31

4.3K 91 11
                                    

Vi sad ude i køkkenet og spiste. Thor skulle snart hjem. Weekenden var gået alt for hurtigt! Jeg tænkte ret meget over det med sommerferien...

"Hvad er der galt søde?" Spurgte Thor. "Jeg kom bare til at tænke på det med sommerferien.. Så det med sommerhuset, bliver ikke noget alligevel?" Jeg tog en bid af min sandwich. "Det ved jeg ikke... Der den sidste uge kan det godt være vi kan tag der op i nogle dage." Han smilte til mig. "Jo, men du skal også være sammen med din mor, Krista og Karl!" Insisterede jeg. "Jo. Og jeg skal rigtig i sommerhuset med dem, når jeg kommer hjem. Men min mor spurgte om jeg ikke ville have dig med." Han smilte stadig. "Årh."

Thors mobil ringede. "Det Anth" sagde han og tog den. "Hey Anth! Hvordan var Distortion? Fedt. Ja, det ville vi også. Seriøst? Ej hvor pat! Sig tillykke fra Leif. Ja. Jeg skal snart hjem.. Nej, kommer til at savne hende alt for meget. Hun tog det fint, men det bliver bare ikke det samme.. Jo, vi tager der ud når jeg kommer hjem. Hun skal med. Nej!" Thor rejste sig op og gik.

Thors synsvinkel:

"Anth, det kan jeg ikke fortælle hende!" "Du bliver nød til det! Ellers finder hun selv ud af det, når i skal der hen." "Det ved jeg godt. Men vil lige vente lidt.." "Det bestemmer du også selv."

Emmas synsvinkel:

Thor kom tilbage igen. "Hvad så?" Spurgte jeg og rejste mig op, for at gå hen til ham. "Det var bare Anthon.." "Ja, men hvorfor gik du?" Vi kiggede hinanden i øjnene. "Vi skulle bare lige snakke om noget, du ikke skal vide, endnu!" Svarede han og tog mine hænder. "Okay.."

"Emma!" Råbte min mor inde fra stuen. Jeg gik ind til hende. "Hvad?" "Hvornår går Thors tog?" Spurgte hun. "Altså, vi går ned til stationen om lidt. Men det går halv fire." Svarede jeg. "Okay, vi skal med det tog." Hun smilte til mig. "Skal vi?! Hvorfor!?" Jeg smilte stort. "Jeg har snakket med din far. Han vil gerne se os, da det jo er lang tid siden vi så ham sidst." Svarede hun. "Vi har aftalt at vi er der i en uge. Jeg har snakket med din lærer. Det kommer ikke til at gå ud over din eksam." "Men så skal jeg jo pakke!?" Jeg styrtede op på mit værelse og fandt min kuffert frem. Jeg pakkede mit yndlings tøj, noget makeup bare ting jeg har brug for. Thor kom ind til mig.

"Hvad sker der? Hvorfor pakker du?" Han så undrende på mig. "Jeg skal til Gentofte. Min far vil godt have at min mor og jeg kommer over i en uge!" Svarede jeg glad. "Er det rigtigt! Ej hvor fedt!" Thor smilte stort. "Ja! Så har vi også længere tid sammen." Jeg smilte til ham. "Ja" han smilte frækt til mig. "Eeeej Thor!!" Jeg rødmede. "Haha. Jeg kun glad for at vi får mere tid sammen! Jeg tror også Anthon og Teo bliver glad." Smilte han. "Ja, jeg glæder mig også til at se dem igen!"

Jeg tog min kuffert og gik ud i gangen sammen med Thor. "Mor! Skal vi ikke snart ned til stationen?" Råbte jeg. "Jo! Jeg kommer nu!" Hun kom med hendes kuffert også.

Vi gik ud, og begyndte at gå ned til stationen. Thor og jeg flettede fingre.

"Nå, men skal du så ikke i skole i næste uge?" Spurgte Thor. "Det tror jeg ikke." Svarede jeg. "Du kunne tage med mig! De andre ville elske det!" Vi grinte begge. "Ja, det kunne jeg" grinte jeg.

Things We DoWhere stories live. Discover now