الفصل الثالث

2.9K 187 18
                                    

اتمني الروايه تعجبكم بعد تعديل السرد وميكونش فيها غلطه هموت من الصدمه وقتها 😂😂.

__________________________________

خديجه وهنا بصدمه كبيره:

" احيييييييييه لا بجد احيييييييييه"

جودي وهي تنهض وتذهب لهم:

"هو فيه ايه انتي وهيا بتبصو لبعض كده ليه."

فرح بضجر وملل منهم:

"مالك يابومه منك ليها فيه ايه."

"الجزء ده من حجر فرعوني من ايام الملك احمس بس هي بتعمل ايه هنا وكمان مستحيل تكون خرجت من المقبره لوحدها، طب ازاي مستحيل يحصل لان الحل الوحيد ان حد سرقه"

كان هذا صوت خديجه المصدوم:

بينما قالت جودي بغضب وانفعال:

" انتي اتجننتي اخويا ظابط مخابرات يابنت الهبله ازاي يعني، واه نور بنت عمي مخترعه هبله شويه بس هيا مستحيل تعمل كده"

هنا بتبرير وايضاح لوجهه نظرهم بجديه:

" احنا مكناش قصدنا حاجه ولله، دلوقتي لازم نشوف حل في المصيبه دي ازاي لان الموضوع شكله كبير "

خديجه بغموض وابتسامه شيطانيه تزين ثغرها:

" انا عندي الحل؟؟. "

لينظروا لها الثلاثه فتيات بخوف اجل هي اطيبهم جميعا ولكن عندما يتعلق الامر بذكاء فانها حقا تكون خطيره وكثيرا ايضا.
***********************
في عصر الملك احمس.

كانوا جميعا امام الملك احمس الذي لايفهم منهم شئ ويتافف بملل من احديثهم الفارغه ليردف بنفاد صبر:

"انا لا افهم منكم شئ هل توضحوا اكثر"

لتردف نور بغباء:

 "هو بيقول ايه يا غيث يابني"  

غيث وهو بنظر لها بقرف وسخط فهي السبب بتلك الورطه التي هم بها:

" بيقولك روحي اللهي قطر يفرومك يا شيخه."

ليردف حمزه بغضب من الجميع:

" بس بقا في ايه قوله عايزين نخرج من هنا".

غيث بهدوء:

"مش هينفع عشان احنا كده بنعصي قوانين واوامر الملك يا ذكي انت وهي عرفت."

ليقاطعهم احمس بغضب وعصبيه شديده:

" كفا احديث تافهه من انتم وكيف جاتم  الي هنا والا"

قاطعه غيث وهو يقول بسماجه:

" ولله مانت قايل  والا ياله يا رجاله استعني علي الشقاء بالله."

وبالفعل بدوا الثلاثه شباب يقاتلون بشده وفهم اقوي منهم وايضا اقواهم حمزه فهو في النهايه ظابط مخابرات ومدرب علي اعلي مستوي وايضا ظلوا يضربون تارا ويدافعو تارا ويركضوا تارا حتي خرجوا خارج القصر كل هذا والملك احمس استدعاء جنود اقوياء للبحث عنهم وان لم ياتوا بهم سوف يقتلهم جميعا وبالفعل ذهبوا للبحث عنهم.

عشقتك من زمن اخرحيث تعيش القصص. اكتشف الآن