" GOOD MORNING my love" Ucap Tahir sambil datang memeluk belakang isterinya Katrina yang sedang menyiapkan sarapan pagi.
" Eh awak nii terkejut saya.. Abang nii dah kenapa nii kena sampuk kee??" Terkejut Katrina apabila Tahir datang memeluknya secara tiba-tiba. Buang tabiat ke apa Tahir ni?
" Nak manja dengan Isteri sendiri takboleh ke hm?" Amboi Tahir dah tua tuu sedar diri ehh.
" Ish anak dah besar baru nak menggatal.. dulu taknak lakk.." Perli Katrina
" Love, semalam anak kesayangan awak tuu tanya saya.. bole takkk diaa nak beli rumah sendiri hidup sendiri.. saya takbagi lagi jawapan dekat dia.." Beritahu Tahir tentang perkara semalam yang ditanya anak lelakinya.
" Saya ikut aje keputusan abang.. lagipun dia dah besar kan.. kesian pulak saya tengok setiap kali dia nak lepak dengan kawan-kawan dia abang waktu malam takbagi.. budak tu dah besar dah abang.." Kata Katrina bahawa dia tidak kisah dengan keputusan Tahir.
Sejujurnya dirinya pun rasa yang Raz pasti memerlukan kehidupannya sendiri. Dia pun pernah lalui fasa sebegini pasti dia tahu bagaimana rasanya.
" Abang izinkan dia nak hidup berdikari tuu.. tapi dengan syarat.." Jeng jeng jeng ada syarat yang harus Raz ikuti sekiranya dia mahu kehidupan yang berdikari itu kononnya.
" Syarat apa tuu bang?" soal Katrina sambil menuangkan air teh panas untuk suaminya.
" Adalah tunggu dia turun nanti abang beritahu.." Tahir yang sedang menghirup air teh panas itu sedikit demi sedikit sambil menunggu kemunculan Raz untuk memberikan jawapan.
" Harap-haraplah plan aku kalini menjadi boleh ahh lepas nii aku nak lepak kee gii mana-mana sekalipun.." Sambil dia menuruni anak tangga sambil itu juga dia berdoa agar permintaannya ini dapat ditunaikan. Ingatlah Raz bahawa hidup ini tidak sempurna, bala akan menimpa anda. Saksikanlah.
"Morning mummy daddy!!" Raz yang telah turun ke ruang meja makan lalu menyapa Tahir dan Katrina.
" Good morning my son.. come breakfast.." Panggil Tahir untuk menyuruh anaknya sarapan pagi bersama.
" Tea or coffee?" Tanya Katrina terhadap anak lelakinya yang tunggal itu.
" Ermm i want teaa.." Jawab Raz.
" Mana Cik Nah mummy??" Tanya Raz tentang bibik mereka yang bernama Cik Nah itu.
" Ouhh diaa bagitau mummy dia kena balik kampung sebab anak dia accident haritu.. kesian diaa mummy bagilaa cuti sekali.." Terang mummy mengapa Cik Nah tiada sejak 2/3 hari ini.
" Ouhh i see.." Raz tertanya daddynya masih tidak boleh beri jawapan ker? Ke lupa eh takkan laa.. Tahir ni bukannya seorang yang mudah lupa. Walaupun di usia sebegini.
" You look like waiting for something Raz" Tahir sedar dengan pandangan mata anaknya itu. Dia yakin Raz pasti sangat teringin hendak tahu kenyataan apa yang bakal keluar dari mulut daddynya.
" Haha no laaa daddy.. Raz nak keluar jumpa Haizen and Asyraff.." Hari ini hujung minggu, memang sudah menjadi habit apabila tiba hujung minggu tiga sekawan ini akan berkumpul dan berbincang tentang masalah dunia.
" Alright.. Harraz daddy izinkan apa yang Raz nak buat.. nak beli rumah sendiri kee nak independent or what.. But with one conditions.."
Damn.
Haa sudah syarat apa pula?
" Okay.. Apa syaratnya daddy??" Hati Raz sudah berdebar-debar macam baru habis lari marathon sementara hendak menunggu syarat-syarat yang akan disenaraikan oleh Tuan Tahir.
YOU ARE READING
𝐓𝐇𝐄 𝐎𝐍𝐋𝐘 𝐎𝐍𝐄 ; 𝐓𝐄𝐍𝐆𝐊𝐔 𝐇𝐀𝐑𝐑𝐀𝐙 𝐌𝐔𝐊𝐇𝐑𝐈𝐙 | 𝐂
Lãng mạn𝗧𝗘𝗡𝗚𝗞𝗨 𝗛𝗔𝗥𝗥𝗔𝗭 𝗠𝗨𝗞𝗛𝗥𝗜𝗭 𝘅 𝗔𝗨𝗥𝗢𝗥𝗔 𝗤𝗔𝗬𝗟𝗔 TENGKU HARRAZ MUKHRIZ atau lebih dikenali sebagai RAZ merupakan seseorang yang mempunyai sisi gelap yang amat gerun.. Cukup hanya melihat matanya sudah mampu membuat semua orang ter...