👨‍🎓 BÖLÜM 16 - EL VE KOLLAR

208 4 0
                                    

🌀İnsanların gergin ya da endişeli olduklarında, parmaklarını ağızlarına götürmeleri yaygın bir davranıştır.
Yalan söylemek bir stres ve gerginlik yarattığı için karşımızdaki kişi parmaklarını ve tırnaklarını ısırabilirler.

🌀Aynı şekilde bir insanın ağzını kapatması da kendini bir şeylere susturması, gergin olması veya bir şeyler gizliyor olduğa işarettir.
Cevabı yanıtlamak istememek için bazen insanlar elleriyle ağzını kapatır.

🌀Yetişkinlerde ellerini dudaklarının üstüne koymaları, her şeyi açıklamadıkları ve doğruyu söylemek istemedikleri anlamına gelir.
Aslında tam olarak konuyu değiştirir ya da konuyu keserler.

🌀İnsanların saklayacak bir şeyleri olduğunda ellerini vücudun savunmasız yerlerine götürme eğilimindeler.
Ellerini boğaz, göğüs, karın ya da özel bölgeler gibi savunmasız yerlerde tutarlar.

🌀İnsanlar üşüdüklerinde kollarını bağlarlar veya o şekilde rahat edebilirler ancak bazı durumlarda kolları göğüs izasında bağlamak bir koruma görevi görüyor olabilir.
Kişi kendini güvende hissetmiyorsa, ya da savunmasız hissediyorsa sergilediği bir beden dilidir.

🌀Sizle konuşan birisi aniden yüzünü, kollarını, boynunu kaşıyorsa bu onun aslında dürüst davranmadığının işaretleri olabilir.
Bu yüzden karşınızdaki bir şeylere cevap verdiyse ve aniden bahsettiğimiz yerleri kaşıyorsa dürüst davranmadığının işaretleridir.

🌀Elleri ovuşturmak, parmağıyla oynamak ve çekiştirmek bir kişinin yalanı ortaya çıkmasından korkması esnasında, kendini tehdit altında hisseden, rahatlamaya çalışan, stresten kurtulmak için kullanılan hareketler olabilir.
Mahkumun biri kendini rahatlatmak için saçıyla oynadığı da gözlemlenmiştir.

🌀 Başparmak uzatmak, göstermek, sallamak bir tehdit, öfke ve düşmanca bir harekettir. Veya başkasını suçlarken kullanılır

🌀 Biriyle konuşma esnasında ellerini cebine bırakan kişi bazen onun istemediği veya ayak bastığınız bir noktadan dolayı ellerini cebine bırakabilir. Elleri gerçek gibi saklamak olabilir

🌀 Ellerini yumruk yapmak öfkeyi, gerginliği, kötü hissetmeyi, sinirlenmeyi ifade etmektedirler.

🌀 Bir insanla konuşurken ayaklarındaki değişiklikler de önemlidir. Bir topuğu havadaysa buda iyi bir işaret değil aslında dürüst davranmadığının, ordan gitmek istediğinin veya yere sürtmesi gibi de gözlemlenebilir.

🌀Ayak başparmaklarının birbirine yakın olması yalan bir şey yapmış, veya yalan söyleme durumlarında görülebilir. Kendisini korumaya çalıştığı, bazen utanması veya çekinmesi durumlarında gözlemlenir. Çocuklarda görülmesi muhtemeldir.

BEDEN DİLİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin