🎗Bir şeyler anlatırken karşınızdaki insanda sürekli başparmağını görüyorsanız yani başparmağını sık kullanıyorsa bu kişide güven duygusunun fazla olduğunu anlamalıyız.
Rekabetçi ve uyanık bir kişi olarak da anlayabiliriz.
İşaret parmağının sallanarak kullanılması tehdit edici bir işarettir.
Yani "ben biliyorum ne yapacağımı " gibi ifadelerde kullanılır.
Ama bu işareti kullanmak hoş karşılanan bir durum değildir.🎗- Ellerin masada yumruk şeklinde durması öfkeyi, siniri işaret eder.
Ancak ellerin yumruk şeklinde yapılıp masaya vurulması ya da karşıdaki kişiye gösterilmesi genellikle zarar verecek bir davranış ifadesi olarak anlayabiliriz.🎗- Bir şey anlatırken elleri size doğru avuçları aşağı bakıyorsa ve eli hafif yukarı-aşağı doğru inip kalkıyorsa bu kişi size şunları anlatır. Hakimiyet sahibiyim, ben bilirim, bana uymak zorundasınız anlamlarını taşır. Bu hareketi insanların toplandığı bir yerde konuşma yapan birisi kullanır siz susun. Beni dinleyin, bana kulak verin. Söz ve hakimiyet bende demek istiyordur. Çok konuşan birine de genelde bu hareketi çoğu kişi kullanır.
Aynı şekilde avuçların yukarıya doğru kalkması zaferin işaretidir. Siyasetçiler bu beden dilini kullanır. Güçlü olduklarını ve zafer kazandıklarını göstermek üzere kullanırlar.
Ama tartışmalarda ve kavgalarda da avuç içi yukarı doğru kullanılır.
"Sen ne diyorsun" gibi tartışmalarda da avuç içi yukarıya doğru eğilimlidir.🎗- Bir insanda avuçlarını gizliyorsa bu kişiye de güvenmek biraz zordur.
Genelde yalan söylemeye çalışan birisi avuçlarını gizler bazen iki elini belinde birleştirir. Lütfen bunlara dikkat edin.🎗- Avuçların size doğru açık başmaklar yukarı ve teslim olmuşçasına avuçlar size bakıyorsa size şu mesajları veriyordur. "Benlik bir problem yok, ben dürüstüm, herşeyi doğru anlattım, gizlediğim bir şey yok." Mesajlarını taşır. Fakat yukarda dediğimiz gibi avuçlar sürekli gizleniyorsa bi problem vardır.
🎗- Baş parmak çenede işaret parmağı yukarda. Bir masada konuşurken bu işareti gördüğünüzde genellikle karşınızdaki insan sizi dinliyordur veya eleştirel bir duruş sergiliyor ya da rekabet hissi de olabilir. Bu durumda bu kişiyi biraz konuşturmak karşı tarafa söz hakkı vermek onu daha iyi okumak ve anlamak mantıklıdır.
🎗- Baş ve işaret parmağı ile çene ucunu tutmak ve dokunmak.
Karşınızdaki kişinin bir düşüncede olduğu karar verdiği ve değerlendirdiği anlamına gelir. Müdahale etmeyin ve düşünmesine izin verin. Bu karar ve değerlendirme sonrası kişi ya savunmaya geçer ya da kapalı pozisyona geçer.🎗- Karşınızdaki kişi parmaklarıyla burun kemiğini kaşıyor ve okşuyorsa.
Bu kişi kendi zihninde kişisel bir çıkar bulmuş gibi gözüküyor.
Size düşüncesini net söylemiyor. Çünkü kendi kişisel kârını kaybedeceğinden korkuyor.
Bazen de iyi bir fırsatın kokusunu alanlar bunu istemeyerek, farkında olmadan yaparlar.🎗- Ellerle dokunmak.
-Dokunmak insan ilişkilerinde çok önemlidir.
Sırta, omuza, veya ellere hafif bir dokunuş sevgiyi, sıcaklığı, içtenliği, insani duyguyu iletir.
- Bazen konuşurken insanlara arada bir hafif dokunmak ise anlattığınız söylediğiniz şeyin önemini arttırır. Dikkati konuya yöneltir.
-Güçlü şekilde beğenilme Ve kabul edilme ihtiyacı içinde olan kişiler karşısındakilere fazla dokunabilirler. (Zaten konuşmasından anlarsınız) ve buda ona işarettir.
- Soğuk, uzak, ciddi duruşlu kişiler genelde arada mesafe bırakırlar ve dokunulmaktan hoşlanmazlar.
Bu kişiler daha çok kendi iç dünyalarında yaşarlar ve yalnızlığı severler.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
BEDEN DİLİ
De TodoPLATFORMUN EN İYİ "BEDEN DİLİ" KİTABIDIR. ⭐ MANİPÜLASYON ⭐ İKNA TEKNİKLERİ ⭐ BEDEN DİLİ VE YALAN ⭐ PSİKOLOJİK SAVAŞ ⭐ ETKİLİ İLETİŞİM ⭐ PROPAGANDA