HİKAYE SİZİ TETİKLEYECEK BİRÇOK İÇERİK BARINDIRIYOR.
- ZARARLI MADDE KULLANIMI
- İNTİHAR
- DEPRESYON
Bu içerik sizi tetikliyorsa lütfen hikayeyi okumayın!
tw//// Anoreksiya.
Peki Anoreksiya nedir?
Anoreksiya nervoza yemek yememek, çok az uyumak fakat yemekten veya uykudan enerji toplamadan çok aktif bir hayat yaşamaya çalışma belirtileri gösteren özellikle genç kadınlarda görülen ve hem bedeni hem de zihni etkileyen psikolojik bir bozukluktur. Çağımızın hastalığı olarak bilinir ve oldukça tehlikelidir. Yapılan anketlere göre genç kızlarda %1 oranında bu hastalık görülür.
Bu hastalığa sahip olan insanlar fazla kilolu olma korkusuna sahiptirler veya fazla kilolu olduklarını düşünürler. Bu nedenle de ya çok az yemek yeme ya da hiç yemek yememe eğilimindedirler. Buna bağlı olarak hastalık hem fiziksel hem de psikolojik özellikler taşır.Az yeme hatta bazen hiç yememe durumu kişinin abartılı bir şekilde zayıf olmasına neden olur. Hatta bu hastalık kişinin hormon seviyelerinde değişikliklere de yol açar. Bu durum kişi için çok tehlikelidir çünkü kadınlarda sağlıksız menstrüasyonun yaşanmasına yol açabilir. Kişiler az yemek yedikleri, hatta hiç yemedikleri, için dolaylı olarak enerjisiz ve güçsüz de kalırlar bunun yanında sürekli üşüme hissederler.
Anoreksiya Belirtileri Nedir, Neden Olur?
Anoreksiya nevroza nedir, anoreksiyanın sebepleri arasında kişinin kendini kilolu bulması ve buna bağlı zayıflamak istemesi zayıflama sonrasında da bu diyet uygulamanın devam etmesiyle anoreksiya görülür.
Diğer bir neden ise arkadaş ya da yakın çevrenin kişiye baskı uygulaması olabilir. Baskı sonucu kişi görüntüsünden rahatsız olabilir ve bu bir psikolojik sorun haline gelebilir.Zayıf olunduğu halde kilolu gibi hissedip diyet yapma ihtiyacı duyulur ya da diyet sonrası zayıflamaya rağmen hala diyete devam etmek (kronik diyet) anoreksiyanın en belirgin belirtisidir.
Yemek istememe, öğün atlama gibi belirtiler görülür aynı zamanda yemek yemekte güçlük çekilebilir bunun sebebi ise midenin ve bağırsakların ağır diyetlere maruz kalmasıdır.
Kronik halsizlik, yorgunluk görülür.
Beslenme düzeninin olmaması nedeniyle vücut güçsüz düşebilir ve bağışıklık sisteminde zayıflama görülür.
Solgun bir cilt görünümü oluşur, saçlar incelir ve dökülür, tırnaklar kırılır
.Mide küçüldüğünden yemek sonrası kusma isteği oluşabilir.
Yiyeceklerin kalori hesaplamasının yapılması bir diğer belirtidir. (takıntı derecesinde)Tek tip besinle beslenme sürdürülür.
Adet düzensizliği görülür.
Bağırsak problemleri (ishal, kabızlık, tuvalete çıkamama) görülür.
Ruhsal bozukluklar (depresyon) gelişebilir.
Kemiklerin sayılabilir duruma gelmesi anoreksiyanın ilerlediği durumlarda görülür.
Vücut sıcaklığının sürekli düşük olması bir diğer belirtidir.
Hafıza sorunları, algılamada güçlük ya da dikkat dağınıklığı görülebilir.
BU BELİRTİLERİN ÇOĞUNU YAŞIYORSANIZ, AİLENİZE SÖYLEMENİZ VEYA BİR DANIŞMANLIK ALMANIZI TAVSİYE EDİYORUM.
LÜTFEN RAHATSIZ OLACAK KİŞİLER BU HİKAYEYİ OKUMASIN.
Bu hikaye hastalığın zorluklarını ve tedavi sürecinde ki hastanın duygularını içerir. Hastalığın ciddi bir şey olduğunu ve bu hastalığa sahip olan yakınlarınız varsa destek almasını sağlamayı unutmayın.
Dikkate aldığınız için teşekkürler.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
feble, yoonmin
Fanfictionzayıflamak isteyen jimin, karşı komşusu yoongi'yle sürekli karşılaşır, tw//aneroxia