Jeg kyssede ham tilbage. Det forkerte i det, kunne jeg ikke se. Thor og jeg er jo ikke kærester!
Døren blev revet op. "Hvad fanden laver i?" Thors stemme lød gennem rummet. Mathias og jeg fjernede os fra hinanden. "Hvad ser det ud til at vi laver?" Svarede Mathias. "Du er så fucking klam! Du skal ikke tro at du bare kan komme og tage min pige fra mig!" Thor knyttede sine næver og gik mod os. "Thor stop!" Jeg løb over mod ham. "Fjern dig" sagde han hårdt. "Thor.. Vi skal hjem nu!" Jeg smilte til ham. "Vi? Hjem? Den skal du ikke regne med!" Sagde han. "Thor.." Jeg kørte mine fingre gennem hans hår. "Drop det!" Han rynkede sin pande. Jeg bed mig i læben og satte mit hoved på skrå. "Årh! Du er så træls!" Sagde han og gik. Jeg løb efter ham.
"Thor! Stop nu!" Råbte jeg efter ham. Men han fortsatte. Han gik udenfor. "Thor!" Råbte jeg. Han stoppede op. "Emma, drop det! Drop det hele! Det slut! Jeg gider ikke!" Han vendte sig om og gik. Jeg blev stående. Hvad fanden har jeg lavet?
Thors synsvinkel:
Hvad fanden har hun lige gang i? Jeg ved godt at hun ikke kender hele historien mellem Mathias og jeg, men efter vi fortalte den blev hun ved med at snakke med ham! Hun kyssede ham endda!
Jeg var næsten hjemme. Jeg smækkede døren lidt i og gik ind på mit værelse med hårde skridt.
"Skat? Er det dig?" Min mors stime fyldte gangen. Jeg svarede hende ikke. I stedet smed jeg mig i min seng med hovedet ned i puden. Jeg tænkte meget over det der var sket. Jeg ved godt at vi ikke er kærester. Men helt ærligt, vi opføre os som kærester!
"Thor?.." Jeg mærkede en stor hånd på min ryg. Mor. Hun kørte den frem og tilbage. "Skete der noget til festen?" Spurgte hun sødt. Jeg nikkede med mit hoved som svar. "Hvad?" Hun prøvede at få mig til at sidde op. Med lidt besvær, fik jeg mig sat op.
"Græder du?" Hun fik lidt store øjne. Jeg plejede ikke græde over sådan noget. Men med Emma, var det noget helt specielt. "E-Emma.." Snøftede jeg og tørrede nogle tåre væk. "Hvad er der sket med jer to?" Hun lagde sin arm om mig og trak mig ind til sig.
Jeg havde nu fortalt hende alt det der var sket. "Jeg troede ikke hun var sådan?.." Sagde hun og nussede mig i håret. "Det troede jeg heller ikke.. Men det værste.." Jeg holdte en pause. "Jeg sagde at det var slut.." Flere tåre kørte ned ad mine kinder. "Er det ikke også det? Efter det hun har gjort?"
"Jeg vil ikke miste hende.. Jeg elsker hende.." Det blev sagt meget lavt. Men tror godt at hun hørte det. "Det er jo dit eget valg.." Hun rejste sig op. "Jeg går i seng nu. Vi ses imorgen." Hun kyssede min pande og gik. Jeg lagde mig under dynen og fandt min mobil. Jeg prøvede at ringe til Emma, men hun tog den ikke. Jeg ringede derefter til Anthon. Han tog den heller ikke.
Jeg opgav at ringe til flere. Jeg gik ind på mine billeder og kiggede alle billederne med Emma og jeg igennem. Det var for meget. Tårene strømmede ned ad mine kinder. Jeg smed mobilen væk og lå bare og græd..
BẠN ĐANG ĐỌC
Things We Do
Teen FictionEmma og Ophelia skal på ferie hos Ophelias kæreste, Lauge. På den ferie sker der rigtig meget for Emma. Men er det kun gode ting der sker? Er eller sker der også ting som vil ændre hele hendes liv?