"MANA dua ekor ni lambat betul.." Geram Ayra dengan mereka, semalam berdua laa suruh datang awal bagai. Ni sekarang i diorang berdua yang lambat.
Mereka kini berada di perpustakaan yang terletak di kolej merek untuk menyiapkan tugasan semester akhir tersebut. Oleh itu, Haziq dan Danial bercadang untuk berkumpul di sini sahaja.
" Ish kau nii sabar sikit boleh takk.. Japgi sampai ahh tuu Haziq dengan Danial.." Kata Qay untuk menyuruh Ayra bersabar sedikit. Pening kepalanya melihat si Ayra ke kanan ke kiri dari tadi.
" Dah dekat setengah jam kau tau takk.. aku bebai satgi kot.." Kata Ayra nada ingin merajuk. Keluar sudah pelat Kedah dia.
" Guys sorry lambat jalan jammed teruk tadi.." Haziq yang telah tiba terus meminta maaf kerana terlambat.
"Danial mana?" Soal Qay kerana dia lansung tidak melihat batang hidungnya.
" Dia pergi toilet jap... Japgi dia datang ahh tuu... Kau.. Marah ke Qay??" Beritahu haziq.
" Aku tak marah.. tuu haaa makcik tuu marah gile.." Qay menunjuk ke arah Ayra yang sedang membuat muka sekupangnya.
" Alalaa Ayra sayang.. Sorry tau lambat bukannya kitorang sengajaa.. sorry k.." Haziq sedang berusaha memujuk Ayra.
"Eee geli aku dengar"
" Sorry ahh lambat.." Danial yang tiba turut meminta maaf dari Ayra. Terus terbeliak matanya.
" OMG! for the first time aku dengar kau cakap sorry tho.. aku ingat hati kau keras dah.. nasib masih ada lembutnya.." Ayra terkejut apabile mendengar Danial meminta maaf itu.
Too stunned to speak!
" Okayy okayy dahh.. So now kita nak siapkan projek kitaa.. next week nak kena send and present dah.. kalau boleh hari ini kita siapkan tiga benda nii.. yang lainn tuu takpe aku boleh settlekan sebab ringan-ringan jerr.. semua setuju?" Kata Qay dengan penuh semangat untuk menyiapkan tugasan mereka.
"Setuju!!" Kata sepakat mereka Bertiga.
" Ziq if aku letak gambar nii okay tak?? Dia nampak macam klasik sikit kena dengan theme kita.. kau rasa macam mana??" Qay yang sedang meminta pandangan daripada Haziq.
" Errrm okay jugaa.. i like it.." Kata Haziq sambil menginyitkan matanya kepada Qay.
" Haha erkk kau nii.." Qay agak terkejut dengan respon yang diberi oleh Haziq.
*Ringtone iphone 8+ milik Qay berbunyi*
"Qayy!! phone kau bunyi tuuu.." Ayra memanggil Qay.
" Haaa japp.." Qay datang melihat telefonnya. Setelah melihat siapa yang sedang menelefonnya terus dia menutup panggilan tersebut.
" Eh asal tak angkat??" Tanya Ayra.
" Ahh erm scammer kot tu takberani aku.." Bohong Qay.
Dia tahu dah lelaki ini telefon dia mesti nak kan jawapan. Masalahnya aku tidak bersedia lagi! Umur aku baru 22 tahun tau aku masih nak enjoy dengan kehidupan bukan kahwin. Dia apa tahu? Dia tidak mengapa lah lahir-lahir semua dah ada depan mata.
" Uishh serious ahh.. kau yang takdak duit pun orang nak kacau ekk haha.." Kata Ayra sambil membuat lawak jenakanya.
" Amboi kau nak kena smash kee??" Ayra yang seperti meminta tumbukkan percuma dari Qay.
" Haha tak takk aku sambung buat kerja dengan Danial jap.. Byee" Ayra pergi dulu dari situ sebelum mukanya lembam dengan Qay.
Telefon milik Qay dari tadi tidak berhenti berbunyi. Mentang-mentang kredit dia unlimited. Naik rimas Qay dibuatnya.
YOU ARE READING
𝐓𝐇𝐄 𝐎𝐍𝐋𝐘 𝐎𝐍𝐄 ; 𝐓𝐄𝐍𝐆𝐊𝐔 𝐇𝐀𝐑𝐑𝐀𝐙 𝐌𝐔𝐊𝐇𝐑𝐈𝐙 | 𝐂
Romance𝗧𝗘𝗡𝗚𝗞𝗨 𝗛𝗔𝗥𝗥𝗔𝗭 𝗠𝗨𝗞𝗛𝗥𝗜𝗭 𝘅 𝗔𝗨𝗥𝗢𝗥𝗔 𝗤𝗔𝗬𝗟𝗔 TENGKU HARRAZ MUKHRIZ atau lebih dikenali sebagai RAZ merupakan seseorang yang mempunyai sisi gelap yang amat gerun.. Cukup hanya melihat matanya sudah mampu membuat semua orang ter...