37

4.1K 93 28
                                    

Jeg sad udenfor og ventede på Anthon. Han ville snart komme og hente mig.

"Hey" jeg kunne se ham komme løbende ned ad gaden. Jeg vinkede til ham og rejste sig op. Jeg begyndte at gå imod ham. "Hej" jeg gav ham et smil. "Jeg er altså stadig ked af det med Thor! Jeg har hørt at han slog op med dig.." Han smilte skævt. "Nå, ja.. Det går nok. Vi er vel bare bedre uden hinanden.." Jeg sukkede. "Ej, jeg kan altså ikke forstå det! I var sådan et perfekt par! Jeg forstår ikke Thor, han bliver jo nød til at snakke med dig om det!" Anthon lavede bevægelser med sine arme mens han snakkede. "Jo, men hvis han ikke vil" "Jeg får ham til det! I bliver nød til bare at snakke!"

Vi var nået til skolen. Anthon og jeg gik ind. "Hvilken klasse skal du så gå i?" Spurgte han. "9.b, mener jeg." "Fedt. Det er også den klasse Thor går i!" Anthon smilte falskt. "Skal jeg vise dig klassen?" Jeg nikkede til hans spørgsmål.

Vi kom ind i klasse. Det første jeg så var Thor. Men han sad ikke alene. Han sad sammen med pigen fra i går. Det gav et stik i maven at se dem sammen. Thor kiggede på Anthon og jeg. Hans blik stivnede. "Hvad fuck laver hun her?" Kunne jeg høre ham sige til hende pigen. Hun kiggede nu også på Anthon og jeg. Hun grinte. Jeg kiggede op på Anthon. Han rystede bare på hovedet. Læren kom ind.

"Hej, du må være Emma." Hun smilte til mig. "Ja, det er mig." Jeg gav hende også et smil. "Kender du Anthon?" Spurgte hun. "Ja, vi er rigtig gode venner!" Svarede Anthon. "Nå, men jeg hedder forresten Sus." Tilføjede hun. Jeg nikkede. Klokken ringede, og Anthon gik.

"Godmorgen allesammen! I dag er der startet en ny pige i klassen. Hende har jeg fortalt om." Sus kiggede rundt på alle i klassen. "Leifs dame!" Var der en der råbte. Thor rullede med øjnene. "Så kan du da sætte dig ned på den frie plads ved siden af Thor." Jeg sukkede og gik ned mod pladsen ved siden af Thor. Han kiggede på mig med et tomt blik.

"Okay, så i den her time, og resten af ugen skal vi lave projekt. I skal arbejde sammen med den i sidder ved siden af. I finder et emne som i vil skrive om, og på torsdag skal i fremlægge for klassen."

"Sus, skal man arbejde sammen med den man sidder ved siden af." Spurgte Thor. "Ja, vi gider ikke til at lave grupper!" Svarede Sus ham. "Leif, hvorfor vil du ikke være sammen med din kæreste?" En dreng med brunt hår kiggede på os begge. "Vi er ikke kærester!" Thor kiggede hurtigt på mig. Jeg kiggede ned i bordet.

"I er sammen med den i sidder ved siden af!" Sagde Sus ud over klassen. Thor sukkede.

Klokken ringede og vi fik pause. Anthon og Teodor kom hurtigt ind i vores klasse.

"EMMA!" Teodor kom hen og gav mig et kram. "Hej til dig også Teo!" Grinte jeg. "Undskyld.." Teo og jeg trak os fra krammet. Der stod to piger ved siden af os. "Må vi ikke snakke med Emma?" Spurgte den ene af dem. "Øh jo, det må i da godt." Svarede jeg. "Okay, kom." De hev mig med ud på gangen. "Hvad vil i snakke om?" Spurgte jeg. "Thor!" Svarede den anden. Jeg fik lidt store øjne. "Hvorfor vil i snakke om ham?" "Du har jo været kærester med ham! Og han har ligesom haft en anden imens.."

Things We DoHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin