« 11 » 𝚀𝙰𝚈𝚁𝙰𝚉 ❥︎

734 37 0
                                    

" ARRGH APA BENDAA SEMUAAA NIIII!?!!!?!!!!"

Jerit Qay seorang diri dalam bilik. Semua jiran buka tingkap masing-masing ingat ada gempa bumi tadi. Dasyat kau Qay.

" Wey Qay kau dah gila ke apa?? Kau tahu tak kau dah menganggu ketenteraman orang sekeliling.. Kau pahal nii haa??" Ayra yang dengar jeritan Qay tadi terus berlari ke biliknya. Takut kalau ada apa-apa yang jadi. Ingatkan dah kena sawan tadi.

" Ayra, Kau ingat takk lelaki yang hantar aku sampai sini tuu?"

" Ouhh that's jantan.. Why?" Balas Ayra lalu menanyakan kenapa dia bertanya tentang lelaki itu.

" Dia ajak aku kahwin.." Balas Raz lalu meyenbam kembali kepalanya di bantal.

"Ouh... HAAAA?!!" Ayra pun terkejut mendengar kata-kata yang keluar dari mulut Qay. Biar betul tidak sampai seminggu kenal sudah di ajak nikah? Tidak adakah orang nak ajak aku juga.

" Wait waitt aku tak faham.. Dia ajak kau kahwin?? Suddenly?? Howw thoo.. no i mean yaa laa you guys baru jumpaa kott?? Not makes sense laa.." Ayra yang tengah bingung dengan kejadian sekarang ini. Dah kenapa pula lelaki itu dengan tiba-tiba ajak sahabatnya kahwin. Dah kena sawan ke apa dia tu?

" Aku dah cakap tadi kat dia kau tahu takk.. Aku kata ingat kahwin-kahwin ni benda main-main kee.. Nak kena hidup selamanya bersama.. Kita dua pula tak kenal lagi antara satu sama lain.. Pastu diaa just balas..."

" bercinta dan berkenalan lepas kahwin tuu kan lebih indah.. am i right?" Balas Raz sambil minum jus orennya. Indah lah sangat entah betul ke tidak niat kau nak memperisterikan Qay.

"Taa..pii kenapa saya yaa encik??" Soal Qay lagi sekali. Banyak lagi kot perempuan dekat luar sana. Dengan dirinya yang berkerjaya, rupa pun elok. Hendak dibandingkan dengan aku ini memang bagai langit dengan bumi.

" Stop calling me encik encik tua sangat ke aku depan mata kau.. Call me Raz or future husband better.." Dengan senang hati dia menjawab.

Allahu nak muntah aku macam ini. Sesiapa tolong bawa aku balik aku dah tak tahan!

" Eeee mendee sia ?" Ujar Qay dengan perlahan yang sudah geli mendengar Raz suruh memanggilnya begitu. Sudah macam sugar daddy bagi ayat begitu.

" I'll give you two days for thinking about this starting from now.. Then give me your answer.. you just have two options, yes or yes.." Lah Raz baik jangan bagi pilihan. Dah dua-dua sama apa gunanya.

" Dua-dua tuu kann sama jaa apa yang optionnya??" Tanya Qay pelik. Bagi dua pilihan tapi dua-dua sama jaa. Memang tiada pilihan laa macam nii.

" So that's mean kau kena accept juga laa walau apa pun.. faham?" Balas Raz.

Naik gila bila difikirkan balik saat Raz bagi dia dua pilihan. Dan kedua-dua itu pilihan yang sama nak atau tidak Qay tetap kena terima lamaran Raz yang tidak berapa nak mlamar itu adi. Dia tahu ini hanya paksaan bukannya keikhlasan yang datang dari hatinya.

"Betul jugaa kata diaa bercinta lepas kahwin nii lagi sweet tauu you.." Ayra tersetuju dengan tindakan Raz yang gentleman itu. Haa sudah Ayra.

" Dah laa kau.. sama jaa kau dengan dia serabut aku macam nii.." Menyampah Qay dibuatnya, dia dah lah tengah serabut nak luah nak minta pendapat. Ayra pula dah macam sokong team sebelah habis member dia ini siapa nak sokong?

Benci!

" Bila dia nak jawapan dari kau?" Tanya Ayra. Kalini dia serious sikit. Dia tahu Qay dah cukup serabut, sebelum dia kena jadi gelandangan baik dia buat yang terbaik untuk tolong sahabatnya yang seorang ini.

" Lusa wee lusa.. Itu yang aku tengah serabut.. Lepas bagitau jawapan terus dia bawa pergi jumpa parents dia.. Kau rasa ??" ujar Qay sambil menyerabai rambutnya.

" Bapak ahhh.. congrats laaa Qay!! Kawan aku nak kahwin dahh.. huhuhu.." Ayra yang tadi dia serious sekarang setan dah masuk badan. Cepat betul dia berubah.

