اسيا : الو يا ماما.
الام بدموع وانهيار: اا اسيا احمد مات تعالي بسرعه.وقف من اسيا الفون وقعدت على الكرسي و نزلت الدموع من عيناها واقترب منها مصطفى بخوف وقال لها اسيا مالك بس اسيا مش بترد فهزها بيديه وقال لها قاسيه رد علي مالك اسيب دموع وصدمه بابا بابا مات وعيطت بشده مصطفى وقال لها بحزن البقاء لله تعالى يلا عشان اروحك البيت ونعمل له مراسم الدفن.
وركبه قاسيه مع مصطفى السياره ورجعوا البلد بعد مقسي وصفات للطريق ودخلت اسيا بيتها وهي سامعه صوت بكاء اهلها وكل الجيران في شقتهم والكل بيعيط دخلت وهي بتحاول تتماسك ودموعها على خدها ومصطفى داخل وراها.
قربت اسيا من والدها وحضنته وبكت في حضنه وودعته، وساعدتهم مصطفى في مراسم الدفن،وعزاهم.
وبعد مرور ثلاث ايام.
كان مصطفى رايح يطمن عليهم دخل وقعد وقال.
مصطفى: مدام اسماء اي سبب موته هو كان مريض ولا حاجه؟
اسماء ووشها احمر من كثر الحزن وعينيها حمراء من كثر البكاء.
قالت بحزن :هو ما كانش مريض بس كان مدمن المخدرات مات بسبب انه اخذ جرعه كبيره جدا من المخدرات ربنا يرحمه.
مصطفى: الله يرحمه.
اسيا حاكتلي كل حاجه، وانا مستعد اني تساعدكم في اي حاجه تحتاجوها اي مصاريفها او اي تكلفه انا هاتكلم بها.
اسماء بنفي: لا لا ما فيش داعي وشكرا لحضرتك.
مصطفى: لا انا كده هازعل انا اعتبرتكم من النهارده عيلتي وارجوكي ما تكسفنيش وخلي اسيا توصل لحلمها.
اتضطرت اسماء انها توافق لانها فعلا مهما اشتغلت هي واسيا ومعتز مش هتقدر تغطي مصاريف ولادها
لانهم كبروا ومحتاجين مصاريف كتير وغير كدا انها تعبت جدا ونظرنا ضعف من الخياطه.مصطفى: انتوا هتنقلوا في شقه ثانيه في عماره بعيد عن الحاره دي هشتري شقه لكم وعيشوا فيها.
مصطفى سافر فرنسا وكان بينزل كل شهر اجازه يطمئن عليهم،ويدي اسيا الفلوس واسيا كانت بتشتغل برده وسددت اسيا 50,000 جنيه من اللي مصطفى اديها لها على اللوحه.
الفلوس دي اللي ستدتها كان والدها ما استلفها من الناس علشان كان بيستلف من سنين كتير لغيت ما اتراكم عليه المبلغ الكبير دا.
وملك جاءت عاشت معهم لان والدها وعائلتها كلها توفت في حادثه والسبب هنعرفهم في الاحداث الجايه،وبقيت اسيا بتصرف على البيت ومصطفى بيبعث لهم فلوس وكانت اسيا بترفض كثير الفلوس ،لانك كان بيصر عليها مصطفى وبيزعل لما بتاخذش الفلوس واصبحت اسيا بتعتبره والدها ورقيه ومعتز.
وبعد مرور سنه من الوضع ده كان النهاره نتيجه اسيا ببتبان وحصلت على مجموع 98.8% في ثالثه ثانوي ودخلت كليه الطب وبقيت دكتوره اطفال.
أنت تقرأ
كبرياء آسيا وغرور أسر
Chick-Litمقدمه ❤️ روايه كبرياء آسيا وغرور أسر احيانا نكون غافلين عما يدور حولنا لأننا نحتاج لي احد ينبهنا ويوقظنا من غفلتنا ليعلمنا الكثير ويعلمنا التواضع وان لاداعي للغرور . ولهذا الشخص الذي يمتلك قلبنا ليعلمنا معني الحب الحقيقي الذي سيغير حياتنا الذي...