وصلت سياره شريف وجومانه الي مصنع الادويه ليدخلوه متخفين حتي لا يعرفهم العمال وذلو يتمشون في الممر السري الخاص بجومانه الي ان وجدوا غرفه المخزن المقصوده ليدخلوها ويغلقوا الباب خلفهم بهدوء ليمشوا ويقفوا امام ثلاجه كبيره ولكنها لا تعمل ومربوطه بجنزير حديدي ليحطمه شريف بقوه وجومانه تقف خلفه تكاد تتقئ من الرائحه النتنه التي تخرج من الثلاجه. ليفتح شريف الثلاجه وهو يبتسم بخبث شديد وهو ياخذ كيسه سوداء كبيره ووضعوا بها الجثه وخرجوا من نفس الممر السري ولكن لانهم لم ينتبهوا علي رجال مالك الذين لم يتركوها للحظه وهم يتبعوهم وبخبرتهم عرفوا ان الذي في الكيس جثه.
ليستدير شريف لجومانه وهو يقول بغضب". انتي جايه ورايه ليه روحي نظفي مكان الجثه عشان اللجنه هتيجي بكره وهتروحي انتي في الرجلين روحي اتحركي وانا هروح ادفن المدعوء اللي في ايدي ده امشي ياله. "
لتومئ له جومانه بخوف وهي تعود للمصنع مره اخري وذهب شريف الي سيارته و وضع الجثه في المقعد الخلفي وذهب هو وجلس في المقعد الامامي وساق السياره بسرعه كبيره متوجها بها الي مكان
خالي وعلي بعد مسافه ليست بالكبيره كانت سياره الرجل الخاص بمالك تتبعهم ولان شريف كان خائف ومتوتر لا يشغل باله سوه التخلص من تلك الجثه لهذا لم ينتبه لشئ اخر.بعد وقت وصل شريف الي طريق صحراوي خالي تماما لينزل من السياره وهو يفتح المقعد الخلفي ليحمل الجثه وهو يقاوم شعور الدوار الذي اصابه من الرائحه ليذهب به الي مكان خالي وقام باخذ خشبه
كبيره جدا وجدها في المكان ليقوم بعد وقت بحفر حفره مناسبه للجثه تماما ليحمله وقام بوضعه بها وقام بتغطيتها جيدا وعندما تاكد من خلو المكان حوله بسبب ابتعاد رجال مالك السياره في مكان بعيد جدا وهم يراقبوه متخفين لذالك ظن الطريق خالي ولم يراه احد ليذهب ويركب سيارته وذهب عائدا الي جومانه.بعد وقت ليس بكثير وصلت سياره مالك واياد لينزلوا منها بقوتهم المعهوده ليذهب لهم الرجل وهو يردف با احترام. "هناك يا فندم دفن الجثه في المنطقه دي."
ليومئ له مالك بتفهم ليذهب هو واياد الي المكان الذي حفره شريف ووضع به الجثه ليقوموا بالحفر وبعد وقت شعر اياد بشئ اسفل يده ليوقف مالك باشاره من يده علي الا يكمل حفر، ليقوم اياد بسحب القماشه التي كانت بالاسفل يده بقوه لتصعد الجثه من الرمال بقوه ليروا وجهها.
ليرجع كل من مالك واياد وهم مصعوقين من المنظر ليردف اياد بتلعثم وهو في حاله شلل من الصدمه" م مين د ده مستحيل ي يكون ه هو."مالك بصدمه الجمته". ده شريف الدمنهوري."
***********************
ده مشهد من روايتي (الاقدار الخادعه) هتعجبكم اوي ولله يارب تنال اعجبكم.**********************
ملكه الخيال.
هدي عادل.
أنت تقرأ
عشقتك من زمن اخر
Fantasía"يا تستفنكلاي". " يا لليللي" "انت شوفت الصاروخ الفرعوني ده دا انا ابويه لو كان شافه كان طب ساكت من الصدمه". " صحيح عظيمه يا مصر."! ممنوع الاقتباس او النشر اللي باذن هدي عادل : كوميدي وفانتازيا واثاره. صنفت المركز الاول خداع علي الواتباد بتاريخ...