آقـ,ـتـ,ـبـ,ـآسـ,ـ❤️‍🔥

805 53 4
                                    

اقتباس نار اهو يارب يعجبكم ومتنسوش الڨوت.
وكمان ملاحظه الاقتباس ده من الفصول الاخيره بس عشان احمسكم ومتنسوش رئيكم. ✌❤🥰
____________________________________

كانت تجلس علي احدي المقاعد الخشبيه في حديقه قصر الحسن لتشعر باحد يجلس بجانبها لتنظر لتجده من جعل الابتسامه تشق ثغرها دون ارادتها وهيا تقول بحب خالص:
"شهاب انت صحيت يا حبيبي."

ليمسك شهاب يدها وهو يقربها من ثغره ليقبلها بحنان وهو يسحبها الي احضانه ويردف بايماء:
" اه يا حبيبتي قلبي حس انك زهقانه من غيري فانا مقدرتش وقومت علي طول. "

لتضحك نور ضحكه رنانه وهيا تردف بمكر:
"يا حنين انت".

شهاب بغمزه ماكره:
" اومال يا ماما انتي بتكلمي شهاب حسن يعني مش اي حد انا كلي حنين وحضني كمان حنين يعني يعجبك اوي. "

لتضحك نور بشده وهي تردف بتعجب ورفع حاجب: "بس انا في حضنك اهو عايز ايه اكتر من كده."

شهاب بخبث. "عايزه تعرفي عاوز ايه اكتر من كده."

نور بتوتر وخجل وهي تهز رأسها بلا:
" لا خلاص غيرت رأي وبعدين يا شهاب انت مش هتروح تواسي حمزه. "

ليخرجها شهاب من احضانه ويردف بتافف:
" لا يا نور اصلا هو يستاهل كل اللي بيحصله وانا مع فرح في اللي عملته وهو لازم يتعاقب. "

نور بحزن علي ابن عمها:
"بس مش كده يا شهاب بجد حرام ده صعب عليه اوي وخصوصا اللي عمله امبارح في خطوبه فرح واصلا هيا مش بدمره لوحده لا بدمر نفسها معاه. "

شهاب بالامباله. " وانا اعمله ايه مهي خلاص اتجوزت هنعملها ايه يعني هنروح نخدها من حضن جوزها عشان سئ حمزه بتاعك ده يرتاح. "

نور برفض وغضب:
"بس متقولش جوزها هيا لسه متجوزتهوش يعني فيه امل"

شهاب بضيق زائف". الله يحرق حمزه علي فرح علي الزفت التالت ده اعملهم ايه يعني، اهدي بس انتي كده يا نور هما يحلوا مشكلهم لوحدهم". ليكمل بعشق وابتسامه زادته جاذبيه." وخلينا احنا عاشين في العسل "

نور برفع حاجب." عسل ايه يابو عسل انت دانت رايق وفايق صحيح".

ليضحك شهاب بخفه وهو يردف بسخط:
"ولله انتي وليه بومه انا غلطان خليكي قاعده كده زي المطلقين هنا لوحدك انا قايم انام."

لينهض شهاب وكان علي وشك الدخول لولا نور التي امسكت يده وهيا تردف بابتسامه." تعالي اقعد يا شهاب عشان مقومش اضربك وعلي فكره الكل هيتجمع انهارده عند عمي فهمي وانت هتيجي صح."

شهاب بايماء:
"اه طبعا مش انتي هتروحي."

نور بايماء وتوتر:
"اه بس وحياتك يا اخي هون شويه علي حمزه ده خلاص اكتئب يا عيني."

شهاب بغضب:
" الله يحرق حمزه علي اليوم اللي شوفت فيه حمزه ولله اروح اقتلهولك ميت مره اقولك هو اللي غلط يستحمل بقا. "

نور برفض وهي تمسك يده وتقربها من ثغرها وتقبلها بعشق:
" خلاص انا اسفه يا حبيبي بس متتعصبش انا كنت بس بقترح وكمان احنا حياتنا اتغيرت اوي كل حاجه ممشتش زي ما كنا متخيلين وكمان سقراط قلبي مقهور اوي يا شهاب وموجوع اوي كل ما افكر فيه بحس نفسي عايزه اموت. "

ليسحبها شهاب لتقف امامه ثم قربها  الي احضانه سريعا وهو يردف بحنان:
"خلاص يا نور خلاص يا حبيبتي انسي بقا، انسي يا نور وكمان هو في مكان احسن بكتير من هنا."

لتبكي نور بشده بينما قبلا شهاب جبهتها بحب وهو يتنهد بحزن شديد وهو يفكر كيف وصل الحال بهم الي هنا.

****************************
طبعا الاقتباس نار وعايزه تفاعل بجد يا جماعه لان الروايه هتحلوا جدا وهتبقي دمااااااار ❤️‍🔥🤭

****************************

💕H💕O💕D💕A

عشقتك من زمن اخرحيث تعيش القصص. اكتشف الآن