Maanantaina oli ensimmäinen tunti loitsuja. Se oli itseasiassa Reaganin ja Winnien ensimmäinen oppitunti Tylypahkassa.
"Kuka on söpöin poika täällä?" Winnie kysyi heidän kävellessään luokkaan.
"Hei!" Reagan naurahti nolostuneena.
"Haluat kuitenkin kertoa," Winnie kiusoitteli. "Mun mielestä toi... on söpöin," Winnie osoitti katsellaan jotain tummatukkaista rohkelikko poikaa.
"Arvasin! Niin mä sanoin, että vilkuilet sitä koko ajan," Reagan muistutti ylpeänä.
"Pyh! Ehkä joskus, mutta en todellakaan koko ajan," He istuutuivat kelmien eteen pulpeteilleen. "Noh... entä sun mielestä? Kuka on söpöin?" Sirius heristeli korviaan entistäkin enemmän.
"Okei Remus on ihan... söpö," Reagan vastasi hitusen punastuneena.
"Vai että Remus," Sirius murisi hiljaa.
"Eihän kukaan voi vastustaa Remus pojan charmia," James painotti etenkin "charmia" sanaa. Remus vain hymyili ja vinkkasi silmää Siriukselle.
***
Tunti vihdoin alkoi, kun Filius Flitwick saapui luokkaan. Hän oli loitsujen opettaja.
"Aloitetaan tämä tunti paritehtävällä. Tehtävänä on tehdä pareittain esitelmä laittomista loitsuista ja kirouksista." Filius kertoi."Saako valita parin?" Sirius innoissaan kysyi.
"Olen jo valinnut ne etukäteen," Filius tiedotti saaden Siriukselle pettyneen ilmeen kasvoille. Filius alkoi luottelemaan pareja. "Sitten... Astoria ja James, Brianna ja Remus... ja Winnie ja Peter." Sirius ehti jo toivoa pääsevänsä Reaganin pariksi. Hänen suunsa loksahti auki, kun hän kuuli viimeiset pari valinnat: "Reagan ja Regulus... niin ja vielä Bellatrix ja Sirius."
"EI VOI OLLA!" Sirius järkyttyi.
"Hillitse vähän Black," Filius käski.
***
Reagan ja Regulus istuivat nyt vierekkäin ja yrittivät suunnitella esitelmäänsä.
"Jos tehdään ensin ajatus kartta ja sitten vasta kirjotetaan," Reagan ehdotti järkevänä. Regulus nyökkäsi. "Aloitetaan vaikka siitä, mitä kaikkia laittomia kirouksia on olemassa."
"Ainakin anteeksi antamattomat kiroukset," Regulus sanoi.
"Nii. Ja sitten on se kirous, josta menettää muistin... Mikä sen nimi nyt olikaan?"
"Ai muistaos?" Regulus ehdotti.
"Ei se. Se oli just päinvastainen loitsu."
"Aa nii olikin... Olikohan se sitten... hmm," Regulus yritti muistaa.
"UNHOITUTA!" Reagan muisti.
"Ainiin joo. Sitten oli myös se pirunpalo," Regulus muistutti.
Reagan oli jo valmiina kirjoittamaan sen ajatuskarttaan, kunnes muistikin: "Eikö se ollut vaan pimeä kirous?"
***
Astorialla ja Jamesilla ei sujunut lainkaan tehtävä yhtä mutkattomasti. He olivat saaneet raapustettua vasta otsikon esitelmään.
"No jos vaikka aloitetaan anteeksi antamattomista kirouksista?" Astoria ehdotti.
"Sullahan varmaan on niistä henkilökohtaisia kokemuksia," James mutisi.
"Mitä sä nyt yrität vihjailla?"
"Sitä että varmasti neiti Black on syyllistynyt niiden kirousten käyttöön," James sanoi nyt kuuluvammalla äänellä.
YOU ARE READING
Kelmit ja kelmittäret
FantasyMitä jos Sirius Blackillä olisikin sisko? Millainen hän olisi? Tämä kirja on tosiaan mun versio kelmien viimeisestä lukuvuodesta Tylypahkassa. Vähän kaanononia, paljon mielikuvitusta. Luvassa on draamaa, romantiikkaa, taikaa ja paljon muuta. Btw kir...