اسيا بصدمه قالت بهدوء: دكتور رحيم انا مش بعتبرك اكتر من زميل ليا في المستشفى لاني عمر ما هعتبرتك اكتر من زميل وثم ان حضرتك ما حبتنيش حضرتك حبيت الصفات اللي موجوده فيه لقيت الكل بيحبني فحبتني وبعدين اللي بيحب حد مش بيحبه خلال اسبوع انت ما حبتنيش انما لما لقيت الجميع بيمدح فيا والكل بيشكر فيا وفي اخلاقي وعجبت بس صفاتي، واسفه جدا لحضرتك بس انا عمري ما هاقدر اعتبرك اكثر من صديق.
رحيم بحزن: ممكن تديني فرصه اثبتلك حوبي ليكي لاني فعلا بحبك وعايز اتجوزك، و انتي الوحيده الي قلب دق ليها انا بقالي ٣ سنين في فرنسا شغال بعد ما سبت مصر لان جالي فرصه عمل هنا افضل وطول السنين دي وانا محبتش بس لما شفتك حسيت بشعور حلو تجاهك بقيت كل ما اشوفك بفرح، ليه مش عايزه تديني فرصه تانيه؟!
اسيا بأسف: انا واثقه انك مش بتحبيني ومتربطش نفسك بيا ،شف حد غيري حد انت تحبه وهيا تحبك لكن انا صدقيني عمري ما هاقدر احب لو فكرت في الموضوع هتلاقي انك بس منجذب ليا بسبب صفاتي مش اكثر لكن مش معجب بيا انا شخصيا ،واتمنى تكون فهمتني في بنات كثير بتتمناك انت شخص محترم وكويس بس صدقني انا ما انفعكش.
نزل رحيم رأسه بأسف وخرج وهو حزين، بس قرر انه هيبسها براحتها وهيتعامل معها كازميل ويمكن تحبه.
اتفاجئ مراد لما لقى ملك بتحرك صوابعها.
وقال بصوت عالي :دكتور يا اسر اسر.
ودخل اسر ووراه الممرضات بسرعه.
وقال اسر: في ايه.
ومراد بلفه وهو بيمسك ايد اسر: ملك ي اسر حركت صوابعها.
وقرب اسر من ملك وبدا ان هو يكشف عليها ويقيس نبضها وابتسم.
وقال :الحمد لله ملك صحتها بدات تتحسن وبدات تتخطى مرحله الخطر ومنتظرين اما يعدوا ال 48 ساعه وهاقدر احدد حالتها بالضبط.
رفع مراد ايده ودمعت عينيه وقال :الحمد لله يا رب.
ومر اليوم واتصلت والده اسيا بملك.
فرد مراد وقال : الو يا طنط.
اسماء: الو ملك موجوده انت مراد صح.مراد: اه بس ملك في المستشفى.
اسماء بشهقه: يا نهار ابيض خير يا ابني في ايه ومستشفي ايه طب ملك عامله ايه؟!!!!!مراد :مستشفى السيوفي.
سمعت اسيا اسم المستشفى لكنها قررت ان هي تروح لانها بتعتبر ملك زي بنتها واخذت معها رقيه ومعتز وراحوا المستشفى وشافوا في وشهم اسر لكنهم كلهم بصوا له بقرف وضيروا وشهم !
وقبل ما يدخلوا
قال اسر :مش هينفع تدخلوا غير بعد ما يعدي ال 48 ساعه لانها في العنايه المركزه.
قاعدوا على الكراسي وما ردوش عليه ولا ادوا له اي اهتمام ،بس اسر حزن ودخل مكتبه.
وبعد مرور 48 ساعه جاءت والده اسيا واخواتها علشان ينزلوا ملك اللي اتنقلت لغرفه عاديه وكان مراد جنبها لحظه بلحظه وما بيسيبهاش ومامت اسيا كانت بتطمئن عليها على طول ودخلوا زاروها وملك كانت لسه نائمه قاعده جنبها وبدات ملك ان هي تفتح عينيها وابتسم مراد وطلع بسرعه جاب اسر وبدا اسر اللي يكشف عليها.
أنت تقرأ
كبرياء آسيا وغرور أسر
ChickLitمقدمه ❤️ روايه كبرياء آسيا وغرور أسر احيانا نكون غافلين عما يدور حولنا لأننا نحتاج لي احد ينبهنا ويوقظنا من غفلتنا ليعلمنا الكثير ويعلمنا التواضع وان لاداعي للغرور . ولهذا الشخص الذي يمتلك قلبنا ليعلمنا معني الحب الحقيقي الذي سيغير حياتنا الذي...