Thors synsvinkel:
"Thor, må jeg snakke med dig!" Teodor kom hen til os. "Øh ja? Men jeg gider ikke snakke om Emma. Hun er et overstået kapitel!" Jeg lagde mine arme over kors. "Helt ærligt Thor! Har du hørt den rigtige historie om hvad der skete i går aftes? Nej! Det var Anthon der kyssede Emma, og det har han selv indrømmet! Emma har aldrig været mere knust end hun er nu! Alt sammen på grund af dig. Og Anthon. Men du var hendes kæreste. Du burde have lyttet til hende. Forstå hende. Ikke bare slog op og så sidde med en ny pige dagen efter! Det der Thor, det fandme for lavt!" Teodor gav mig et alvorligt blik.
"Hvorfor er det så slemt? Emma kyssede med in bedste ven! Mens vi var kærester." Jeg rullede lidt med øjnene. "Hvis du vælger Josephine frem for Emma, så går du altså glip af noget! Og det ved du også godt!" Han så lidt sur ud. "Hvorfor blander du dig overhovedet i det her? Det har jo intet med dig at gøre. Det her er noget som Emma og jeg har bestemt!" "Du har bestemt det! Jeg er Emmas bedste ven! Jeg kan sku da ikke lige at se hende så ked af det og nede!"
Emmas synsvinkel:
Teodor kom tilbage igen. "Hvad så?" Spurgte jeg. "Jeg er rigtig ked af det.." Sukkede han. "Nå, øhm.. det helt okay.." Jeg kiggede ned. "Skal vi ikke gå?" Spurgte jeg. Teodor nikkede. Jeg skal ikke være i nærheden af ham!!
Vi besluttede os for st shoppe lidt på strøget.
"Har jeg egentlig fortalt dig at jeg flytter til Gentofte?" Spurgte jeg. "Nej! Gør du?" Han så glad ud. "Ja. Mine forældre har fundet sammen igen." Jeg smilte til ham.
"Teo!" En meget bekendt stemme kunne høres bag os. Vi vendte os begge om og så, Anthon. "Hey Anth!" Teo og Anth giver hinanden et kram. Jeg står bare i baggrunden og ved ikke hvad jeg skal gøre.
"Emma.. Jeg ved ikke hvordan jeg skal undskylde?.." Anthon kom hen til mig med et meget undskyldende blik. "Anthon, det går. Jeg har prøvet at snakke med Thor, men han gider overhovedet ikke lytte til mig." Jeg sukkede. "Jeg har også prøvet, men han gider ikke!" Sagde Anthon. "Han har også lige siddet med en anden pige, i oc. De så ret forelsket ud.." Teodor kom hen til os. "Hvad?" Anthon rynkede sine bryn. "Drengen er jo blæst!"
()
Jeg var kommet hjem igen. Klokken var halv syv eller sådan. Det er mandag i morgen, hvilket betyder at jeg skal starte på Gentofte skole, eftersom jeg jo blev "flyttet" til Gentofte! Jeg har ikke lyst. Ikke når Thor er der, hende pigen er der nok også..
"Emma?" Min mor kom ind til mig. "Hvad?" "I morgen kan du godt selv finde skolen og sådan ikke?" Spurgte hun. "Jo, det kan jeg godt." Svarede jeg og lød ret ligeglad. "Er det stadig det med Thor?" Hun kom hen i sengen til mig. "Ja.. Idag da jeg var sammen med Teo, var vi på oc. Der sad han med en anden pige. Sådan ret kæresteagtigt!" Jeg bed mig i læben. "Jeg troede Thor var sådan en sød dreng!" Hun smilte til mig. "Det er han ikke! Mere" svarede jeg. "Jeg vil gå i seng." hun rejste sig op og gik ud igen. Jeg tog min mobil frem og så at Anthon havde skrevet til mig.
Hey, har hørt du skal starte i vores klasse i morgen? Jeg vil godt hente dig og vise dig klassen, hvis dj vil ha det? OG UNDSKYLD !
Jeg svarede ham tilbage.
Det altså stadig okay Anthon ! Men du må da godt hente mig hvis du vil. :)
YOU ARE READING
Things We Do
Teen FictionEmma og Ophelia skal på ferie hos Ophelias kæreste, Lauge. På den ferie sker der rigtig meget for Emma. Men er det kun gode ting der sker? Er eller sker der også ting som vil ændre hele hendes liv?