16.

23 6 14
                                    

Sirius makoili sängyssään surullisena. Mitä Reaganille oli oikein tapahtunut. He olivat tunteneet vasta melkein kuukauden ja se tuntui ikuisuudelta. Vasta nyt Sirius tajusi olevan ensimmäistä kertaa elämässään jonkun tytön kanssa tosissaan, vaikka he eivät virallisesti seurustelleetkaan. Mitä ikinä Regulus olikaan tehnyt Reaganille, hän saisi katua.

***

Koulun loputtua Brianna ei aamuisen jälkeen ollut nähnyt vilaustakaan Siriuksesta. Hän tiesi, että lemmenjuoma ei kestäisi ikuisesti, joten hänen täytyi etsiä Sirius ja pian.

Se olikin vaikeampaa kuin olisi luullut, sillä Sirius piileskeli eräässä liikkuvassa huoneessa. Katsos huone vaihtoi usein paikkaa. Kuitenkin Brianna löysi kuin löysikin hänet.

”Hei Sirius!” Brianna tervehti.

”Mene pois Roswell,” Sirius käski tylysti.

”Ajattelin sinun haluavan seuraa,” Brianna jatkoi käskystä huolimatta.

”En halua,” Sirius sanoi kääntäen itsensä makoilemaan sohvalla seinää päin.

”Ihan tosi haluan vain auttaa.”

”Ei kiinnosta.”

”Miksi tämä on niin iso asia sulle? Saisithan sä pian iskettyä uuden naisen,” Brianna yritti lohduttaa.

”Ihan sama.”

”Siis oletko sä tosissaan noin kiinni yhdessä tytössä? Hei haloo, missä se oikea Sirius piileskelee?”

”MIKSI KAIKKI SANOO, ETTÄ MISSÄ SIRIUS ON? MÄ OON KETTU SIRIUS! Älä sano millainen mun pitäisi olla!” Sirius karjaisi ärsyyntyneenä. Nykyään hän kuuli aivan liikaa tällaisia kommentteja, kun hengaili saman tytön kanssa kuukauden.

”No anteeksi! Ajattelin, että et sä yleensä ole kenestäkään tytöstä välittänyt noin paljoa.”

”Joo painu jo matkoihisi Roswell.”

”Luuletko sä, että mä jätän sut noin helposti tänne?” Brianna kysyi istahtaen samalle sohvalle jossa Sirius istui.

”Miksi edes välität?” Sirius mutisi.

”Ehkä mulla on ikävä meitä.”

”Älä jaksa.”

”Ihan tosi. Eikö meillä ollut hauskaa?” Brianna virnisti.

”Se oli ja meni. Jos sä et mene niin mä lähden,” Sirius sanoi hypäten sohvalta pois ja lähtien huoneesta.

Brianna huokaisi. Tämä oli vaikeampaa kuin hän oli kuvitellut.

***

Brianna makoili illalla sängyssään masentuneena. Ehkä hänen pitäisi vain lopettaa yrittäminen Siriuksen suhteen. Hän oli tehnyt sitä koko päivän, mutta turhaan. Sirius oikeasti näytti todella välittävän Reaganista.

Ehkä Brianna oli mennyt liian pitkälle. Ei ketään voinut pakottaa rakastamaan. Mikään taikuus ei pystyisi siihen. Joskus rakkautta oli myös päästää irti. Ehkä hänen pitäisi tehdä juuri niin.

Varmasti hän löytäisi vielä pojan, joka välittäisi hänestä todella. Oli aika unohtaa Sirius. Tästä merkiksi Brianna kaivoi tyynynsä alta kuvan Siriuksesta ja repäisi sen kahtia.

***

Seuraavana päivänä elämä jatkui suhteellisen normaalisti. Reagan tajusi, mitä oli tapahtunut lemmenjuoman vaikutuksen loputtua. Tyttö heti yhdisti Brianna tapahtuneeseen ja päätti suunnitella kostoa.

Reagan ja Sirius sopivat myös välinsä ja molemmat olivat myös loukkaantuneita Regulukselle. Ja pitivät hänelle mykkäkoulua, vaikka ei Regulus tullutkaan puhumaan heille.

Kelmit ja kelmittäretWhere stories live. Discover now