Dağ Kızı - Işık

117 10 30
                                    

"Biz de deriz ki," Toygar han söze devam etti. "Vargı beg'in bu talebi benim tarafımdan olumludur. Söz Çolpan bikemindir." dedi. Otağda derin bir sessizlik oluşmuştu. Çolpan kendini tutamadı. "Vargı beg kimdir?"

Saltuk ise gözlerini kapattı. Şerefsiz puşt diye içinden geçirdi.

*-*-*-*-*-*-*

"Vargı Beg Balamir'in alpidir. Balamir de, ben de bu evliliği destekliyoruz." Saltuk ise Çolpan'a bakmamak için kendini zor tutuyordu. Kimdirin ne önemi vardır, Dağ Han'ının kızı. Çolpan'ın gözleri seğrimeye başlamıştı. "Ben istemem derim, babam." Kaşlarını kaldırdı. "Var mıdır, söylemek istediğiniz başka bir şey?"

Alpagu söze çok karışmak istemezdi. Toygar han söze girdi. "Ben tanışmanı isterim." Çolpan gözlerini kırpıştırdı. "Ben istemem." Toygar han verdiği sert tepkilere karşı sinirlenmeye başlamıştı. "Han baban olarak Çolpan bikeye buyruğumdur. Vargı beg ile tanışacaksın." Tılsım ayağa kalktı. "Herkes çıksın, Çolpan ve babamla konuşmam isterim."

Evren Alp ve Saltuk bağır basıp çıktıktan sonra Alpagu'da çıkmıştı. Çolpan sinirden gülüyordu köşede. "Beni zorlayamazsın, beni hiçbir şeye zorlayamazsınız!"

"Buyruğumun üstüne söz söyleyemezsin. Han'ının buyruğudur!"

Dağ hanı ve Dağ varisi güç savaşı veriyordu. Tılsım olaya el atmazsa Dağ'ı yakan bir bike kardeşi olacaktı. "Bana bakasınız..." dedi. Tılsım sakin ve sessiz biri olmakla birlikte bu iki deli ile baş edebilecek tek kişiydi. "Kandaşım evlenmek istemez, bunu da söyler. Sense sözün çiğnenmesin istersin. İkinizi de anlarım." Ellerini kaldırdı ve ikisini de susturdu. Han ve bike sustu, bu onu gülümsetmişti.

"Bir yarış toyu düzenleyelim. Yarış toyunu kazanan Çolpan bike ile tanışsın. Çolpan istemedikçe de kimse ile evlenmesin. Madem tanışacak yiğit bir alp ile tanışsın. Alp ise Gök ve Dağ tarafından onurlandırılsın." Han ve bikeye şöyle bir göz attı. "Uygun mudur, hanım ve bikem?" İkisi de başını salladı. Çolpan o sırada Saltuk, toy yarışını kesin kazanır, bu benim işime yarar diye düşünüyor. Han ise bu deli kız zaten evlenmez, boşu boşuna yarış toyu yapıyoruz diye iç geçiriyordu.

Toygar han ayağa kalktı ve otağından dışarı çıktığında bikeleri Tılsım ve Çolpan'da arkasından geliyordu. Otağın merdivenlerinden inerken Toygar han geyik tahtına oturdu. "Islık okları atılsın, davullar çalınsın, haberler verilsin. Bir yarış toyu kurulacaktır. Bu yarış toyunu kazanan Çolpan bike ile tanışacaktır. Bitigler gönderilsin!"

Çolpan o sırada gözlerini Saltuk'a dikmişti, Saltuk'ta ona. Çolpan başını salladı ve Saltuk'ta selamını aldı. Bu sözsüz iletişimin ardında "sana güvenirim." yatardı.

Yarışa katılacaklar arasında Saltuk ismini yazdırdığında Alpagu şaşırmıştı. "Sen de mi istersin, Çolpan bikeyi?" Söze dökecek gücü yoktu Saltuk'un. Başını salladı. İşlerin karıştığını hissetmişti, Alpagu. O sırada Tılsım'a baktı. Tılsım ve Saltuk birbirlerine bakıyordu. Tılsım gözlerini kapatıp gülümseyince Alpagu durumu anlamıştı. Hatunu kim olduğunu öğrenmeye bu yüzden çalışıyordu. Saltuk'u desteklemek isterdi. Bunu nasıl fark etmediğini düşünürken dişlerini sıktı. Vargı yerine Saltuk'u tercih ederdi, Alpagu. Fakat şimdilik sessiz kalması ve hiç görmemiş gibi yapması daha uygun olacağını karar vermişti.

Alpagu, Saltuk ve Tılsım birkaç gün daha kalıp Gök'e dönmeleri gerekiyordu. Yarış toyu nevruz ile birlikte yapılacaktı. Saltuk içinin sıkıldığını hissediyordu. Yarış toyunu kazanamazsa ne olacağını düşünüyordu. Yarış toyunda en son Dağbanbaşı Evren'i yenen iki kişi son yarışma kısmına katılacaktı. Yarış toyu tüm gözleri Çolpan'a dikmişti. Çolpan ise neredeyse yemeden içmeden kesilmiş bir hale gelmişti. Tılsım biricik kandaşının bu haline içi parçalanıyordu. Yarış toyu kurulmasını Tılsım istemişti çünkü Saltuk'a güvenirdi fakat kandaşı korkuyordu. "Canını sıkmayasın kandaşım."

Güz ÖncesiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin