Astoria oli koko päivän käyttäytynyt poissaolevasti. Hän meni oppituntien jälkeen suoraan huoneeseensa miettimään, mitä tekisi tämän Brianna mysteerin suhteen. Muut oppilaat ja opettajat taas lähtivät ulos odottelemaan uusia oppilaita Ranskasta.
Kelmit seisoivat ulkona keskellä meluisaa oppilasjoukkoa.
"Katsokaa taivaalle!" Joku oppilaista huusi saaden kaikkien katseet käännettyä taivaalle. Taivaalla oli viisi lentävää hevosta ja jokaisessa oli ihminen. Hevosten tullessa maan pinnalle kaksi vanhempaa hyvästelivät lapsensa Tylypahkaan ja katosivat takaisin taivaalle viiden hevosen kera.
Sitten Dumbledore ottikin ohjat omiin käsiinsä: "Saanen esitellä Reagan ja Ryder Chesley ja myöskin heidän ystävänsä Winnie Oaks! Tervetuloa! Voitte viedä tavaranne huoneeseenne, jonne Astorian pitäisi teidän ohjata... Astoria tuletko tänne?" Oppilaat katsoivat ympärilleen etsien joukostaan Astoriaa.
"Professori Dumbledore! Hän ei taida olla täällä!" Joku väkijoukosta huudahti.
"Siinä tapauksessa... James ja Sirius voisitteko te?" Sirius käänsi katseensa rehtoristaan uusiin tulokkaisiin. Hän kiinnitti erityisesti huomionsa vasemmassa reunassa olevaan tyttöön. Tämä oli lyhyin ja hänellä oli punaruskeat, pitkät, lainehtivat hiukset. Hänen silmänsä hehkuivat kauniin vihreänä ja hänen ystävällisellä hymyllään olisi varmasti saanut hurmattua kenet tahansa.
"Anturajalka," James tökkäsi häntä käteen ja viittoi tätä tulemaan mukaansa eteen. Sirius seurasi Jamesia eteen vähän välillä vilkaisten tyttöä reunassa. Oli hänellä nimikin. Reagan. Heidän tultua Dumbledore juuri lopetti puheensa ja kehotti uusia oppilaita käyttämään vapaa-aikansa ennen ruokaa tutustumiseen. Jamesia rehtori pyysi näyttämään Ryderille tämän uuden huoneensa, kun taas Sirius sai tehtäväkseen näyttää tytöille heidän huoneensa.
***
"Olen tosiaan Sirius Black, kuuluisa naisten nieliä," Sirius esitteli virnistellen. Nähdessään tyttöjen säikähtyneet ilmeet hän lisäsi kiireesti: "Ei kirjaimellisesti."
"Kiva tavata!" Reagan tarjosi kättään kättelyä varten. Sirius kätteli niin häntä, kuin myös selvästi hiljempaa Winnietäkin. Sirius johdatti tytöt tyttöjen huoneeseen johtavien portaiden alapäähän. He puhuivat matkalla lähinnä Tylypahkasta ja sen oppilaista. Sirius ajatteli myöhemmin tutustua kunnolla Reaganiin. Tyttö nimittäin vaikutti mielenkiintoiselta persoonalta.
"En voi valitettavasti johdattaa teitä pidemmälle. Portailla on tapana heittää pojat alas niiltä, mutta löydätte kuitenkin huoneenne vasemmasta kulmasta, " Sirius kumartui herrasmiehisesti suutelemaan molempien tyttöjen käsiä. Reagan näytti imarretulta.
"Kiitos sulle vielä! Toivottavasti törmätään jatkossakin, " hän hymyili ja kääntyi portaisiin Winnien kanssa.
***
Astoria kuuli ovelta koputuksen. "Sisään vaan. En pure," hän lupasi sängystään. Huoneeseen saapui uudet tytöt Winnie ja Reagan. Heti ensimmäiseksi Winnie jo kehui huoneen tyyliä.
"Oletko sä siis Astoria Black?" Reagan kysyi pysähtyessään Astorian sängyn vierelle. Astoria nyökkäsi vain.
"Reagan Chesley," Reagan tarjosi kättään kättelyn varalta.
"Tyttö hyvä et tiedä mitä teet," Astoria naurahti. Reagan katsoi häntä hämillään. Nyt Winniekin oli kääntynyt katsomaan Astoriaa kiinnostuneena lopettaen huoneen tutkimisen.
Astoria oli sanoillaan tarkottanut, että jos Reagan olisi kätellyt häntä niin silloin monia Reaganin ajatuksia olisi paljastunut Astorialle.
Astorian ajatukset olivat muutenkin tarpeeksi sekaisin Briannan katoamisen myötä.
YOU ARE READING
Kelmit ja kelmittäret
FantasyMitä jos Sirius Blackillä olisikin sisko? Millainen hän olisi? Tämä kirja on tosiaan mun versio kelmien viimeisestä lukuvuodesta Tylypahkassa. Vähän kaanononia, paljon mielikuvitusta. Luvassa on draamaa, romantiikkaa, taikaa ja paljon muuta. Btw kir...