Wajah pucat si gadis itu dipandangnya. Ya Allah apa kau dah buat ni Hans? Pistol yang berada di tangannya terlepas jatuh ke lantai sebelum dengan pantas kakinya melangkah mendekati gadis itu.
Tubuh kecil Tia ditahannya dari jatuh ke lantai. Matanya yang memandang wajah Tia turun ke dadanya yang mula dibasahi dengan darah.
"Ashlee..."
"It's okay. I know Master Hans tak sengaja." Tangan Tia naik mengusap pipi Hans. Senyumannya masih terukir walaupun sakit yang dia rasai melebihi rasa gembiranya dapat bertemu Hans buat kali terakhir.
"It's time now." Perlahan-lahan kelopak mata Tia ditutup serapatnya. Hans memandang wajah kaku Tia sebelum tangannya naik menepuk pipi gadis itu.
"Ashlee? Tia Ashlee? Tak lawak lah! Bangunlah! Ashlee!"
"Ashlee... Ash..."
SPLASH!
"Itulah semalam reject, sekarang Master Hans cari kita pula? Kenapa? Dah angau ke?"
Baldi yang dipegangnya tadi terus diletakkan di atas meja sebelum bercekak pinggang memandang Hans yang masih terbaring di atas sofa biliknya di pusat latihan.
Hans yang tercengang memandang susuk tubuh yang hampir menjauh darinya itu pun lantas bangkit dari pembaringannya sebelum menarik Tia ke dalam dakapannya.
Tia terasa sesak di dalam pelukan itu pun cuba mencuit-cuit pinggang Hans. Tapi malah kaku, tak reti rasa geli agaknya master ni. Kita dah tak boleh nafas dah ni, macam mana kalau kita sesak nanti? Lepas tu kita mati, haa siapa nak jadi female lead? Lah jauh merantau otak kau, okay back to this scene.
"I'm sorry. Seriously, aku tak sengaja." Belakang kepala Tia diusapnya sebelum satu kucupan dilabuhkan di sisi kepala Tia.
Tia pula sudah tersenyum kemenangan. Dah agak dah, mesti master dia tu akan jatuh cinta juga dengan dia. Ini Tia lah! Tengok nama pun dah tahu.
"Okay, kita boleh maafkan master tapi dengan satu syarat." Kata Tia sebelum menolak Hans sedikit untuk memberi sedikit ruang untuk mendongak memandangnya.
Berkerut dahi Hans. Apa lagi ni? Nak maafkan orang pun kena letak syarat ke?
"Master Hans kena jadi boyfriend kita."
"Ashlee. I've told you before..." pantas Tia menutup mulut Hans dengan jari telunjuknya.
"No no! Kalau nak kita maafkan, kena jadi boyfriend kita dulu."
"Ashlee. It won't happen. I can agree with anything, but not this. Jangan paksa aku." Terus terlerai pelukan mereka sebelum Hans berlalu meninggalkan Ashlee yang berdiri kaku di tempat yang sama.
"Dua kali dah kena reject. Tak nak give up ke?" Haydar yang sedari tadi memerhati, akhirnya bersuara juga. Bagus juga Hans ni faham keadaan mereka ketika itu.
"Tak ada istilah give up dalam kamus hidup seorang Tia Ashlee. Master Haydar boleh shuh shuh." Tia yang selamba duduk di atas sofa Hans itu pun melambai menyuruh Haydar pergi.
"Excuse me? Kau halau aku? Ini bilik abang aku tau! At least aku ada hubungan dengan dia as adik beradik, tapi kau? Nothing. And stop lah kejar abang aku tu, dia bukannya ada apa pun. Cumanya... dingin beku rude haa semua tu bukan type kau kan?"
"Siap cakap bukan type kita? Master Hans tu better dari Master Haydar tau!"
"Excuse me again? Kau nak bandingkan aku dengan dia? Aku kan eyyy pantang betul lah, tahu lah aku ni tak sehebat dia tapi kalau aku usaha lebih, mesti aku lagi hebat. Tapi tulah, aku ni baik, so aku bagi dia menang."
"Ish perasan gila! At least Master Hans tu ada peminat, kita ni. Tapi Master Haydar? Entah-entah tak ada seorang pun ada hati kat Master Haydar. Kesian." Tia menjelir lidah mengejek Haydar.
