Jeg vågnede ved lyden af nogen der kyssede. Jeg vendte mig om på den anden side og så Ophelia og Lauge stå og kysse. De er virkelig søde sammen. Jeg lå og beundrede dem i lidt tid. Ophelia fik øje på mig og stoppede med at kysse Lauge.
"Hvor lang tid har du ligget sådan der?" Spurgte hun mens hun rødmede lidt. "Alt for længe!" Svarede jeg og satte mig op i sengen. "Hehe.." De kom over til mig. "Hvornår er det så at du skal mødes med Thor?" Spurgte Lauge spændt. "Klokken 12.. Hvorfor da?" Jeg kørte min hånd gennem mit hår. "Nå, han har bare skrevet at han glæder sig helt vildt!" Lauge fniste. "Sker der noget?" Spurgte jeg. "Øh" Lauge kiggede ned i jorden. "Hvad? Er der noget jeg ikke ved?" Jeg kiggede seriøst på Lauge. Ophelia fniste. "Ved du det også?" Jeg sukkede. "Måske.. Men det sødt!" Hun gav mig et kram og rejste sig op. "Men skal vi ikke få gjordt dig lækker? Kom" hun hev mig ud på badeværelset, hvor jeg fik prøvet noget forskelligt tøj. Det endte med et par sorte stramme jeans, en sort Comme des garcons t-shirt med hjertet på brystet og mine hvide Nike Huraches. Ophelia lagde en meget let og naturlig makeup. Hun gjorde ikke noget ved mit hår. Det beholdte de naturlige bølger.
"Er du klar?" Spurgte hun spændt. "Ja. Men hvorfor er det så vildt? Vi skal bare gå en tur i Kongens have, ikke andet?" Jeg rejste mig op og beundrede mig selv i spejlet. Jeg så faktisk ret godt ud.
"Jaja, kom! Vi skal med toget!" Vi gik ud til Lauge som også skulle med. Vi kom hen til stationen hvor alle de andre bois også var. Thor stod og snakkede med Anthon og Teodor. Da han fik øje på mig, lyste han helt op som et juletræ. Han gik hen mod mig.
"Hey smukke!" Vi gav hinanden et kram. "Hej" smilte jeg sødt til ham. "Nå, jeg tænkte at vi måske lige kunne få snakket alt ud.." Han kiggede på mig. "Ja, det vil jeg gerne.." Jeg nikkede svagt og smilede.
"Leif! Toget er her!" Blev der råbt efter os. Vi gik sammen hen til de andre, og gik ind i toget. Vi fandt alle en plads. Thor og jeg satte os ved en tomandsplads.
Der var ret stille. Indtil Thor afbrød det. "Når vi kommer der hen, vil jeg gerne lige snakke med dig alene." Han smilte varmt til mig. "Okay.." Jeg kom til at tænke på det Lauge havde sagt tidligere. Med at Thor glædede sig. Jeg kunne ikke rigtig komme på hvad han ville snakke mig? Det eneste var bare det med Mathias, men det kan han vel ikke glæde sig til?
Toget stoppede og vi steg ud. Vi gik hen til Kongens have. "Vil du lige med?" Thor stoppede op foran mig. "Øh, ja" jeg fulgte med ham hen ad stien.
"Emma, først vil jeg godt lige undskylde over at jeg blev så sur. Men jeg kunne bare ikke ta at du var sådan sammen med Mathias.." Han kiggede ned i jorden. "Det okay, Thor. Jeg ville reagere på samme måde." Jeg smilte, selvom han ikke kiggede.
"Godt. Og så er der også en anden ting jeg godt vil spørge dig om.. Nu hvor du tager hjem i morgen, vil jeg helst ikke miste kontakten med dig, og alt det der.. Så jeg tænkte om du.." Han holdte en pause. Han stoppede op og tog mine hænder i hans.
"Emma. Vil du være min kæreste?" Han kiggede mig i øjnene og smilte genert. Han bed sig blidt i læben. Jeg blev målløs. Det havde jeg ikke regnet med. "Øh.." Var det eneste jeg kunne få sagt.
VOCÊ ESTÁ LENDO
Things We Do
Ficção AdolescenteEmma og Ophelia skal på ferie hos Ophelias kæreste, Lauge. På den ferie sker der rigtig meget for Emma. Men er det kun gode ting der sker? Er eller sker der også ting som vil ændre hele hendes liv?