Aamulla Astoria sai huomata Briannan sängyn olevan tyhjillään. Hän hymyili. Tämä tarkoitti vain yhtä asiaa. Briannalla ja Siriuksella meni ilta hyvin ja tälläkin hetkellä he hengailivat jossain kahdestaan. Hyvillä mielin Astoria teki aamutoimensa ja lähti kohta suurta salia syömään aamupalaa.
Brianna oli koko päivän outo, mikä hämmästytti niin Siriusta kuin Astoriaakin. Brianna vältteli heitä molempia ja etenkin heidän kysymyksiään. Nytkin tyttö oli kadonnut teille tietämättömille. Astoria päätti selvittää asian tänään, kun pääsisi huoneelleen.
Sinne saakka hän ei kuitenkaan ehtinyt, ennen kuin hyytävän kylmä ääni pysäytti hänet sanoen: ”Meillä on puhuttavaa serkku hyvä.”
Astoria kääntyi ja näki Bellatrixin nojailevan seinään, kädet ristissä ja taikasauva esillä. ”No kappas! Bella!" Astoria esitti yllättynyttä.
Bellatrix käveli seinän vierestä aivan muutaman metrin päähän Astoriasta. ”Sirius joo, vaikka kaikki luihuset joo, tai kaikki kuolonsyöjä, mutta SÄ! En olisi uskonut, että alennut tuollaiseen,” Toruessaan Bella kiersi ärsyttävästi ympyrää Astorian ympärillä.
”En tajua alkuunsakaan, mistä puhut,” Astoria leikki hämmentynyttä viaton hymy huulillaan.
”Tiedät! Sä petit hänet!” Bella sähisi.
”Ai Voldemortin?”
”ÄLÄ MAINITSE HÄNEN NIMEÄÄN!” Bella karjahti ja kohotti sauvansa suoraan osoittamaan Astoriaa, mutta tyttö vain nauroi.
”Syytön on syytön kunnes toisin todistetaan. Ja anna kun arvaan, sulla ei ole todisteita,” Astoria hymyili itsevarmasti.
”Mä en tarvitse niitä. Hän tietää mitä olet tehnyt-"
Bellatrix ei saanut sanottua lausettaan loppuun ennen kuin Astoria keskeytti hänet: ”Voldemort tietää eikä tee asialle mit-”
”PAISKAOS!” Astoria paiskaantui täydellä voimalla kohti seinää. Ennen kun hän ehti nousta, hänen taukasauvansa olikin jo siististi Bellatrixin käsissä.
”Tiedätkö miksi hän ei tee mitään? Hän tarvitsee mua!”
”Vain siksi, että omistat erityisen taidon, se ei tarkoita, että hän ei rankaisisi sinua!” Bellatrix karjui takaisin.
”Mitkä ovat viimeiset sanasi?”
”Et sä pysty tappaa mua,” Astoria naurahti.
”Kokeillaanko?”
”Jos sä tapat mut, Volde-”
”POLTTAOS!” Välittömästi koko Astorian kehoon nousi kauhea polttelemisen tunne.
”Mitkä on sun viimeiset sanat?” Astoria katseli ympärilleen apua etsien. Hänen elämänsä ei voinut loppua näin. Ei vaan voinut. Katsahtaessaan Bellan taakse, hän näki järkytyksekseen Jamesin vinkkaavan hänelle silmää ja hiippailevan lähemmäs Bellaa. Hänellä oli tasan kaksi vaihtoehtoa; tulla James Potterin pelastamaksi tai kuolla. Kumpikaan ei houkutellut häntä, mutta ensimmäinen houkutteli kieltämättä hitusen enemmän. Jamesin ilmeestä näkyi, että hän yritti viestittää Astoriaa hämäämään serkkuaan.
”Mulla ei ole viimesiä sanoja, koska... koska KATSO TAAKSESI!” Bellan kääntäessään katseensa taakseen hän sai suoraan kasvoilleen tainnutus-kirouksen.
**
Hiljaisina James ja Astoria kävelivät vierekkäin ilman solvauksen solvausta. He olivat vieneet juuri tajuttoman Bellatrixin Dumbledoren huolehdittavaksi. Bella herättyään saisi vähintään varoituksen koulusta erotukseksi joutumisesta. Astoria oli ensimmäinen, joka avasi suunsa: ”Minun kai pitäisi kiittää sua. Eli... kiitos.”
YOU ARE READING
Kelmit ja kelmittäret
FantasyMitä jos Sirius Blackillä olisikin sisko? Millainen hän olisi? Tämä kirja on tosiaan mun versio kelmien viimeisestä lukuvuodesta Tylypahkassa. Vähän kaanononia, paljon mielikuvitusta. Luvassa on draamaa, romantiikkaa, taikaa ja paljon muuta. Btw kir...