"Tia Ashlee!" Haydar bercekak pinggang memandangnya.
Pantang seribu tahun dia kalau orang kata tak ada sesiapa minat dia. Hello! Ramai okay minat aku! Cumanya tak ada yang confess, entah apa yang susah sangat nak bagitahu. Kan aku dah kena cop tak ada orang minat, semua salah korang.
"Ashlee. Get ready. Harini aku nak ajar next step." Hans yang sudah menukar bajunya itu mencelah, menghentikan pergaduhan yang bakal berlaku antara mereka berdua.
Tia memandang wajah dingin Hans seketika sebelum berdiri dan berlalu pergi meninggalkan Hans dan Haydar.
"Bro! You look messy now." Haydar menegur abangnya.
"I know. Aku rasa something bad will happen. Aku cuba buang rasa tu, but I can't. And aku tahu benda buruk tu akan terjadi pada Ashlee. Aku akan usaha untuk protect dia, and at the same time, I need your help." Hans menepuk bahu adiknya.
"Anything for you and her. Semua aku akan buat untuk protect kita semua. Don't worry too much, nanti cepat nampak tua. Habislah kau punya title as master terganteng warga wattpad kita." Sempat lagi Haydar bergurau bersamanya. Hilang suku masalahnya bila selesai diluahkan.
Hans membuka pintu bilik latihan utama sebelum matanya terhenti pada susuk Tia yang sedang gigih melakukan split. Timbul rasa bangga sebagai crushnya. Eh?
"Ashlee..." panggil Hans yang sudah mul mendekatinya.
"Eh? Master Hans. Cepatlah, apa next step? Kita excited dah nak belajar ni." Tia berdiri tegak menghadapnya dengan semangat ingin belajar yang berkobar-kobar.
"There's no next step. Let's stop here."
Berkerut dahi Tia cuba memahami apa yang dimaksudkannya. Stop apa?
"Stop coming here. Aku tak tahu apa yang keluarga kita plan, but we should stop it. Kau tak perlu datang dah mulai esok. And sekarang aku nak kau kemas barang-barang kau dan keluar dari sini. Dan jangan kembali."
"Tapi kenapa? Kita ada buat salah ke? Atau pun Master Hans berdendam sebab kita paksa haritu? Kita paksa sebab kita memang nak belajar dengan master. Dan... kita minta maaf kalau kata-kata kita, perbuatan kita, ada buat master terasa hati. Kita kadang tak sedar semua tu. Master Hans jangan lah buat kita macam ni."
"Ashlee. I need to do all this for you sake. Please. Just go! Pergi dari sini dan pergi dari hidup aku."
"But why?! Apa kurangnya kita? Ataupun master memang ada orang lain? Betulkan? Cakap jelah kalau macam tu, kita sendiri akan pergi!" Baru Tia ingin melangkah pergi, tangannya ditahan oleh Hans sebelum ditarik mendekatinya.
"Semua keluar!" Arahan ringkas tapi tegas dari Hans berjaya membuat yang lain getar mendengarnya. Dengan sekelip mata, ruangan itu kosong dan hanya yang tinggal Hans dan Tia.
"Kenapa? Kenapa bukan kita? Apa kurangnya kita? Sebab kita manja? Or what?!"
"No..."
"Hati ni tak keruan bila pandang master. Jantung ni berdegup laju bila duduk dekat dengan master. Otak ni hanya fikirkan master. Kita pun tak tahu kenapa semua ni..." Dadanya ditepuk-tepuk kuat.
"Shhh." Tangan yang menepuk dada tadi ditarik Hans sebelum tubuh kecil si gadis itu jatuh ke dalam pelukannya.
"I know. That's how I feel too. But not now... Aku buat semuanya untuk keselamatan kau. Aku tak nak kehilangan kau buat kali kedua." Sisi kepala Tia dikucupnya sekali.
YOU ARE READING
MASTER HANS | COMPLETED
ActionLewis : Volume 1 HANS ISAAC LEWIS, kacukan britain, lelaki yang memiliki tali pinggang hitam dalam taekwondo, dan juga pemilik pusat latihan taekwondo yang terbesar di Malaysia. Tia Ashlee, gadis yang terlahir dari keluarga yang kaya, bersikap manja...