🎗️İnsanlar düşündüklerinde veya bir şeyleri hissettiklerinde bu düşünceler kollara yansır.
🎗Kollar bir insanın en önemli savunma aracıdır. Bir tehlike anında ilk kullandığımız organ kollar olmaktadır. Kolların açılması, kapanması, bedene yaklaştırılması, bedenden uzaklaştırılması, kolların kavuşturulması vb. Hareketler hislerin, duyguların, ve düşüncelerin belirtisidir.
🎗 Kolları kavuşturmak bedenin güçsüz hissedildiğinde, kişinin kendini yalnız hissettiğinde, üşünüldüğünde, karşı tarafın dinlenilmek istenilmediğinde, karşı tarafa kendini kapatmak ve iletişimi sonlandırmak istenildiğinde yapılan bir harekettir.
Batıda bazı inançlarda kolların çok kavuşturulması çok sevdiğin birinin ölmesine neden olur denilmektedir.
-Bu hareketi yapan kişi karşısındaki kişiye seninle iletişim kurmak istemiyorum, senin söylediklerin benim için önemli değil, seninle paylaşacak hiç bir şeyim yok, gibi mesajlar vermektedir. Çünkü ellerin göğüste birleşmesi kalbini karşı tarafa kapatmaktır.
Karşınızdaki kişi üşüdüğünde de bunu yapmaktadır. Bunlara dikkat ediniz.
- Kollar göğüste birleşmişse ve sağa sola bakıyorsa veya saate bakıyorsa ya da sizinle göz teması kurmuyorsa o kişi iletişime kapalıdır. Bu kadar basit.
O kişiyi açmaya çalışmanız veya ısrar etmeniz sizden soğumasına neden olabilir.🎗Kollar göğüste birleşmiş fakat en baş parmak hariç diğer parmaklar koltuk altında gizlenmiş yani baş parmak dışarda ve diğer parmaklar koltuk altlarında.
Bu hareket bir rakiplik içinde olduğunu gösterir.
Yani bir çeşit meydan okumadır.
Eğer herhangi bir diyalog esnasında karşınızdaki kişi kollarını başmakları dışarıda kalacak şekilde kavuşturduysa bu sizi kendisine rakip gördüğünü ve sizinle rekabet içine girdiğini göstermektedir.🎗Bazen kolları göğüste kavuşturmak ise heyecanı veya stresi bastırmak için yapılır.
Kalp üzerinde birleştiğinde kalp atışlarını azaltır ve sakinleştirmesinde yardımcı olur.🎗Ellerin göbek hizasında bağlanması bir tür ezikliktir. ( İnsanlar karşısında)
Karşı tarafa teslim olmaktır. Bu duruş şekline kapıcı duruşu denilmektedir.
Gittiği yerlerde eziklik hisseden kişiler ellerini göbek hizasında bağlarlar.
Hatta boyun da biraz öne doğru eğik duruyorsa "boynum kıldan incedir" mesajları verir. Bu hareketin çocuklarda yapılması ise suçu kabul etme anlamına gelmektedir.
Eğer karşınızdaki kişiye ezik görünmek istemiyorsanız bunları yapmamalısınız.🎗️Bir insanın sınavı kazanması veya kurduğu iş yerinin çok ciro alması ya da kendi tuttuğu takımın kazanması kişinin fazla mutlu olmasını sağlar ve bu mutluluk kollara yansır. Çok mutlu olan birinin kolları çok hareketli olur.
🎗️Ve gözlemlediğimiz kişi omuzları süzülmüşse, kolları aşağıda duruyorsa o kişinin kendi içinde olumsuz duygular olduğunun işaretidir.
🎗️Elleri karın altında birleştirmek kolların namaz kılan bir kişiye benzetirsek veya bir mevki makam sahibi insanın önünde ellerini bağlamak şeklinde örnek verelim. Bu hareket patronun veya başkasının karşısında yapıldığı zaman büyük bir özgüvensizlik, stres altında olduğunu, gergin olduğunu işaret eder.
Eğer boynunu hafif eğmiş ise bu onun basit bir karakter olduğunu da işaret eder.
Korktuğu veya kendini savunmaya çalıştığını anlayabiliriz.🎗️Gözlemlediğimiz kişi ellerini beline atmışsa yani şöyle örnek verelim <|> eller basen üzerinde ve kollar V şeklinde belde birleşiyorsa yanlara açıyor ise Otoriter ve baskıcı bir beden dilidir.
Bunu gördüğümüzde karşımızdaki kişinin bize verdiği mesajı şöyle anlıyoruz. : kendimi daha güçlü hissediyorum, veya savaşa, kavgaya, kapışmaya hazırım. Anlamlarını taşır.
Kızlar kızdığı zaman bazen bu hareketi istem dışı veya bilinçli yapmaktadır.
Özellikle kadın patronların bunu yapması daha otoriter ve saygı duyulacak biri olduğunun izlenimini bırakır.
Bu duruşu insanlar bazen bir şeyleri merak ettiğinde de yapabilir veya bir beklenti içinde olduğu zaman da.🎗️ Elleri arkada bağlamak : yani bel bölgesinde elleri bağlamak.
Buna genellikle kral duruşu diyorlar.
Bu hareket çoğu zaman kişinin dalgın ya da düşünceli olduğu düşünülse de öyle değil. Genellikle sizden daha güçlüyüm mesajları iletiyor.
Herhangi bir tartışmada kişi ellerini arkada bağlıyor ise bana yaklaşma, ben senden daha üstün ve güçlüyüm mesajlarını iletir.
Fakat kaldırımda tek başına veya sanat eserlerini incelerken görürsek onun düşünceli olduğunu anlayabiliriz.🎗️ Bir insanın başkasıyla tartışırken görüyorsak ve insanlar sandalyede veya koltukta oturuyorken herhangi biri kollarını sağa ve sola açıyor ise kendini özgüvenli ve haklı hissediyor.
Aynı zamanda haksız olan kişi zaten kollarını birleştirir.
Sınıfta kollarını açmış ve fazla yer kaplamış kişi sınıfın baskıcı ve özgüvenli kişisi diyebiliriz.
Kolunu diğer sandalyeye uzatıp orayı da bir nevi işgal eden biri fethetmiştir ortamı.🎗️Ortam içinde gözlemlediğimiz kişi ellerini ensesinde bağlamış ise kollar tekrar sağa ve sola açılmış ise o kişinin ortamda en baskın kişiler olduğunu anlayabiliriz.
Genellikle insanlar bir mevki ve makam sahibini beklerken yaparlar o kişi geldiğinde ise ellerini enselerinden indirirler.
Bu insanlar genellikle çok yer kaplar mesela sigarasını masaya koymuşsa ve çakmağı ise sigaradan biraz daha mesafeli bırakmış ise yer kaplıyorsa o kişi baskıcı ve otoriter biridir.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
BEDEN DİLİ
Ngẫu nhiênPLATFORMUN EN İYİ "BEDEN DİLİ" KİTABIDIR. ⭐ MANİPÜLASYON ⭐ İKNA TEKNİKLERİ ⭐ BEDEN DİLİ VE YALAN ⭐ PSİKOLOJİK SAVAŞ ⭐ ETKİLİ İLETİŞİM ⭐ PROPAGANDA