Kapitel 9:

188 12 1
                                    

Jeg smed tasken i gangen og gik ind til min mor med, for første gang i lang tid, et smil på læben. Hun sad i sofaen og læste. Da hun så mig, lagde hun sin bog.

"Hej skat. Hvordan har din dag i skolen gået?". Jeg satte mig ved siden af hende.

"Fin nok". Kort, enkelt og pisse kedeligt. Jeg ville egenlig ikke reklamere for meget om, at jeg faktisk havde fået en ven. Min mor var vidst også lidt forvirret over, at jeg aldrig tog nogle venner med hjem. Men helt ærligt så stort var det da ikke.

Okay måske. Shhhh

"Har du nogle lektier for?" spurgte hun roligt. Jeg nikkede. Faktisk havde jeg ikke nogle lektier for, men jeg havde virkelig brug for at sætte mig ned og tænke lidt.

**********

Oppe på mit værelse lå alt hulter til pulter. Da vi flyttede ind, havde jeg sørget for, at alt lå perfekt. Alt skulle ligge på den rigtige måde, og jeg sørgede for, at alt var rent og pænt. Men ligesom alle andre bliver man teenager. Og ligesom andre teenagere smider min sine ting på det nærmeste bord og smutter. Så mit værelse var lige i det øjeblik definitionen af rod.

Jeg besluttede mig hurtigt for, at min losseplads havde brug for en kærlig hånd. Jeg startede med at samle alt mit beskidte tøj i en bunke, og jeg spærrede øjne helt op, da det gik op for mig, at bunken var ca lige så høj som mig. Da jeg havde skaffet mig af med alt mit tøj, begyndte jeg at støvsuge OVERALT. Men siden mig og min mor ikke var millionærer, havde vi den mest røvsyge støvsuger NOGENSINDE. Jeg skulle støvsuge det samme sted i 5 minutter, før jeg bare var nogenlunde tilfreds. Og så larmede den bare helt afsindigt meget!

Mens jeg gjorde rent og ryddede op, hørte jeg pludselig en velkendt sang spille i radioen. What makes you beautiful af One direction. Harry, Zayn, Liam, Louis og Niall's sang. Jeg smilede svagt og fik små glade stød i kroppen. Som om sommerfuglene prøvede at komme ud. Adrenalinen pumpede rundt i kroppen da jeg, med rystende bagparti og jazz hænder, sang med på sangen.

Jeg kiggede på mit vindue, og der sad en grinende Austin, min 12 årige møgirriterende nabo, med sin telefon og filmede mig. Jeg gav ham dræberblikket, men et hår fandt vej ind i mit øje, og det ville bare ikke væk.

"Lille møglort!" hvæsede jeg spydigt, mens jeg irriteret prøvede at fjerne håret.

Han tog sig dramatisk til hjertet og udstødte et sarkastisk, "av! Jeg troede, vi var venner".

"Uarh...hvordan kom du overhovedet herop? Der er mindst 5 meter herop", sagde jeg og gik hen til vinduet og kiggede ned.

"Der er et rør lige ved siden af dit vindue. Du er god til at ryste din booty". Der gik han over stregen. Jeg gav ham dræberblikket en ekstra gang, inden jeg skubbede ham hårdt i brystet, så han faldt baglæns ud af vinduet og landede i en tornbusk. Han mumlede et lille "av", inden han rejste sig og gik hjem. Ingen skal kommentere min nummi. Især ikke en lille 12 årig lo.... Mine tanker blev afbrudt, af en telefon der ringede. Jeg kastede et sidste blik på mit opryddede værelse. Jeg havde vel tid til at støve af på et andet tidspunkt. Eller noget.

Jeg løb ned ad trappen og hoppede over gelænderet de sidste 5 trin. Min mor var 1 meter fra telefonen, og mine øjne slog gnister. Det kunne være far. Jeg skulle have den telefon først. Om jeg så skulle skubbe min mor ind i væggen eller ej, så skulle den telefon være i mine hænder, og det skulle være mig, der trykkede på den grønne knap.

Alligevel var 10 meter lidt mere end 1 meter, og min mor fik fat i telefonen først.

Pokkers!

"Hej det er Marsha.....ja hej.......hvad?....jeg troede først hun skulle på fredag.....åh det er fredag idag.....ja......ja.....ja, det siger jeg til hende....okay....farvel".

Min mor lagde røret på og kiggede på mig. "Op og klæd om, de cheeseburgers varmer jo ikke sig selv", grinte hun.

Jeg grinte men vrængede ansigt, da jeg vidste jeg skulle op og finde min ildelugtende alt for store McDonalds trøje frem.

Forfatterens note: Davs Klaus.

Ej det kunne da være meget fedt hvis en af jer hed Klaus😂

Jeg har ikke opdateret i.....lang tid. Sry

Er ikke helt tilfreds med det her kapitel men i næste kapitel kommer der mere drama. Noget med Niall. Og Kissie ofc😏

Og som i nok kan regne ud er hende pigen på billedet Kimberly. Og ja det er Allison fra PLL. Hvilket jeg slet ikke ser så....😂men det er ihvertfald Kimberly! HUN ER SÅ SMUK :3

Men ellers så husk at stem og kommenter hvad i syntes og selvfølgelig følg mig på Instagram: zenia_horan729 😝😘

Cya💖

Save MeTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang