VAROITUS! Tämä luku sisältää liikaa virnistelyä! Teitä on varoitettu. (:
***
"Mennäänkö?" Winnie kysyi jo valmiina.
"Venaa laitan vielä tämän korun. Sitä paitsi synttärisankareiden kuuluu olla tyylikkäästi myöhässä," Reagan vitsaili.
"Mistä sä olet semmoistakin kuullut?" Winnie naurahti. "No mutta mä menen jo sitten edeltä. Katso en ole synttärisankari joten en voi myöhästyä," Winnie katosi virnistyksen kera huoneen ovelta.
Kun Reagan oli laittanut vielä korunsa, hän vilkaisi viimeisen kerran peilistä. Asu oli täydellinen! Hänen punaruskeat hiukset olivat auki luonnonkiharoiden kera, hänellä oli vaaleanpunaiset korkokengät ja mekko, jossa oli pitkähihaiset hihat ja söpö, pieni rusetti. Asun vielä kruunasi söpö sydänkaulakoru.
Oli tosiaan kulunut viikko ja nyt oli Reaganin 17-vuotis synttäribileet. Se oli ollut yllätys, yllätys Siriukset idea alunperin. Viikon aikana oli ollut kivasti huispausharjoituksia tulevaa kilpailua varten, monia mielenkiintoisia partiointi tuokiota ja uskokaa tai älkää Regulus oli ystävystynyt Ryderin ja Criston, Ryderin ystävän kanssa. Nykyään nämä kolme hengailivat paljon yhdessä.
"HYVÄÄ 17-VUOTIS SYNTTÄRIÄ!" Kaikki toivottivat yhteen ääneen ja heittivät serpentiiniä ympäri huonetta Reaganin saapuessa sinne. Juhlat pidettiin Rohkelikkojen oleskeluhuoneessa ja luonnollisesti muita kuin rohkelikkoja ei oltu kutsuttu. Itseasiassa kaikkia rohkelikkojakaan ei oltu kutsuttu. Vasta vitosluokasta lähtien.
"Kiitos, kiitos," Reagan kiitteli voimatta hymyillä.
"Näytät ihan prinsessalta," Sirius virnisti pilke silmän kulmassa. Reagan vaan naurahti punastuneena.
Bileet alkoivat lahjojen antamisella ja perus juttelulla. Reagan sai paljon koruja, meikkejä ja herkkuja. Sirius antoi Reaganille ruskean, jätti pörrönallen ja suklaata. Astoria purskahti tästä nauruun ja sanoi, että se oli jo vähän liian romanttista Sirius Blackille.
Aika pian Sirius ehdottikin totuutta ja tehtävää tyhjällä tuliviski pullollaan, jonka kaikesta päätellen oli itse vetänyt. Kaikki rohkelikot eivät jaksaneet tai halunneet osallistua vaan jäivät juttelemaan ja seuraamaan vierestä.
"Olisko niin, että synttärisankari aloittaa?" Sirius ehdotti.
"En mä ehkä... aloita sä," Reagan ehdotti.
"No miten vaan," Sirius kohautti hartaitaan ja laittoi pullon pyörimään. Pullo osui ensimmäisenä Reaganiin. "Totuus vai tehtävä?"
"Hmm... otetaan vaikka tehtävä."
"Noo... anna mun kirjoittaa sun käteen jotain... tällä," Sirius virnisti taikoen jostain permanentti tussin.
"Juu... siitä vaan." Sirius siirtyi Reaganin viereen tussinsa kanssa.
"Pidä sitten silmät kiinni," Sirius käski. Reagan sulki silmänsä. Avattuaan ne taas hän näki kädessään kirjoituksen isoilla kirjaimilla: "Sirius on kuumin poju täällä." Reagan väkisinkin vähän punastui.
"Aika itserakasta anturajalka," James huomautti virnistellen.
"No se oli vaan totuus."
"Joopa joo... Reagan sun vuoro," Astoria ilmoitti. Seuraavaksi pullo osui Jamesiin, joka valitsi myös tehtävän.
Reagan katsoi poikaa ylhäältä alas ja alhaalta ylös. "Riisu paita," Hän päätti sitten.
"MITÄ?" Sirius parahti.
"No se oli eka joka tuli mieleen," Reagan puolustautui.
"Ilomielinhän mä näitä mun lihaksia esittelen," James sanoi riisuen paitansa. Astoria käänsi katseensa pois tuntiessaan poskensa punottavan pahemman kerran.
YOU ARE READING
Kelmit ja kelmittäret
FantasyMitä jos Sirius Blackillä olisikin sisko? Millainen hän olisi? Tämä kirja on tosiaan mun versio kelmien viimeisestä lukuvuodesta Tylypahkassa. Vähän kaanononia, paljon mielikuvitusta. Luvassa on draamaa, romantiikkaa, taikaa ja paljon muuta. Btw kir...