👨‍🎓 BÖLÜM 8 - ELLERİMİZ 2

987 28 0
                                    

BEDEN DİLİ KESİNLİK İÇERMEZ SADECE İPUÇLARIYLA GÖZLEM YAPILIP BİR SONUÇ ÇIKARILIR.

🎗- Karşımızdaki insanlar stresli olduklarında farkında olmadan ve kendileride engel olamadıkları için elleri gerginlik ve stresten dolayı bazı hareketler ve davranış sergileyecektir. Bizde o mesajı okuyacağız, yani o insan bize söylemese bile, o insanın elleri bize onu anlatacak. Ben stresliyim diyecek ellerin dilini okuyacaz.

🎗- Strese giren veya sıkılan insanların ellerine baktığınızda eğer masada bir nesne varsa mesela kalem, kağıt parçası, ve benzeri şeyler oynamaya başlar. Kaleme bakar elinde çevirir, döndürür kendisi bunun farkında olmadan. Kalemi ağzına götürür, kalemin arkasını yanağına veya dudağına dayandırır. Ya da etrafta bir nesne yoksa bu insanın iki eli bir araya gelir. Elini ovalar, tırnaklarının kenarıyla oynar, parmaklarını birleştirir kısacası sürekli iki eli temas halinde olur. Ya da iki elini çenesine dayandırmış olabilir. Gözleri masaya doğru eğik veya sağa sola uzun bakışlar. Bir yerinden telefonu çıkartıp telefonla oynaması yani sizden sıkılmış veya o masada sıkılmış strese girmiş, gerilmiş anlamlarını taşır.
Burada dikkat edeceğimiz şey eğer karşınızdaki gülüyorsa, enerjikse oda yoğun duygulardan ellerini bir araya getirebilir veya bir nesneyle oynayabilir. Bunada lütfen dikkat edin her elini bir araya getirene de strese girdi demeyin :)
Karşınızdaki kişi oyun oynuyorsa ona güzel bir karakter veya kostüm çıktığında da heyecandan elleri kontrolsuz hale gelebilir bu detaylara lütfen dikkat edelim.

🎗Karşınızdaki insan özgüvenliyse ve kendine güveniyorsa buda aynı şekilde ellere ve parmaklara yansıyacaktır.
- karşınızdaki insan her iki elinin parmak uçlarını temas ettiriyorsa, avuç içleri temas etmiyorsa bu özgüven, iletişime açık, bilgiliyim diyen bir el hareketidir. Bu hareket size bunu işaret eder ve bunu siyasetçiler genellikle yaparlar.
Bazı meslek dallarında insanlar ile sohbet ediyorsanız, bir araya gelip bilgi alışverişi veya gündelik konuları, iş konularını konuşuyorsanız bu hareketi sürekli görebilirsiniz çünkü bu hareket onlar için alışkanlık haline gelmiştir. Onlar kedine güvenenler ve dik duran insanlardır.
Savcı, hakim, emniyet müdürü, doktor gibi veya iş adamı belli bir yere gelmiş insanlar bunu yapabilirler.
Bu el hareketi bazen eller masanın üzerindeyken bazen de masanın altında
Ki bacak arasında da olabilir. Yani dirsekler bacağa desteklenmiş şekilde.
Bazen
İnsanların fiziksel hareketlerini sadece gözlemlemek için kullanmıyoruz.
Kendi standartlarımızı da yukarıya çekmek için kullanıyoruz.
Eğer bilginiz fazlaysa, at gözlüklü değilseniz sizde parmak uçlarınızı birleştirdiğinizde insanlar size saygı duyacaktır. Size olan güvenleri artar ve söyledikleriniz inandırıcı olur. Bu şekilde sizinde özgüveniniz yüksek olur.

🎗- Eğer karşınızdaki insan iki elini bir araya getirmiş ellerini düm düz birleştirmişse yani iki avucunu birbirine temas ettirmiş ve parmak uçlarına doğru sürtünüyorsa yani avuç içi sürtünüyorsa ileriye ve geriye doğru buda karşımızdaki insanın bir şeylerden beklenti içinde olduğu anlamına gelir. Arkadaşınızla bir yurt dışı gezisi ayarladığınızda arkadaşınız avuçlarını sürtündürüyorsa bir beklenti içinde ve umutludur.
Eğer gülümsüyorsa bu yurt dışı gezisinden çok heyecan alacağını düşünüyordur.
Veya bir oyun oynarken de avuç içleri sürtünebilir satranç veya okey gibi oyunlarda ve diğer oyunlarda kişiler kazanmayı düşündüklerinde bu avuç sürtünmesini yaparlar.

YOLUNUZ İLETİŞİM YOLU OLSUN.
ANLAYIŞLI, DÜRÜST
SEVGİ, SAYGI
ÇOK OKUYAN, ÇOK DİNLEYEN
GELECEĞİN PARLAK, İYİ YETİŞMİŞ İNSANLAR OLMANIZ DİLEĞİYLE.

BEDEN DİLİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin