وبعد مرور 3 شهور صحى أسر مفزوع لما ملقاش اسيا جنبه وسمع صوتها في التواليت ودخل عليها وهو قلقان ولقاها بتستفرغ وتعبانه جدا وقرب منها بلهفه ورجع شعرها لورا وكان بينشف العرق من على جبينها وحط أيده على بطنها وقلقان جدا عليها وبعد لما اسيا خلصت كانت مش قادره تقف فغسل أسر لها وشها وشالها وحطها على السرير وقعد جمبها
وقال: اسيا ي حبيبتي انتي كويسه اي مالك.
اسيا بتعب: مش عارفه، بس دايخه شويه ،هارتاح شويه.
أسر: لازم نروح للدكتور، ولا اطلبه يجى.
بس اسيا سكتت ،واسر طلع تليفونه و لسه بيتصل بالدكتور مسكت اسيا ايدو.
وقالت: ما فيش داعي يا اسر انا كويسه.
اسر: انا مش شايفك كويسه انت تعبانه خالص ولازم نعرف ايه السبب.
اسيا: يا اسر ما فيش داعي والله انا كويسه.
اسر : خلاص انا هاقعد مش هاروح النهارده المستشفى وهاقعد معاكي.
اسيا: لا ما فيش داعي انا هارتاح النهارده بس انت روح انت عندك عمليات النهارده وفي مرضى مستنينك.
اسر: لا مش هاسيبك انت شكلك تعبانه خالص.
اسيا :ما تقلقش عليا يا اسر انا كويسه وبعد ايه الحاح كبير من اسيا اخيرا اسر وافق ان يروح المستشفى.
وجاب لي اسر لبس لي اسيا وساعدها انها تلبس وبدل لبسها، وباس خذها برقه وباس ايديها ولبس وركب عربيته وطلع على المستشفى.
اما عند اسيا فكانت بتقول في نفسها انا شاكه في حاجه ولازم اتاكد وبسرعه كانت لبست ونزلت راحت المستشفى وكشفت وخلصت الدكتوره فحص.
وقالت : مبروك يا اسيا انت حامل بالشهر التاني الف مليون مبروك.
وكتبت لها الدكتوره على وفيتامينات وادويه.
اسيا بفرحه : بجد الله يبارك فيكي.
وطلعت على بيت اسماء وعرفتها وفرحت مامتها ونصحتها وباركتلها.
وفجأه قامت اسيا ودخلت التواليت وبدأت تستفرغ ووقفت مامتها جنبها ومسحت ليها وشها.
وبعد ساعات استأذنت اسيا وراحت الفيلا وطلعت على اوضه النوم والي كانت مزينه بطريقه تحفه والورد والشموع مالين الاوضه،وطبعا كل دا طلبته من الخدم والحراس وبدون ميعرفوا أسر.
ودخلت اخدت شاور ولبست فستان قصير فضي ومفتوح من عند الظهر وحطت ميكب سيمبل وفردت شعرها وكانت مجهزه كيك كبير وقعدت تنتظره وطفيت الاضويه وبعد دقائق سمعت صوت اسر وهو بيركن العربيه وفرحت ووقفت عند الشرفه تبص عليه واعطت ظهرها للباب وفجأه فتح أسر الباب ودخل بيدور عليها ولقى الاوضه متزينه بالشموع وجو رومانسي وكيك.
أنت تقرأ
كبرياء آسيا وغرور أسر
Chick-Litمقدمه ❤️ روايه كبرياء آسيا وغرور أسر احيانا نكون غافلين عما يدور حولنا لأننا نحتاج لي احد ينبهنا ويوقظنا من غفلتنا ليعلمنا الكثير ويعلمنا التواضع وان لاداعي للغرور . ولهذا الشخص الذي يمتلك قلبنا ليعلمنا معني الحب الحقيقي الذي سيغير حياتنا الذي...