21 نجاح الخطه واصابه

973 34 2
                                    

وفجأه قال قصي: الشحنه كلها ملابس.

سلين واياد والضابط والعساكر بصدمه: نعم.

قهقه الزعيم ونظر الي  الزعيم الاخر بخبث

وقال الزعيم :ظلمتنا يا باشا.
نظرت لهم سلين بغضب، ثم تركت سلين الزعيم وذهبت الى الشحنه.

وقالت بغضب :لا لا اكيد في حاجه غلط واخذت تفتش ولكن لم تجد شيء، ثم وقعت على الارض وجلست على ركبتها.

وقالت بصوت عالي: لا يعني ايه كل حاجه فشلت ازاي انا سمعاهم بودني اكيد في حاجه غلط.

الزعيم ببتسامه جانبيه: ايه اللي غلط يا حضره الضابط احنا شغلنا كله كويس، ما لناش في الحرام واديكم  فتشتوا وما لقيتوش حاجه.

نظرت له سلين بغضب.

مد قصي يده لها ثم قال: قومي احنا لسه قدامنا مشوار طويل، مسكت سيلين يده ووقفت ثم مشيت وهي تنظر للزعيم بغضب، والزعيم ينظر لها بخبث.

وفجأه استدارت سيلين للشحنه وبعدت عن قصي ونزلت الملابس على الارض ،وفتحت اكياس الملابس وجدت في كل كيس مخدرات في وسط الملابس، ثم ضحكت بشده.

وقالت للزعيم: لما تيجي تستنصح على الضابط في المخابرات ابقى فكر كويس وإلعبها صح.

نظر لها الزعيم بغضب، ثم اكملت التفتيش في الملابس واخرجت من كل كيس ملابس مخدرات موضوعه فيه كل كيس.

ونظرت سيلين للضباط ليساعدوها، اقترب قصي واصبحوا يفتشوا الاكياس ويخرجوا المخدرات.

الزعيم بتوتر وهو بيعرق ويمسح عرقه بيديه ويقول: ايه ده ايه ده ازاي ده انا ما ليش ذنب ده هو اللي عايز يلبسني نصيبه.

الزعيم الاخر بغضب: نصيبه ايه احنا متفقين على كده سوا يا روح امك.

وجه الزعيم سلاحه على سلين  لان سلين تركته و ذهبت  لتفتيش الشحنه ،ولم يتبقى احد لمسكه.

وقال الزعيم وهو موجه السلاح نحو سيلين: الشحنه دي هتدخل يعني هتدخل.

قصي :نزل السلاح احسن لك.

الزعيم نظرا للحرس وضربوا الحرس العساكر والضباط ،وحدثت اشتباكات وضرب نار بين الحرس والعساكر والضباط وقع الكثير من العساكر ميت و كثير من الحرس ميت ،قتل فيها الكثير.

استغلت سلين الفرصه و قفزت لأعلى وضربت برجليها سلاح الزعيم فوقع السلاح ومسكت   السلاح ووجهته على رأسه.

وقالت بنبره حاده وجديه: اي احد هيقرب قوله على الزعيم بتاعكم يا رحمان يا رحيم!

استغل الزعيم الاخر  الفرصه وان سيلين تنظر الشحنه و غير منتبهه له فوضع يده بجيبه ،اخرج السلاح ،ثم صوب السلاح على قصي الذي مازال يفتش بالملابس ، ثم وجد خشب السياره موضوع
فوقه جلده ،اخرج شفره من جيبه ثم بدأ في تقطيع الجلد وجد اكياس بودره كثيره تحت الجلد.
(للتوضيح السياره نقل😂)

كبرياء آسيا وغرور أسر حيث تعيش القصص. اكتشف الآن