BÖLÜM 2
BÖLÜMÜN BAŞLANGICIDIR BAZI BASİT ÖRNEKLER İLE YAVAŞ YAVAŞ TEKNİKLERE GEÇİŞLER YAPACAĞIZ.
Çocuklar hiç size yalan söyledi mi?
Farkında değilsiniz belki ama onlar da yalan söyler.Mesela altı ıslanmış bir çocuğa şöyle bir soru sorsak
"Sen altına mı yaptın?"
Cevap olarak bize "HAYIR" diyecektir.
Neden?
O an çocuk oyuncakları ile meşguldur veya çizgi film izliyordur ve altının değişmesini istemiyordur.Veya bir öğretmen olduğunuzu düşünün
Öğrencinize "Ödevin nerde?" diye sorduğunuzda size şöyle cevaplar verebilir.
"Ödevim yolda kayboldu"
"Getirmeyi unuttum ama yaptım yani evde" veya
"ödevimi kedi tırmaladı."
Gibi yalanlar söyleyebilirler.Veya ailesi çocuğa sınavın nasıl geçtiğini sorar ama çocuk onlara sınavının güzel geçtiğini hatta güzel not beklentisi içinde olduğunu söyler.
Halbuki sınav kötü geçmiştir.Bazen çocuk meşgul olduğu bazı oyunlar veya izlediği çizgi film esnasında meşgul edilmemek için ailesinden gelen "Sen dişlerini fırçalayıp, yüzünü yıkadın mı?" sorusuna "evet" diyebilirler.
Peki ya ergenler ?
Onlar da yalan söyler mi ?
Eve akşam gelen bir genç ailesinin "Senden sigara kokusu geliyor" sorularına cevap olarak "Sigara içilen bir ortamdaydım üzerime sinmiş olabilir" cevabını verebilir.Ergen kişiler genellikle bağımsızlıklarını kabul ettirmek için ve bazen sınırları zorlamak için yalan söyleyebilirler. Böylelikle cinsellik, sigara veya uyuşturucu gibi yasak olan şeyleri keşfedebilirler.
Bir akşam yeliz annesine ders çalışmak için sınıf arkadaşının evine gitmek istediğini ve kendisinden izin istediğini söyler. Sınıf arkadaşını arayarak telefonu annesine verir ve yeliz'in sınıf arkadaşı "Bu akşam yemeğini bizde yesin ve beraber bu akşam ders çalışacaz. Hatta bu gece bizde kalırsa ailemiz açısından hiç bir sorun olmaz " gibi bir takım yalanlar söyler. Yeliz'in annesi bu duruma ikna olur ve izin verir. Yeliz'in annesi kızının derslerini ciddiye almasına sevinir ve kızına izin verir. Aradan saatler geçer yeliz'in annesi karşı aileyi arar ve kızını ne zaman gelip alması gerektiğini ve derslerinin nasıl geçtiğini sorar. Ama karşı aile yeliz'in evlerine hiç gelmediğini hatta yeliz ve sınıf arkadaşının da Yeliz'in evine gidip ders çalışacağını söyledi. Yani her ikisi de ailelerine yalan söyleyip sevgilileri ile beraber dışarı çıkmışlardı.
Bu olaylardan sonra yakalanan ergenler kendilerini savunmak ve iyi görünmek için bir çok daha yalan söyleyebilirler tabi ki.
Mesela ergen erkekler kızlar ile beraber buluşmalarını abartırlar. olmayan şeyler ekleyerek yalan söylerler.Aynı zamanda kızlar da arkadaşları arasında ne kadar popüler olduklarını, olayları abartarak, detaylar vererek dikkatleri üzerlerine çekmeye çalışır ve yalan söyleyebilirler.
Bazen biz yetişkinler bile hiç farkına varmadan yalan söyleriz.
Yolda, otobüste veya iş yerinde bize "nasılsın" sorusuna otomatik olarak "iyiyim" diyoruz.
Ama hiç de iyi değilizdir.
Ay başı gelecek kirayı nasıl ödeyeceğimizi düşünüyoruzdur veya çocuklarımızın karşılanmamış ihtiyaçlarını düşünüyoruzdur.
Bunlar da bizi o gün mutsuz ve huzursuz etmiştir ama biz "iyiyim" cevabını veriyoruz."EĞER SİZ DE İNSANLARIN ÇOĞU GİBİYSENİZ, BUNUN SOSYAL BİR İNTİHARLA AYNI ANLAMA GELDİĞİNİ BİLİRSİNİZ"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
BEDEN DİLİ
DiversosPLATFORMUN EN İYİ "BEDEN DİLİ" KİTABIDIR. ⭐ MANİPÜLASYON ⭐ İKNA TEKNİKLERİ ⭐ BEDEN DİLİ VE YALAN ⭐ PSİKOLOJİK SAVAŞ ⭐ ETKİLİ İLETİŞİM ⭐ PROPAGANDA