كانوا الجميع يركضون ليتبعوا مكان صراخ حمزه الي ان وجدوا يقف في منتصف الغابه وهو ينظر لشئ ليرفعوا الجميع انظارهم ثواني وجحظت عيناهم بصدمه وشهقت جميع الفتيات بما فيهم ازيناير التي تكاد تخرج عيونها بصدمه مما تراه لتقول سيلا بصوت عالي." ايه اللي بيحصل هنا ده حد يفهمنا.؟! "
بينما كان انطونيو يتمني لو تنشق الارض وتبتلعه من هول الصدمه وهو مازال ينظر لجودي بعدم تصديق لينتبه فجاه لحمزه الذي وقف اسفل الشجره وهو يقول بهدوء ما قبل العاصفه. "انزلوا انتم الاتنين فورا."
ليجدوا الجميع جودي تنزل بكل برود صدمهم ويليها انطونيو الذي عندما لمست قدمه الارض هاج عليه وحش يدعي حمزه وهو يضربه بكل غل وعرقه الشرقي لم يستحمل ما رائه وهو يقول بعصبيه شديده وانفعال. "انت كنت بتعمل ايه مع اختي يا و***يا زباله دنا هشرب من دمك يا قذر."
بينما شهب وغيث وبيك ومازن يشهدون ما يحدث وكان علي روأسهم الطير ولا يستطيعان الحراك حتي لانهم لم يستوعبوا بعد ما حدث بينما تقدم سقراط من حمزه وهو يحاول ابعاده عن انطونيو الذي لم يدافع عن نفسه حتي لا يسبب مشاكل لجودي ليقول سقراط بغضب. "ابعد عنه يا حمزه انت اتجننت سيبه انت اكيد فهمت غلط ابعد عنه".
حمزه ومازال يضربه بغل حتي اختفت ملامح انطونيو من كثرت الدماء." ولله مانا سيبه غير وهو مقتول ازاي يعمل كده في اختي القذر. "
ازيناير بعدم تصديق. "ده بدل ما تقوم تضرب اختك بتتشتر علي عدي وهو ماله يعني ما اكيد كان بموافقه اختك."
لتحمر عين حمزه بغضب وهو ينهض بهدوء مخيف وينظر لجودي التي مازالت لم تحرك جفن عيناها حتي ليذهب اليها ثواني وهوي كف علي وجهه جودي دوي صوته في الغابه با اكملها لتشهق الفتيات بصدمه بينما نهض انطونيو وهو يقول بغضب. "ايه اللي عملته ده يا حمزه انت اتجننت."
لهنا وكفي لم تعد تستطيع المشاهده فقط بل تقدمت من حمزه وهي تقف بينه وبين جودي وهي تقول بهدوء وجديه. "ابعد عنهم يا حمزه انت اكيد فاهم غلط الموضوع مش زي مانت مفكر خالص؟؟."
حمزه بغضب. "وانتي مال اهلك يا خديجه هو ايه اللي مفكر غلط دانتي اللي اتهبلتي بقا."
ليذهب له غيث وهو يقف امامه ويضربه في وجهه بغل ويردف بعصبيه." اتظبط يا حمزه انت ازاي تكلم خديجه بالاسلوب ده انت اتجنتت ولا ايه لا فوق ياله انت سايق عليا الاستعباط من ساعه ما قبلناك لكن هتستهبل بقا ولا ايه بتفكر في اختك تفكير غلط ومستحيل يكون حقيقي لان الوقت اللي احنا عيشناه مع بعض عرفنا فيه اخلاق بعض كويس لا مش تسكت علي كده لا انت كمان هنت خديجه لحد هنا وكفايه. "
أنت تقرأ
عشقتك من زمن اخر
Fantasy"يا تستفنكلاي". " يا لليللي" "انت شوفت الصاروخ الفرعوني ده دا انا ابويه لو كان شافه كان طب ساكت من الصدمه". " صحيح عظيمه يا مصر."! ممنوع الاقتباس او النشر اللي باذن هدي عادل : كوميدي وفانتازيا واثاره. صنفت المركز الاول خداع علي الواتباد بتاريخ...