انصدمت ملك لما اسيا قالت لها :فاكره يا ملك لما انتي قولت ليا انك في المهمه بتاعتك عايزين توصلوا لشخص بيبيع الاعضاء موجود في مصر وبيسلم الاعضاء لزعيم المافيا الكبير جاك ومش قادرين توصلوا له.
ملك بجديه :ايوه بس ايه اللي ذكرك بالموضوع.
اسيا :لان بكل بساطه اللي بيتاجر في الاعضاء وبيعمل عمليات مشبوهه واللي مش قادرين توصلي له هو سيف، سيف طلع مجرم، عمل خطه زباله وقدر ان هو يفرقنا انا واسر وطلع مجرم وتاجر اعضاء.
وضميره مبقاش موجود ، وكدا انا سهلت عليك المهم اني سجلت له تسجيل هو و الطبيبان الاجنبيان كانوا بيتحدثوا معه عن صفقه قربت تتم وهو كان بيتفق معهم على السعر والسعر كان كبير وكل ده موجود عندك في التسجيل، اسمعيه بس لازم تقبضوا على المجرم ده قبل ما يهرب، وهو ما يعرفش اللي انا سمعته كل ده علشان ما يبقاش في مجال انه هو يهرب.
وقلت اعرفك وبكده المهمه اتسهلت عليكم ومش باقي لكم، غير انك تمسكوا جاك وبالتوفيق يا حبيبتي.
وقفت ملك وحضنتها بشده.
وقالت: بجد انت اروع صديقه شوفتها في حياتي انت اختي، مش مجرد صديقتي انت ما تعرفيش انت لو ما كنتيش سجلتي التسجيل ده ما كناش هنقدر نثبت اي حاجه.
ثم قبلتها من خدها فبدلتها اسيا الحضن.
وقالت: دا وجبي كاختك ودلوقتي، انا لازم امشي عشان اقدم دليل براءتي للصحافه والناس كلها تعرف ان اسر ظلمني، وكلهم ظلموني وانت لازم تقدمي لاسر دليل براءتي بس تقبضوا الاول على سيف وبعد كده تدي لي اسر الدليل ، وبجد هاكون ممنونه لك.
ملك: انت هبله هو ايه اللي ممنونه لي زي بنتي احنا اخوات يا حبيبتي.
وقفت اسيا ثم نزلت وركبت سيارتها واتجهت الى دار الصحافه، ثم دخلت بكل ثقه كان الجميع يتهامسون عنها ولكنها لم تهتم لاي كلمه وكانت تسمعهم يتحدثون عنها في السوء، ولكنها كانت تبتسم وتنظر لهم بكل كبرياء ،فتعجبوا الجميع ثم دخلت الى صحفيه ،وجلست على الكرسي.
وقالت: زي ما انت نشرتوا وسوقتوا سمعت الدكتور اسيا ،ده دليل براءتي ولازم تثبتي براءتي ده حديث بيني وبين رنا وحديث بيني وبين المجرم سيف، اكثر اثنين خدعوني واسمعيه ولازم تتكلموا وتظهروا براءتي.
وانا منتظره اني اروح وافتح الشاشه والاقي انكم اتكلمتوا عن دليل براءتي ،وان انا فعلا بريئه وكل اللي الي الاتهمات والشكوك بي اني خاينه لازم الكل يعرف ان انا عمري في حياتي ما خنت احد ،وان انا دائما مخلصه دايما.
وان كل ده كان فبركه وملعوب من رنا وسيف صديقه عمري وصديق عمر اسر.
الصحفيه بأسف : بنعتذر جدا يا دكتوره بس ده كان طالب من دكتور اسر وده طبعا شغلنا، فكان لازم اللي احنا نعمل كده وبعتذر جدا لحضرتك ان احنا ظلمناكي واسألنا الظن بكي.
أنت تقرأ
كبرياء آسيا وغرور أسر
ChickLitمقدمه ❤️ روايه كبرياء آسيا وغرور أسر احيانا نكون غافلين عما يدور حولنا لأننا نحتاج لي احد ينبهنا ويوقظنا من غفلتنا ليعلمنا الكثير ويعلمنا التواضع وان لاداعي للغرور . ولهذا الشخص الذي يمتلك قلبنا ليعلمنا معني الحب الحقيقي الذي سيغير حياتنا الذي...