikan sambungan setrusnya~
YOU ARE READING
Mate Card[YIZHAN]
Fantasiwang yibo♤xiao zhan wang yibo adalah seorang yg amat setia kepada perempuan,namun dia mnjadi playboy setelah diputusin oleh kekasihnya.setrlah penat memegang gelaran mr playboy,wang yibo berniat pergi ke sebuah toko card yg special untuk mencari kek...