45 حب وخوف

1K 35 7
                                    

وقال بضعف : بحبك سامحيني يا اسيا.

اسيا بخوف وفزع ودموع: اسررررر لااااااااا.

وقامت بسرعه من على الأرض والدموع نزلت زي الشلال من عيناها و وجريت وقعدت على الارض ورفعت راسه على رجليها وحضنته  وهدومها كلها عباره عن د*م وبتصرخ.

وبتقول :اسررررر لااااااا فتح عيونك يا حبيبي متغمضش عينك ا انا مش هسمحلك تم*وت أو تبعد عني ، ساعدوني اطلبوا الإ*سعاف بسرعه أسر بيمو*ت.

وفضلت حضناه وبتمسح الد*م من على دماغه الي بتنز*ف، وبتعيط لغيت ما وصلت الإ*سعاف ونقلوا وهي فضلت جمبه، ووصلوا المستشفي وآسيا ماسكه في أيد*ه  وبتع*يط ،والممرضين بينقلوا على غرفه العمليا*ت ولسه هيدخل اسيا بتسيب أيده لكنه رافض يسيب ايديها ومتمسك بيها وهي بتعيط لغيت ما الممرضه فكت أيديهم عن بعض ودخل أسر العمليا*ت.

واتقفل باب العمليا*ت وقعدت اسيا ورا الباب بضعف والدمو*ع نزلت من عينها، وبدأ الدكاتره يطهروا الجروح ويفحصوه ويحطواوليه جهاز التنفس، ونقلوا د*م ليه لانه فقد د*م كتير

واسيا بتبص علي ايديها وهدومها الي غر*قانه بالد*م.

وبتقول : ااسررر ضحى بنفسه علشاني وفضلت تعيط ، وقامت ومسكت تلفونها دموعها على خدها .

وقالت : العياط مش هيفدني بحاجه ،لازم ادعي له علشان حياته في خطر وهو بين الحياه والموت واتصلت اسيا بي محمود السيوفي وعرفته بي الي حصل لي أسر وجا هو ومني بسرعه على المستشفي .

واستأذنت اسيا انها هتروح تدعي لي أسر وراحت المسجد واتوضت وبدأت تصلي وتدعي لي أسر وهي منهاره من العياط وبتدعي من قلبها أن ربنا يحفظه ويقومه بالسلامه، وبعد ما خلصت مسحت دموعها وكان باين جدا على وشها وعيونها الحمراء أنها كانت بتعيط وراحت المستشفي وانصدمت لما لاقت الدكتور.

بيقول بحزن واسف لي محمود: للاسف المريض قلبه وقف.

مني بصدمه وشهقه: ابنييي.

ووقعت على الأرض فاقده وعيها، وشالها محمود وهو بيعيط ونقلها على غرفه في المستشفى وركبو لها المحاليل.

  اسيا قربت  من الدكتور بسرعه :لا لا لا مش معقول يعني ايه انت اكيد بتضحك علينا وبتخوفنا اقول ان دا مش حقيقه لا لا أسر مستحيل يسيبني هو وعدني بكدا انت واقف ليه اعمل اي حاجه اعمله صدمات بسرعه ابعد كدا يا يوسف.

ودخلت اسيا العمليات ويوسف كان بيحاول يمنعها بس هي دخلت وبدأت  تنعش قلبه وتعمل صدمات بس أسر مش بيستجيب لكل دا، قرب يوسف ومسك ايد اسيا.

وهو بيقول بدموع: خلاص يا اسيا ادعيلوا بالرحمه أسر مات البقاء لله.

اسيا بهستريا وصراخ: متقولش كدا أسر مستحيل يسبني اعمل اي حاجه يا يوسف أسر بيروح مني ، أسر مش ممكن يموت طول ما قلبي بينبض هو كمان هيفضل قلبه يبنبض، اعمل اي حاجه.

كبرياء آسيا وغرور أسر حيث تعيش القصص. اكتشف الآن