الفصل الواحد والعشرين

1.4K 117 49
                                    

صدمه وعدم تصديق كانت تلك حاله اسر بعد ان استمع اللي حديث سحر الذي ارتفع نشيج بكائها وهيا تكمل." سميحه بنت الكلب مكفهاش اللي كانت بتعمله في الواد وهي عايشه وحتي بعد ما ماتت عايزاه يتقهر ويكره نفسه هيا دي ام دي "

اسر بعد ان تحرر من حاله الشلل التي اصابته". يعني ايه الكلام ده، ده لو سقراط عرف هيدمر هيا بتستهبل ولا ايه."

سحر بغضب وسخط". ياله اهي غارت في داهيه."
ليهز اسر رأسه ببلا وهو يردف بحنق." لا يا سحر متجوز عليها غير الرحمه خلاص وبعدين احنا ملناش دعوه بيها كده كده هيا كانت هتتشوي في جهنم من اللي كانت بتعمله في ابنها يعني بنتحرها مش هيأثر مكانها جهنم برضو مكفهاش عميلها مع ابنها ومعملتها ليه ويعيني سقراط كان ساكت وكاتم في قلبه وبيفضل يضحك ويهزر وهو مدمر اصلا، لا راحت كمان وماتت كافره يعني كانت تقدر تكفر عن ذنوبها وتعوض ابنها بالحنان لكن لاسف اخدت منه حتي راحت باله، تفتكري سقراط هيجيلوا النوم بعد ما يعرف ان امه ماتت ومحملاه الذنب هيا الست دي كانت بتفكر ازاي هيا واقعه علي رأسها وهيا صغيره. "

لتتنهد سحر بحزن وهيا تقول بدموع. "خلاص مش هنقوله حاجه علي موضوع الرساله دي واهي ماتت وخلاص مش لازم حد يعرف بالي حصل وانها حملته ذنب موتها."

اسر بغضب." ياشيخه دي وليه قادره حتي بعد ما ماتت مش عاتقه الواد دي ست بومه. "

لتنهض سحره وتاخذ حقيبتها وتردف بهدوء. "ماشي يا اسر انا بس حبيت اقولك لان كنت حابه افضفض مع حد انا مضغوطه يا اسر من جهه اختفاء بنتي ومصايب كتير ملهاش حل بجد انا زهقت من كل المعاناه دي."

اسر ببتسامه باهته وتنهيده. "خلاص يا سحر انشاء الله كل حاجه هتتحل متقلقيش انتي بس وياله روحي عشان حنان اكيد مستنياكي تسئلك عن صحتي روحي طمنيها وسلميلي عليها."

لتومئ له سحر بهدوء وكانت علي وشك الخروج لولا صوت اسر الذي اوقفها بتعجب." سحر هو ايه السبب اللي خلاها تنتحر. "

لتقف سحر وهيا تبتلع ريقها بتوتر وتردف دون ان تلتفت له. "ده موضوع كبير مش عارفه بس يمكن ده سبب اني متعاطفه مع سميحه ولو واحد في الميه."

ليقطب اسر حاجبه بتعجب ويردف بعدم فهم. "متشرحي يا سحر ايه السبب وانجزي."
لتحرك سحر رأسها ببلا وتردف بحزن". الموضوع طويل يا اسر خليه بعدين انا لازم امشي دلوقتي. "

عشقتك من زمن اخرحيث تعيش القصص. اكتشف الآن