🎗İYİ DİNLEYİCİLERİN SIRLARI🎗

384 9 0
                                    

ARKADAŞLAR BURADA İYİ DİNLEYİCİ NASIL OLUNUR ? ONU ANLATACAZ AMA TABİKİ BUNLAR GEREKLİ VE KALİTELİ İNSANLARLA YAPACAĞINIZ KONUŞMALARDA, İLETİŞİMDE GEÇERLİDİR. GEREKSİZ VE KENDİNİ BİLMEYEN İNSANLARI DİNLEMENİZE GEREK YOK.

İYİ DİNLEYİCİLERİN SIRLARI

1.) Konuşan kişiyi tüm dikkatinizle dinlemek. Gözünüz, kulağınız, aklınız onda olsun.
Karşınızdaki kişiyi candan, yürekten, hayranlıkla dinleyin. Ama karşınızdaki insan sizle konuşurken sağa, sola veya etrafa bakınırsanız göz teması kurmazsanız bu iyi bir dinleyici olmadığınız izlenimi bırakır.

2.) Karşınızdaki insanı dinlerken ilginizi beden dilinize yansıtın. O bir şey konuşurken veya anlatırken başınızı hafif sallamak. ( seni anlıyorum, dinliyorum, dikkatim sende mesajı verir. ). Karşınızdaki insan size bir şey anlatırken hafif ona doğru eğilmek yani dikkatinizi ona vermek. Eğilmek kişiye odaklanmak, can kulağıyla dinlemek, önem vermek mesajlarını karşı tarafa iletir.

3.) Anahtar kelimeleri bazen tekrarlayın. Ya da vurgulayın. Yani ne demek bu ?
Onun anlattıklarını kendi ifadelerinizle tekrarlayan ve sorular soran bir tutum karşı tarafı etkiliyor. "Şöyle mi demek istediniz" - "Şunu demek istiyorsunuz sanırım" diye sorular sormak ve bazen de vurgulamak ( Haklısınız, doğru söylüyorsunuz ) gibi. karşınızdaki insanda iyi bir izlenim bırakmanızı sağlar. Yani onun demek istediği şeyleri anlamaya çalıştığınızı, önemsediğinizi, dinlediğinizi karşı tarafa düşündürürsünüz.

4.) Karşınızdaki insanın sözünün bitmesini bekleyin. O anlatırken ona vereceğiniz cevabı düşünüyorsanız aslında bu iletişim suçudur. Birisi sizinle konuşurken onu anlamaya çalışmak yerine, dikkatinizi ona vermek yerine ona vereceğiniz cevapları düşünüyorsanız iletişim suçu işliyorsunuz. İnsanların tartışmalarına hiç dikkat ettiniz mi ? Birisi konuşurken diğeri cevaplarına mermin dolduruyor. Hiç doğru dinlediği yok ki doğru algılasın. Karşınızdaki insanın ne anlatmak istediğine odaklanın, ne demek istediğinize odaklanmayın. Zamanı gelince zaten oda sizi dinleyecektir.

5.) Duygularınızı dile getirin içinizde biriktirmeyin.
Her birikim bir yerden sonra patlamayla neticelenir.
Sevdiğiniz insanlara karşı sevmediğiniz, kızdığınız şeyler var. Zamanı geldiğinde bu birikimleri tutamayıp karşınızdaki kişiye kızarsınız veya birden tüm iletişiminizi kesersiniz. Ama önceden herşeyi açıkça konuşursanız anlatırsanız bu karşınızdaki kişinin kendi içinde bir sorgulamaya, kendinde olan bir hatanın farkına varılmasını sağlar. Eğer anlamazsa siz bağınızı kopardığınızda en azından sizin neden ondan bağınızı kopardığınızı bilir ve anlar. ( ortak bir noktada buluşmak lazım )

6.) İnsaları dinlerken çözüm üretmeyin. Karşınızdaki insan "yorgunum" dediğinde cahil gibi "ağrı kesici kullan" demeyin. Karşınızdaki insan zaten ağrı kesicinin ne olduğunu biliyor o kadar bilgisiz değil. Çözüm üretmek riskli ve tehlikelidir.
İnsanları dinleyin, samimi bir şekilde dinleyin. Belki de "Yorgunum" diyen kişi size bir şeylerden bahsetmek istiyordur. Size bir şeyler anlatmak istiyordur.
Sizin onu dinlemesini, onu anlamasını, ona hak vermenizi istiyordur.
İnsanların çoğu yönlendirilmeye ihtiyacı yoktur.
Anlaşılmaya, ilgi ve özen gösterilmeye ihtiyacı vardır.

7.) konuşmak paylaşmaktır ama dinlemek değer vermektir, sevmektir.
Malesef dinlemenin değerli olduğunu çokta farkında değiliz.
Değer veren, seven insan karşısındaki insanı dinler.
Başka bir şeyle ilgileniyorsa onları bırakıp karşısındaki insanı dinler.
Bunları hayatınızsa kullanıp, yaparsanız iletişiminiz kaliteli olur.
Bunları hayatınızda oturtursanız çoğu insan tarafından aranan, sevilen, sayılan bir insan haline gelebilirsiniz.

YOLUNUZ İLETİŞİM YOLU OLSUN.
ANLAYIŞLI, DÜRÜST
SEVGİ, SAYGI
ÇOK OKUYAN, ÇOK DİNLEYEN
GELECEĞİN PARLAK, İYİ YETİŞMİŞ İNSANLAR OLMANIZ DİLEĞİYLE.

BEDEN DİLİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin