16

5K 91 11
                                    

Thors synsvinkel:

Jeg vågnede op ved lyden af nogen der snakkede. Jeg åbnede langsomt mine øjne, og så Anthon og Victor. "Hvad laver i her?" Spurgte jeg. "Du gik bare igår.. Vi snakkede lidt med Emma. Hvad skete der?" De satte sig i sengen. "Hun kyssede med Mathias.." Svarede jeg. "Den Mathias?" Spurgte Victor. "Ja!" Svarede jeg. "Så i er færdige?" Anthon smilte skævt. "Det tror jeg.. Men.. jeg vil bare ikke miste hende. Jeg elsker hende stadig!" Jeg satte mig op. "Er det så ikke bedste hvis du snakker med hende?" Spurgte Anthon. "Måske" jeg træk på skuldrene. "Leif, hvis du virkelig elsker hende, er der intet der kan stoppe dig i at være sammen med hende!" Victor havde rejst sig op. "Nej, men.." "Ikke noget men! Jeg ved godt at hun kyssede med Mathias! Men i er jo ikke kærester!" Kom det fra Anthon. "Nej.. Men vi opføre os jo som kærester.." Jeg sukkede. "Ja, det gør i.." De grinte. "Jeg ringer lige til hende.."

Anthon tog sin mobil op ad lommen.

"Hey Emma, det Anth!" "Hej Anthon.." Hun lød trist. "Er du okay?" Spurgte han. "Nej! Jeg er den største idiot på to ben! Jeg savner ham.." Man kunne høre at hun havde grædt. "Vil du så have noget imod at snakke med ham senere i dag?" Anthon smilte til mig. "Nej.. Men, han vil jo ikke mere. Han sagde at det var slut. Så det er vel slut.." Hun snøftede det sidste. "Hør lige. Jeg har snakket med ham, og han vil godt. Vi kan mødes inde på OC klokken 14?" "Jo.. Det kan vi vel godt. Farvel.." Hun lagde på.

"Wow.." Jeg fik lidt store øjne. "Leif, hun savner dig.." Victor daskede til min skulder.
"Ja.." Jeg vidste ikke hvad jeg skulle sige eller gøre. "Nå, men skal vi ikke få dig til at se godt ud?" Spurgte Anthon. Vi nikkede.

()

Emmas synsvinkel:

Jeg var i gang med at gøre klar. Jeg vidste ikke om jeg overhovedet har lyst til at mødes Thor. Jeg lavede en fejl, som er meget stor.

Jeg redte mit hår igennem, og gik ud for at tage mine sko på.

På vej hen til oc havde jeg lyst til at vende om, men gjorde det ikke. Jeg fik en SMS fra Anthon hvor der stod at de var der. Jeg gik lidt hurtigere og var nu ved oc. Jeg fandt den sædvanlige plads hvor de altid sad. men Thor var den eneste der var der...

Jeg gik ud til ham. Vi kiggede på hinanden i lidt tid, men det føltes som lang tid. Han smilte skævt til mig. Jeg tog mig sammen og gik helt over til ham. Vi kigge stadig bare på hinanden.

"Undskyld.." Hviskede jeg. Han rystede på hovedet. "Lad vær!" Han tog mine hænder og flettede dem i hans. "Nej! Jeg var en kæmpe idiot, Thor. Det skal jeg undskylde for!" Sagde jeg. "Hvis du siger det.." Han slap min ene hånd og kørte den gennem mit hår et par gange. "Skal vi ikke bare glemme det hele, og starte forfra?" Spurgte han aede min kind. Jeg nikkede ivrigt. "Super"

Vi satte os ned og snakkede lidt frem og tilbage. Han fortalte mig hele historien om Mathias.

Klokken var blevet halv fire og vi besluttedes for at tage hjem.

"Farvel!" Thor gav mig et kram. "Farvel" jeg gengældte hans kram. "Elsker dig" hviskede han lavt i mit øre inden han vendte sig om og gik.

Things We DoWhere stories live. Discover now