" Kau kalau hempuk dengan kuali bengong kang.." Kata Qay kepada Ayra.

"Alahhh melawakk punn tak olehhh.." Usik Ayra.

" Nak melawak biar bertempat Ayraa.. aku tengah serabut nii.. terputus juga nanti otak saraf aku.." Balas Qay

" Okayy dah dah.. sekarang apakata kau pergi mandi dulu apa semuaa.. nanti kitaa sama-sama fikir balik okay.. dahh gii mandii.. busuk masam dah aku bau.." Suruh Ayra

" Okayy.." Qay masuk dalam bilik airnya lalu membersihkan diri.

***

"Broo howw??" Tanya Haizen.

" Yeee thoo kes kau haritu amacam... Dah settle?" soal Asyraff pula.

" Almost.. aku tengah tunggu jawapan dari dia.." ujar Raz terhadap dua orang sahabatnya. Kini waktu lunch, mereka tengah lepak bersama di Oldtown White Coffee.

" Kau rasa dia terima arkk??" Tanya Haizen yang sedang ragu-ragu dengan Qay. Nak ke dia kahwin dengan Raz?

" Well dia takde pilihan.. Macam mana pun dia tetap kena kahwin dengan aku untuk langsaikan hutang dia.. So dia dapat untung aku pun untung.." Kata Raz dengan nada megahnya.

" Elehh cakap senang ahh kalau buat diaa taknak padan laa kau.. kena amik Ex kau juga laa.." Kata Asyraff dengan menayangkan senyuman jahat. Sehari tidak buat masalah bukan Asyraff

" Asal dia taknak lakk.. hutang dia dengan aku belum settle okay.."

" Broo jangan selfish.. kesian diaa tho.. tahulaa diaa pernah buat salah dengan kau tapii don't force her to be like this.. She's still a student.. Final sem lakk tuu.. Tak kee stress budak tuu nantii.." Nasihat Haizen terhadap tindakan Raz.

" Truee broo aku pun setuju dengan Zen.. korang dua pun masing-masing belum kenal hati budi.. lain laa kalau kau ambil Ex kauu.. bab kahwin nii it's not something can play with.. Jangan sebab kau nak enjoy hidup kau.. kau tarik perempuan tuu sekalii.. Think before action Raz.." Sambung Asyraff pula.

Mereka tahu seorang Tengku Harraz Mukhriz ini bagaimana orangnya. Dia akan melakukan apa sahaja demi keuntungan dirinya. Sekarang dia sanggup untuk melakukan apa sahaja untuk dapat kehidupan yang diiginkannya. Sebagai seorang sahabat, takkan mereka berdua hanya ingin berdiam diri? Pasti mereka akan menghalangi segala rancangan bodoh Raz ini.

" I know what i do.. Don't try to stop me.." Kata Razlalu beredar dari situ dan meninggalkan dua orang sahabatnya. Raz memang keras kepala.

"Jangan ikut kepala otakk sendiri jeee Raz!!.." Jerit Haizen setelah melihat Raz yang ingin beredar dari situ.

" Zen malu orang ramai dekat sini.. Pandai-pandai laaa diaaa.. kalau kitaa nasihat pun bukannya diaa nak dengar.. jenis kepala batu nii memang bukan makan dia laaa.." Asyraff cuba untuk menenangkan Haizen yang agak geram dengan sikap Raz yang pentingkan diri sendiri. Macam mana hidup Qay setelah berkahwin dengan Raz?

Bahagia atau kecewa?

Raz kini berada di dalam kereta lalu mengeluarkan iphone 12+ miliknya dan membuat panggilan.

" Hello.. aku ade job nak suruh kau buat..Alright I'll be there soon.." Raz yang sedang bercakap dengan seseorang melalui telefonnya seperti ingin meminta tolong sesuatu.

" Kalau dengan cara halus kau takboleh nak ikut.. aku terpaksa gunaa cara kasar Qay.." Kata Raz sambil senyum.

Hari ini telah masuk hari ketiga. Tetapi Qay masih belum memberikan jawapan. Raz pula yang jenis tidak tahu erti sabar dan lansung tidak bertimbang rasa. Jadi, dia akan gunakan plan B.

Sebelum berjumpa dengan Qay hari itu, dia telah merancang segala strategi untuk mendapatkan Qay. Jika plan A dia tidak berjaya maka terpaksalah dia menggunakan plan B.

Demi kepentingan hidupnya. Dia rela berkorban untuk apa sahaja. Wajarkah tindakannya?

JANGAN LUPA VOTE ! ❤️

𝐓𝐇𝐄 𝐎𝐍𝐋𝐘 𝐎𝐍𝐄 ; 𝐓𝐄𝐍𝐆𝐊𝐔 𝐇𝐀𝐑𝐑𝐀𝐙 𝐌𝐔𝐊𝐇𝐑𝐈𝐙 | 𝐂Where stories live. Discover now